Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Pompa olejowa, łańcuszek koła zębatego - problem


kemal2

Rekomendowane odpowiedzi

przeciez na kole napedowym walu masz blokade

Nie na kole napedowym, a na kole zębatym od rozrządu ale to nieważne bo i tak blokujesz wał korbowy - błąd moim zdaniem jest w tym, że wcześniej zwalniasz blokadę na wałku wyrównoważającym, a dopiero po tym "dopychasz" koło pośrednie.

Na mój gust powinno się najpierw dopchnąć koło pośrednie, później dokręcić 4 śruby na wału wyrównoważającym a dopiero po tym zdjąć blokady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio na przeglądzie i poruszyłem ten temat. Powiedzieli mi tak jak wspominał kemal2, że w grę wchodzi tylko zestaw naprawczy (zębatki zamiast łańcuszka), który z robocizną w ASO to koszt około 5000 PLN ;(. Przy mnie koleś odbierał auto po tym zabiegu + jakieś dodatkowe sprawy i dostał rachunek w kasie na 6,5 klocka. Aż mi się żal gościa zrobiło... :confused4:

Pytałem też, czy była lub będzie jakaś akcja serwisowa związana z tym tematem i niestety podobno nic takiego nie było i raczej nie będzie.

U mnie na szczęście jeszcze nie ma objawów, ale z tego co tutaj wyczytałem i tego co mi powiedzieli w ASO na każdego przyjdzie pora. Więc chciałem zapobiegawczo zapytać, czy jest jakiś sposób rozwiązania tego problemu poza ASO i ich niezdrowymi cenami? Może ktoś jest w stanie sprowadzić taki zestaw w normalnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja Wam coś powiem - mam problem z cholernym BLB i jego łańcuszkiem. Nie mam ochoty wywalić łącznie ok 5.5 kzł za wałki i ich wymianę.

Przeanalizowałem wiele spraw i podam Wam gotowe rozwiąznie (sam je u siebie zastosuje w połowie stycznia).

Więc istnieją silniki poprzeczne i wzdłużne 2.0 TDI 16V 140 KM.

Różnią się one obecnością wałków - we wzdłużnym są wałki w poprzecznym ich nie ma. Jak wskazuje praktyka te silniki bez wałków nie pracują wcale gorzej jak te z wałkami :polew:

Więc podaje gotową receptę na uzdrowienie raz na zawsze naszej Audicy z problemu cholernych wałków:

- bierzemy tzw. słupek silnika z motoru poprzecznego np BKD,

- zmieniamy w nim miskę olejową i smok pompy oleju na te z motoru AJM/AWX/AVF,AVB .... - ponieważ pompa oleju w BKD jest identyczna jak ta z 1.9 PD i blok też jest taki sam na dole w płaszczyźnie przylegania miski olejowej,

- zmieniamy pokrywę plastikową góry silnika czyli tzw dekiel na ten zw wzdłużnego motoru,

- być może będzie trzeba zmienić osłonę paska rozrządu na tą ze wzdłużnego motoru.

Taki "słupek" uzbrajamy osprzętem i powstaje nam 16V 1.9TDI powiększony do 2.0bez wałków, imbusika i innych cholernych niedopracowanych "patentów" BLB :kox:

Bardzo ważna sprawa - "poprzeczny" dawca musi być z roku modelowego 2007 lub młodszy bo we wcześniejszych pękały głowice :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie we Wroclawiu taki zestw naprawczy kosztuje 4000zl.+wymiana 1000-1500zl.wlasnie dzwonilem i pytalem :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę jeszcze Kolegom robić płonnych nadzieji, ale po dogłębnej analizie dostępnych na półkach VAG części jestem w stanie (z dużym prawdopodobieństwem) podać metodę na uzdrowienie BLB za cenę ok 250 zł + koszt robocizny. Metodę na to podam pewnie za ok 2-3 tygodnie jak przećwiczę to na własnym motorze. Dodam też, że oprócz nieszczęsnego kółka wahliwego na wale korbowym to rozwiązanie eliminuje też zabierak pompy oleju :cool1:

Dołączę oczywiście do tego pełną dokumentację zdjęciową by nie było, że przesuwam podłużnice jak niektórzy :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444 trzymam kciuki i z niecierpliwością czekam na rezultaty Twoich pób. Powodzenia!! :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kemal2 niedostepne bo nie ma na magazynie czy niedostepne bo juz nie produkuja.

Z tym nie produkują to poszalałeś. Muszą to robic jeszcze przez kilka dobrych latek po zakończeniu produkcji autka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM,

KUPIŁEM JAKIEŚ 2 MIESIĄCE TEMU Z NIEMIEC A4 Z 2005 ROKU Z SILNIKIEM BLB z przebiegiem 96000 (udokumentowany) I PO KILKU DNIACH USŁYSZAŁEM HAŁAS. POJECHAŁEM DO KOLEGI MECHANIKA KTÓRY WZIAŁ SIE OD RAZU ZA ZLOKALIZOWANIE PRZYCZYNY TEGO HAŁASU. PO ZDJĘCIU MISKI OLEJOWEJ Z KTÓREJ HAŁAS DOBIEGAŁ OKAZAŁO SIE ZE KOŁO ZĘBATE NAPĘDZAJĄCE POMPĘ OLEJU JEST LUZNE NA WALE. NA SZCZESCIE UDAŁO MI SIE ZNALEZC silnik na częsci który był od turana z 2007 rok. I nastepnie wstawilem z niego do mojego silnika tryb z pampa oleju. i wszystko jest juz ok. Samochód chodzi elegandzko i równiutko. natomiast uniknełem wiekszych kosztów. nie stety kosztowało mnie to 1500 zł z robocizną, ale zawsze mogło byc gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

a nie dało by rady wstawić jakoś zwykłej pompy olejowej jak właśnie w bkd jest zamiast tych wałków.

jak sie da to jak ile roboty jakie koszty,

Dałoby bez wiekszego problemu. Ale sinik pracuje nierowno bo wał jest inaczej wyważany w motorach z wałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

a nie dało by rady wstawić jakoś zwykłej pompy olejowej jak właśnie w bkd jest zamiast tych wałków.

jak sie da to jak ile roboty jakie koszty,

Dałoby bez wiekszego problemu. Ale sinik pracuje nierowno bo wał jest inaczej wyważany w motorach z wałkami.

witaj i jak poradziles sobie z tym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM. JEŚLI NIE MASZ CIŚNIENIA OLEJU W SILNIKU 2.0 TDI (140 LUB 170KM) TO ZNACZY ŻE MODUŁ SIE ROZLECIAŁ-W SERWISIE KOSZT CAŁOŚCI TO 4200ZŁ.

NIE TRZEBA BYĆ NAIWNYM I KUPOWAĆ CAŁEGO MODUŁU-WYSTARCZY ŻE WYMIENISZ WAŁEK KTÓRY NAPĘDZA POMPĘ OLEJU.KOSZT NOWEGO WAŁKA WYRÓWNOWAŻAJĄCEGO U MNIE TO 2000ZŁ(NOWY) LUB REGENERACJA Z GWARANCJĄ 800ZŁ.ZASTANÓW SIĘ ZANIM WYWALISZ PIENIĄDZE SERWISOWI TEL. 509 174 141

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek 509174141 ale nie musisz krzyczec zeby o tym wszystkim powiedziec !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...