Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AEB olej


Zivia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po zakupie swojego pierwszego autka zrobiłem od razu wymianę rozrządu i oleju od wymiany (24.09.2015) do dziś zrobiłem 7 tyś. kilometrów przy 5.5 tyś. zauważyłem ubyło mi oleju na minimum stanu więc dolałem teraz moje pytanie bo naczytałem się na internecie i jak zwykle namieszało mi się w głowie jedni piszą tak jedni tak.

Czy taki ubytek 1 litr na 5 tyś to dużo czy nie dodam że jeździłem dosyć agresywnie ale zawsze dopiero na ciepłym silniku.

Olej na jaki jest zalany to Valvoline Maxlife 10W40 na takim jeździł wcześniej i taki jest zalany teraz.

Dodam że mam mały wyciek mechanik coś mówił że to uszczelniacz skrzyni nie leje się bardzo tak więc na razie zostało bez wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr na 1000 to jest problem.

A 200ml na 1000km to nie jest coś strasznego. Czego można oczekiwać od 20 letniego auta.

Znaczy mi nie przeszkadza to tylko się pytam czy to nie jest oznaką czegoś gorszego jeżeli nie to nie mam się czym martwić.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo żyje, turbo pije ;)

Sprawdzaj dolewaj i jeździj, wszystko w normie jeszcze :thumbup1:

Znajomego B8 2.0 TFSI łyka 3x tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po zakupie swojego pierwszego autka zrobiłem od razu wymianę rozrządu i oleju od wymiany (24.09.2015) do dziś zrobiłem 7 tyś. kilometrów przy 5.5 tyś. zauważyłem ubyło mi oleju na minimum stanu więc dolałem teraz moje pytanie bo naczytałem się na internecie i jak zwykle namieszało mi się w głowie jedni piszą tak jedni tak.

Czy taki ubytek 1 litr na 5 tyś to dużo czy nie dodam że jeździłem dosyć agresywnie ale zawsze dopiero na ciepłym silniku.

Olej na jaki jest zalany to Valvoline Maxlife 10W40 na takim jeździł wcześniej i taki jest zalany teraz.

Dodam że mam mały wyciek mechanik coś mówił że to uszczelniacz skrzyni nie leje się bardzo tak więc na razie zostało bez wymiany.

zmień przede wszystkim olej na pełny syntetyk , bo inaczej będziesz musiał za niedlugo wymienić turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od uszczelnienia motorowni a potem zmień oliwę na 5w40. Tylko nie Castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszać tylko dojeździć do wymiany , zrobić płukankę i zalać np. tym ⤵⤵⤵

83db20e9390c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też Motul . Wybór należy wiadomo do kogo. Ma być 5w40 i nie Szajstrol☺☺☺☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie castrol?ja mam 2.0 alt i mi bierze 200ml na 1.5tys.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40

Ty sie martw co sie dzieje przy zimnym rozruchu a nie po rozgrzaniu.

Czemu nie castrol?ja mam 2.0 alt i mi bierze 200ml na 1.5tys.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

To jestes jednym z niewielu szczesliwcow ktorym ALT w ogole nie pali oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nirmalnie pali wiecej?mam 2.0 od paru tygodni.predzej 6lat mialem 1.9tdi

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40

Ty sie martw co sie dzieje przy zimnym rozruchu a nie po rozgrzaniu.

No dobrze, z tym że jesli zalejemy zamiast 5w50, 10w40 to sprawimy jedynie że przy niskiej temp lepkość będzie większa przez co silnik przy odpaleniu bd bardziej doszczelniony a w temperaturze pracy zupełnie odwrotnie. Dlatego zasugerowałem zmianę na 5w50 który lepkość przy odpaleniu posiada mniejszą od 10w40 przez co łatwiej i lżej bd mu odpalić na mrozach ale za to lepiej doszczelni silnik w normalnej temperaturze pracy. Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze 5W50 nie ma normy 502.00/505.00

I dlatdgo lejemy fullsyntetyka 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czym to jest spowodowane że np u mnie na oleju 5w40 słychać z rana (od -8 ) stuki z silnika tak jakby hydraulika?? Oleju nie ubywa a jakieś 5 tyś km był zmieniany

Edytowane przez rafal9119
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...