gacor Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam kolegów...Na samym początku Witam wszystkich.Jest to mój pierwszy post na forum. A oto mój problem. Wskaźnik temperatury na desce nie zawsze pokazuje wartości.Zdarza się,że po zagrzaniu silnika i zgaszeniu auta,potem po ponownym przekręceniu kluczyka wskaźnik działa,przy czym pokazuje max. 75 st. Nieraz w trakcie jazdy temperatura spadnie na 50 st. i tak już zostaje.Co może być uszkodzone...Z góry dzięki za pomoc..
Musashi Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 czujnik temperatury G2. trzeba podlaczyc VAG wejsc w zegary i sprawdzic bledy zapewne wyskoczy blad. jezeli diagnoza VAG potwierdzi sugestie czesci czyli czujnik temperatury + oring kosztuje 100 ZL
gacor Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Opublikowano 20 Listopada 2008 OK. Na jutro jestem umówiony z mechanikiem to mu to zasugeruje. Nie wiem czemu,ale On się uparł,że prawdopodobnie coś jest nie tak ze wskaźnikiem na zegarze... Dzięki wielkie za pomoc..[br]Dopisany: 19 Listopad 2008, 07:26_________________________________________________No niestety. Po podłączeniu do VAG-a wszystko jest OK. Czyli jednak chyba coś bezpośrednio ze wskazówką.Czy ktoś miał podobny problem? Czy to w ogóle jest do zrobienia?
Musashi Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 No niestety. Po podłączeniu do VAG-a wszystko jest OK. Czyli jednak chyba coś bezpośrednio ze wskazówką.Czy ktoś miał podobny problem? Czy to w ogóle jest do zrobienia? a co to znaczy wszystko jest OK? jestes pewien ze diagnoze wykonal prawidlowo? miernik temperatury w zegarach uszkadza sie nizbyt czesto
gacor Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Opublikowano 20 Listopada 2008 To znaczy,że według VAG nie pokazuje żadnego błędu ani termostatu,ani czujnika temperatury.Na wszelki wypadek wymienię ten czujnik temperatury,żeby mieć 100 % pewność.
iwadrian Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam.mam podobny problem,przy kilku przekręceniach zapłonu wskazówka temperatury zatrzymuje się w różnych położeniach.Czasem jak przyjdę rano do auta to wskazówka jest na 70 stopni nawet przy wyłączonym zapłonie.po chwili jazdy gdy silnik złapie temperaturę pokazuje 100 stopni.wyłączę zapłon,włączę ponownie jest bite 90.Mogę jeździć tydzień i jest wszystko o.k a po jakimś czasie wskazówka znowu wariuje.czasem ani drgnie po dłuższej jeździe.Nieraz zamiera w jednej pozycji i dopiero wyjęcie bezpiecznika zegarów i włożenie go zpowrotem ustawia ją do normalnego położenia.Zastanawiam się czy to aby napewno wina czujnika,no i jak wyłączę zapłon to wskazówka powinna zejść na dół a czasami tak nie jest.
Sztomel Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 gacor i iwadrian proponuję Wam sprawdzenie vagiem wartości temperatury w grupie 007 blok 4 i porównanie ze wskazaniem na wskaźniku w zegarach, ponadto w przypadku kolegi iwadrian - jeżeli uszkodzony będzie wskaźnik temperatury (co na to wskazuje) to podana będzie wartość temperatury "-5,4*C".
Musashi Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 przeciez termostat nie da zadnego bledu zeby sie upewnic mozna porownac VAG-iem temperature z ECU i zegarow.
gacor Opublikowano 21 Listopada 2008 Autor Opublikowano 21 Listopada 2008 Jutro wymieniam czujnik temperatury to odpiszę czy coś się zmieniło. Rozmawiałem z jednym elektonikiem (polecany przez kilku znajomych) to stwierdził bez zastanowienia,że jest to wina właśnie czujnika temperatury. Oby tak było.
iwadrian Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 Dzięki Sztomel, tak jak mówisz mi też wydaje się ,że to jednak wskaźnik ale zrobię najpierw diagostykę VEG-iem i zobaczę co dalej.
gacor Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 NIestetyt to nie wina czujnika.Szukamy dalej.....
Sztomel Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 NIestetyt to nie wina czujnika.Szukamy dalej..... co znaczy: "szukamy dalej", nie sprawdziliscie Vagiem wskazań temperatury czy zbieżne są wskazania w ECU i wskaźniku zegarów ? widzę, że idziecie metodą prób i błędów, ciekaw jestem czy mechanik pożycza te części na sprawdzenie czy też Ty jesteś sponsorem ich zakupu a potem ich magazynierem :> no to teraz pewnie zakup termostatu bo nowych zegarów bym nie proponował na tym etapie jeszcze
gacor Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Kolego sztomel to nie tak. Według wskazań VAG wszystko jest w porządku (no chyba,że mechanik nie umie się nim posługiwać tak jak należy). Problem polega na tym,że wskazówka temperatury nie zawsze działa. Często jest tak,że w ogóle się nie ruszy i po zapaleniu silnika,i po przejechaniu nawet 20 kilometrów. A jeżeli już ruszy to max. jej wskazanie to około 70 stopni i zdarza się,że spada na sam dół w trakcie jazdy. Poza tym po zgaszeniu silnika wskaźnik (jeżeli już coś pokazał) to spada na dół nie tak płynnie jak wskaźnik paliwa tylko (ja tak to nazywam) "ruchem szarpanym". Więc jeżeli ktoś miał podobny problem to niech mi podpowie co mam robić bo za chwile wszystkie włosy sobie z głowy powyrywam. Za miesiąc wybieram się do Niemiec i dobrze by było,żeby to chodziło jak należy. Jeżeli idę z tą naprawą nie tą drogą,to nakierujcie mnie na właściwą. Z góry dzięki za POMOC
Sztomel Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 jak wszystko może być w porządku skoro wskaźnik pokazuje Ci max 70*C - na ECU jest też taka sama temperatura wskazywana ? proponuję jeszcze raz mechanikowi sprawdzenie odczytów z Vaga a jak nie potrafi to zmień na innego mechanika no i sprawdzić trzeba wskazanie na Vagu tak jak pisałem w poście zarówno do Ciebie i iwadriana, że jeśli będzie padnięty wskaźnik to Vag pokaże temperaturę -5,4*C, gdyby jednak tak nie było to pewnie może być uszkodzony stabilizator wskaźnika ale nie wiem czy da się go wymienić czy trzeba całe zegary zmieniać i też nie mam pewności czy czasem jeden stabilizator nie obsługuje wskaźnika temperatury i poziomu paliwa bo jeśli wskaźnik poziomu działa sprawnie i wskazówka płynnie z pewną bezwładnością chodzi to sam problem będzie tkwił tylko we wskaźniku temperatury - ale to już niech potwierdzi ktoś obeznany z budową zegarów w Audi.
kgluch Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam, a może wskazówka ślizga się na zamocowanym trzpieniu. Przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu jest mocne szarpnięcie i się jej ustawienie przestawia. Miałem tak w A3 2001. Kropka kleju na trzpień i jak ręką odjęte. Warto to sprawdzić. Pozdrawiam.
gacor Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 Koledzy sztomel i kgluchskorzystam z Waszych porad.Może faktycznie mechanik jest do ..... Jeszcze raz wielkie dzięki koledzy. Jak coś będę wiedział to oczywiście napisze. Pozdrawiam[br]Dopisany: 23 Listopad 2008, 08:15_________________________________________________No i po problemie. Winny wszystkiemu był silniczek krokowy napędzający wskaźnik. Wreszcie wszystko dział OK.Dzięki wszystkim za pomoc
Tas2die4 Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 Jezdze autem prawie rok i dopiero teraz widze,ze chyba i u mnie jest cos nie tak, choc zawsze myslalem ze tak ma byc... U mnie problem wyglada tak,ze wskaznik po rozgrzaniu sie silnika zatrzymuje sie na niecalych 70 stopniach, na 90 to mi skoczyl kilka razy ale latem przy upale 30* C i mocniejszym dawaniu w palnik,a tak to zawsze te niecale 70*. Chyba musze sie wybrac gdzie na serwis,zeby mi to sprawdzili, choc VAG zadnych bledow nie wskazywal,jak ostatnio byla robiona ogolna diagnostyka fury...
dymmek Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 to już raczej termostat,skoro rozgrzewa sie tylko w lecie do 90
iwadrian Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 W moim przypadku na 100% też jest to wina silniczka krokowego wskaźnika. podczas testu zegarów wszyskie wskazówki wychylają się równomiernie a ta od temperatury czasem skacze jakby się zacinała a czasem chodzi normalnie.
Musashi Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 W moim przypadku na 100% też jest to wina silniczka krokowego wskaźnika. podczas testu zegarów wszyskie wskazówki wychylają się równomiernie a ta od temperatury czasem skacze jakby się zacinała a czasem chodzi normalnie. jakiego silniczka krokowego, przeciez tam nic takiego nie ma wskazniki temperatury, poziomu paliwa, i inne tego typu np. napiecia aku, czy cisnienia oleju (np. w B5) to najzwyczajniesze w swiecie woltomierze czyli mierniki indukcyjne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się