Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padło turbo czy coś innego?


witjacrf

Rekomendowane odpowiedzi

Wypiaskowane ładnie łącznie z gniazdem uszczelniacza szybko złączki przewodu elastycznego :decayed:

Ciekawe jak długo będzie o-ring wytrzymywał :P

Zakładaj, pojeździsz to mam nadzieje że będziesz pisał co jakiś czas jak się suszarka sprawuje :hi:

P.S. dolot wyczyszczony dokładnie ?

A co robisz z DPF-em, bo jak olej w dużej ilości poszedł w wydech to wątpię by się nie zaklajstrował i raczej się sam nie wypali .

Można spróbować go przemyć jakąś chemią w celu odtłuszczenia i zaraz na początku jazdy wypalić programowo .... :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ustaliłeś przyczynę dlaczego turbo padło? W tych silnikach często występował problem z pompą oleju napędzanej jakimś szybko wycierającym się "imbusem" lub wyciągającym się łańcuchem. Niesprawność pompy najczęściej doprowadza do zatarcia turbo a czasem nawet uszkodzenia silnika. Chyba że czegoś nie doczytałem ale nie widziałem żeby ktoś o tym wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ustaliłeś przyczynę dlaczego turbo padło? W tych silnikach często występował problem z pompą oleju napędzanej jakimś szybko wycierającym się "imbusem" lub wyciągającym się łańcuchem. Niesprawność pompy najczęściej doprowadza do zatarcia turbo a czasem nawet uszkodzenia silnika. Chyba że czegoś nie doczytałem ale nie widziałem żeby ktoś o tym wspominał.

Powód zatarcia - nie wiem mechanik jeszcze mi nie powiedział.

Wiem tylko że jak wykręcił stare turbo to ponoć wirnik był pęknięty.

Wypiaskowane ładnie łącznie z gniazdem uszczelniacza szybko złączki przewodu elastycznego :decayed:

Ciekawe jak długo będzie o-ring wytrzymywał :P

Zakładaj, pojeździsz to mam nadzieje że będziesz pisał co jakiś czas jak się suszarka sprawuje :hi:

P.S. dolot wyczyszczony dokładnie ?

A co robisz z DPF-em, bo jak olej w dużej ilości poszedł w wydech to wątpię by się nie zaklajstrował i raczej się sam nie wypali .

Można spróbować go przemyć jakąś chemią w celu odtłuszczenia i zaraz na początku jazdy wypalić programowo .... :P

Co do DPF narazie go zostawiam. Wycięcie - narazie mnie na to nie stać :(

A co do oleju mechanik jak odkręcił węże doloty itd tragedii nie było by olej nadmiernie się tam zgromadził.

Jedynie co spuszczając olej to ewidentnie ropa dostała się do oleju.

Więc vacum pompa również do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ustaliłeś przyczynę dlaczego turbo padło? W tych silnikach często występował problem z pompą oleju napędzanej jakimś szybko wycierającym się "imbusem" lub wyciągającym się łańcuchem. Niesprawność pompy najczęściej doprowadza do zatarcia turbo a czasem nawet uszkodzenia silnika. Chyba że czegoś nie doczytałem ale nie widziałem żeby ktoś o tym wspominał.

Powód zatarcia - nie wiem mechanik jeszcze mi nie powiedział.

Wiem tylko że jak wykręcił stare turbo to ponoć wirnik był pęknięty.

Koniecznie sprawdź tą pompę bo to bardzo częsta awaria w tym silniku. Założysz nowe turbo z niesprawną pompą i zaraz będziesz miał to samo.

Znajomy jeździł passatem B6 z tym silnikiem i też robił turbo które padło przez pompę.

Z resztą, jeśli zakład który ci regenerował turbo i udzielił gwarancji powinien zalecić wymianę oleju, sprawdzenie pompy oleju oraz wyczyszczenie przewodów i IC.

Edytowane przez czarlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ustaliłeś przyczynę dlaczego turbo padło? W tych silnikach często występował problem z pompą oleju napędzanej jakimś szybko wycierającym się "imbusem" lub wyciągającym się łańcuchem. Niesprawność pompy najczęściej doprowadza do zatarcia turbo a czasem nawet uszkodzenia silnika. Chyba że czegoś nie doczytałem ale nie widziałem żeby ktoś o tym wspominał.

Powód zatarcia - nie wiem mechanik jeszcze mi nie powiedział.

Wiem tylko że jak wykręcił stare turbo to ponoć wirnik był pęknięty.

Koniecznie sprawdź tą pompę bo to bardzo częsta awaria w tym silniku. Założysz nowe turbo z niesprawną pompą i zaraz będziesz miał to samo.

Znajomy jeździł passatem B6 z tym silnikiem i też robił turbo które padło przez pompę.

Z resztą, jeśli zakład który ci regenerował turbo i udzielił gwarancji powinien zalecić wymianę oleju, sprawdzenie pompy oleju oraz wyczyszczenie przewodów i IC.

Mechanik powiedział że musi najpierw zamontować turbo żeby zmierzyć ciśnienie oleju i wtedy będzie sprawdzana ta pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I spróbuj wyrwać jakąś kasę od sprzedającego. Może uda ci się z nim dogadać skoro tego samego dnia co kupiłeś silnik uległ awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I spróbuj wyrwać jakąś kasę od sprzedającego. Może uda ci się z nim dogadać skoro tego samego dnia co kupiłeś silnik uległ awarii.

Tu jest problem bo nie mam żadnej umowy spisanej.

Jest tylko spisany kaufertag czyli umowa niemiecka między mną a "fikcyjnym" gościem z niemiec.

A Polski sprzedający - nigdzie nie widnieje na papierze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to grubsza sprawa. Ale mimo wszystko ja bym do niego zadzwonił i pogadał. Może się wystraszy że wcisnął ci szmelc. Jak nie spróbujesz to się nie przekonasz. Słyszałem że ludzie czasami odkręcają takie umowy.

Edytowane przez czarlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega chciał kupić moje auto ostatnio - no zajarał się jak ch*j - bo widzi, że zadbane itd. Powiedziałem mu ile chcę i powiedział że musiałby z 2 tys pożyczyć i weźmie. To mu odparłem że na styk z pieniążkami się nie kupuje, bo zawsze może coś paść. Ty będziesz wiedział już żeby mieć jakieś zaplecze na ewentualne naprawy ( w moim przypadku po zakupie szybko pękło 5 tys a do dziś mam ze wszystkim spokój, potem jakieś 3 dodatkowo, miedzy innymi usuwanie DPF). No ale to na przyszłość, wycięcie DPF'a może się częściowo zwrócić, bo filtr jest napylany jakimiś metalami szlachetnymi, chyba platyną i można oddać go na skup. Tylko dogadaj się z warsztatem wcześniej który miałby Ci to ewentualnie naprawiać że chcesz filtr zabrać :)

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jak ci pewnego razu na stacji diagnostycznej zbadają jakość spalin. Jeden ci odpuści a drugi już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jak ci pewnego razu na stacji diagnostycznej zbadają jakość spalin. Jeden ci odpuści a drugi już nie.

W Polsce są takie normy ze bez dpfa spokojnie się mieści w normie. Sam sprawdziłem u siebie na aucie u znajomego na skp. Po wycięciu dpfa prawie żadnej różnicy nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co z tym dpfem skoro teraz go nie wytnę?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Będziesz miał jak SotoM pisał stronę wcześniej...

Już wiadomo czemu ktoś to sprzedawał... Założę się że nie jest to przypadkowy zbieg okoliczności...

Czy to turbo -kwestia zdemontowania przewodu powietrza i złapania za wirnik.

Jeśli padło turbo i olej poszedł w Dpf jeśli go posiadasz to lipa ten Dpf umrze. Jeśli jest mokry od oleju to pranie go nic nie da olej się zapiecze w cegiełce co spowoduje zapachanie się go,wtedy zostanie Ci usunięcie dpfu lub wymiana na drugi lub zmiana na filtr katalityczny dostępny np na allegro.

Mogę Ci polecić kogoś na pw gdzie robią za dostępną cenę, a jak sprzedasz dpf-a to wyjdziesz praktycznie na zero..

Edytowane przez rafałwol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem dzisiaj u mechanika.

Odnośnie vacum pompy powiedział że wystarczy zestaw naprawczy koszt- 190zł

Odnośnie DPF'a - mechanik powiedział że musi choć trocha go wyciągnąc i wyczyścić bo coś tam oleju zassał kiedy turbo padło.

Pytanie czy takie delikatnie przeczyszczenie + wypalanie coś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu bym sie nie zastanawial tylko usuwal i korekta mapy. Moc na +. i problem z głowy nie musisz sie martwic ze bedziesz mial przytkany czy cos. Program nie bedzie ci dotryskiwał paliwa w celu wypalania. Mysle ze minusów nie ma wg. praktycznie kazda stacja robi przeglad bez problemu. A jak bedzie ktos upierdliwy to jedziesz gdzie indziej. W tym aucie nie ma nawet sie przejmowac ta norma bo i tak bez dpf przejdzie skoro 25 letnie golfy bez katalizatorow przechodza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja placilem jakos chyba z 800zl, dpf moj sobie przywlaszczyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem 1000 zł dpf wyciety fizycznie , usuniety programowo i wyłaczony egr. Ale ro znalazłem najtanszego elektronika. A tak to chcieli za taką usługą przeważnie 1500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...