Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 2.0 TDI 190 KM Quattro - sedan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy jak Ty na prostym odcinku puścisz kierownicę na chwilę, to auto idzie idealnie prosto czy też lekko zaczyna znosić?

Tak, ale generalnie to temat rzeka, bo trzeba miec do tego naprawdę prosty kawałek drogi, bez żadnego nachylenia. Mam obok siebie kawałek pięknej drogi obok siebie, niezauważalne nachylenie, ale na tyle duże, żeby kiera sugerowała złą geometrię i tym podobne. Przy pierwszym podejściu na tej drode na rowerze zrozumiałem, że trzeba mocniej popedałować ;D

Generalnie przez ten kawałek odcinek drogi jakieś 4 lata temu jeździłem kilka razy do Renault, sprawdzali geometrię, ba, wymieniłem przednie opony dla pewności itd. Także jeśli masz 100% pewność, że droga prosta jak stół i auto schodzi, to może też być opona, od nierównego bieżnika, po bąbelek czy pęknięcie, niekoniecznie geometria. Jak wszystko to sprawdzone, to serwis i na geometrie. Tutaj akurat też jestem wyczulony i wiem jak to drażni.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Trudno naprawdę powiedzieć czy dany odcinek drogi jest idealnie prosty, z reguły jak zaczynam się przyglądać to wszystkie drogi wydają mi się lekko pochylone - pytanie, czy na tyle, aby mogło faktycznie ściągać? Jeśli chodzi o same kwestie opon to wolałbym to sprawdzić po powrocie do kraju. Natomiast geometrię pewnie mogliby mi w tutejszym serwisie Audi w ramach gwarancji sprawdzić. Tylko z tego co piszesz, to ostatnia rzecz, którą powinienem sprawdzać ;)

Wydaje mi się też, że gdy kierownicę sztywno trzymam prosto to jest okey. Tylko jak puszczę to auto zaczyna schodzić na prawo.

Opublikowano

Czy jak Ty na prostym odcinku puścisz kierownicę na chwilę, to auto idzie idealnie prosto czy też lekko zaczyna znosić?

Tak, ale generalnie to temat rzeka, bo trzeba miec do tego naprawdę prosty kawałek drogi, bez żadnego nachylenia. Mam obok siebie kawałek pięknej drogi obok siebie, niezauważalne nachylenie, ale na tyle duże, żeby kiera sugerowała złą geometrię i tym podobne. Przy pierwszym podejściu na tej drode na rowerze zrozumiałem, że trzeba mocniej popedałować ;D

Generalnie przez ten kawałek odcinek drogi jakieś 4 lata temu jeździłem kilka razy do Renault, sprawdzali geometrię, ba, wymieniłem przednie opony dla pewności itd. Także jeśli masz 100% pewność, że droga prosta jak stół i auto schodzi, to może też być opona, od nierównego bieżnika, po bąbelek czy pęknięcie, niekoniecznie geometria. Jak wszystko to sprawdzone, to serwis i na geometrie. Tutaj akurat też jestem wyczulony i wiem jak to drażni.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Trudno naprawdę powiedzieć czy dany odcinek drogi jest idealnie prosty, z reguły jak zaczynam się przyglądać to wszystkie drogi wydają mi się lekko pochylone - pytanie, czy na tyle, aby mogło faktycznie ściągać? Jeśli chodzi o same kwestie opon to wolałbym to sprawdzić po powrocie do kraju. Natomiast geometrię pewnie mogliby mi w tutejszym serwisie Audi w ramach gwarancji sprawdzić. Tylko z tego co piszesz, to ostatnia rzecz, którą powinienem sprawdzać ;)

Wydaje mi się też, że gdy kierownicę sztywno trzymam prosto to jest okey. Tylko jak puszczę to auto zaczyna schodzić na prawo.

Generalnie to zacznij od sprawdzenia ciśnienia. A co do dróg, to na dłuższej trasie powinieneś mieć conajmniej kilka odcinków takich prostych prostych do puszczenia kierownicy ;) Oczywiście w ramach testów tylko. Co do schodzenia aut na prawo/lewo, to na początku roku przejechałem się autem które kupił mój Kolega na aukcji... Ściągało na lewo, trzymając kierownice mogłeś czuć już pewien opór, także to było to o czym piszemy.

Podsumowując, ciśnienie w oponach, opony, felgi (może coś ją uszkodziło na trasie), geometria. Ta kolejność, tyle mnie moja historia nauczyła ;)

Noi jakaś pewny, prosty kawałek drogi dla sprawdzenia.

Pozdrawiam

Opublikowano

na początek przejedź się innym autem na tym samym odcinku drogi i zobaczysz czy to auto też ściąga, jeśli nie to na pewno nie wina drogi

Opublikowano

na początek przejedź się innym autem na tym samym odcinku drogi i zobaczysz czy to auto też ściąga, jeśli nie to na pewno nie wina drogi

Zakładając, że to nie opcja, gdzie drugie auto ściąga i krzywa droga prostuje trefne auto :D

Opublikowano

Dzięki za porady, ale akurat jedyne drugie auto, jakie mam tu dostępne to 12-letnia przerdzewiała Mazda 6, która nie przeszła przeglądu i idzie na złom, więc nie wiem czy jest sens się sugerować ;) W końcu podjechałem do serwisu Audi, zrobili geometrię, stwierdzili pewne odchylenia, coś poprawili i niby powinno być ok/lepiej. Nie bardzo miałem gdzie sprawdzić na razie, bo w mieście korki, ale jutro jadę 1300 km to potestuję.

Jedyny zgrzyt to koszt tej geometrii. W Polsce ceny to jakieś 80 zł, a tutaj wyszło 200 EUR...w samochodzie, który ma 6 miesięcy. Szczerze mówiąc to liczyłem, że zrobią to na gwarancji.

Opublikowano

No nie mów że kazali Ci za to zapłacić :facepalm:

Za taki motyw to ja bym ich zjadł i wys....ł za jednym zamachem :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Opublikowano

Szczerze to w nie jednym nowym aucie zdarza się źle ustawiona geometria.

Opublikowano

Przywieź tę Mazdę do Polski - na pewno ktoś ją uratuje, a Tobie się zwróci koszt geometrii :decayed:

Opublikowano

Przywieź tę Mazdę do Polski - na pewno ktoś ją uratuje, a Tobie się zwróci koszt geometrii :decayed:

No też tak sobie żartowałem. Ale wracając do tematu - wczoraj przejechałem ponad 1250 km i miałem okazję trochę potestować to moje "ściąganie" i jestem trochę już głupi. Na większości autostrad faktycznie jak na prostym odcinku puszczę kierownicę to bardzo delikatnie przekrzywia się w prawo (dosłownie o pół centymetra, patrząc na logo Audi) i po kilku-kilkunastu sekundach auto lekko znosi. Przy niskich prędkościach i na drogach krajowych (testowałem na S6 Szczecin-Gdańsk) wydaje się nic nie ściągać, a czasem nawet w lewo ;) Na pewno więc problem nie jest wielki i zależy od samej drogi. Dodam, że ogólnie auto prowadzi się naprawdę stabilnie, jechałem przez dłuższe okresy czasu 210-230 km/h i wszystko było ok.

Opublikowano

Przywieź tę Mazdę do Polski - na pewno ktoś ją uratuje, a Tobie się zwróci koszt geometrii :decayed:

No też tak sobie żartowałem. Ale wracając do tematu - wczoraj przejechałem ponad 1250 km i miałem okazję trochę potestować to moje "ściąganie" i jestem trochę już głupi. Na większości autostrad faktycznie jak na prostym odcinku puszczę kierownicę to bardzo delikatnie przekrzywia się w prawo (dosłownie o pół centymetra, patrząc na logo Audi) i po kilku-kilkunastu sekundach auto lekko znosi. Przy niskich prędkościach i na drogach krajowych (testowałem na S6 Szczecin-Gdańsk) wydaje się nic nie ściągać, a czasem nawet w lewo ;) Na pewno więc problem nie jest wielki i zależy od samej drogi. Dodam, że ogólnie auto prowadzi się naprawdę stabilnie, jechałem przez dłuższe okresy czasu 210-230 km/h i wszystko było ok.

A czy te ściąganie nie wynika z pochylenia poprzecznego drogi, które ma niby poprawić odpływ wody? Zagranicą pewnie się tego bardziej stosują, bo to wiadomo jakie są te nasze drogi, ledwo wyremontują a woda stać potrafi :D

Opublikowano



A czy te ściąganie nie wynika z pochylenia poprzecznego drogi, które ma niby poprawić odpływ wody? Zagranicą pewnie się tego bardziej stosują, bo to wiadomo jakie są te nasze drogi, ledwo wyremontują a woda stać potrafi :D

Powinno byc tego sporo ;)

tadziak zagadaj do Audi Polska, jeżeli poprawiali zbieżność, tzn, że coś z fabryki wyszło nie tak, także nie rozumiem czemu wołali o kase.

Noi z tego co czytam masz wszystko ok, na autostradzie bardzo rzadko będzie stół z uwagi na to co Kolega wcześniej pisałem, ja swój testowy stół mam na drodze gdzie można jechać 40mil/h i jak mam widzieć gdzieś kałużę, to właśnie tam ;)

Opublikowano (edytowane)

A czy te ściąganie nie wynika z pochylenia poprzecznego drogi, które ma niby poprawić odpływ wody? Zagranicą pewnie się tego bardziej stosują, bo to wiadomo jakie są te nasze drogi, ledwo wyremontują a woda stać potrafi :D

Powinno byc tego sporo ;)

tadziak zagadaj do Audi Polska, jeżeli poprawiali zbieżność, tzn, że coś z fabryki wyszło nie tak, także nie rozumiem czemu wołali o kase.

Noi z tego co czytam masz wszystko ok, na autostradzie bardzo rzadko będzie stół z uwagi na to co Kolega wcześniej pisałem, ja swój testowy stół mam na drodze gdzie można jechać 40mil/h i jak mam widzieć gdzieś kałużę, to właśnie tam ;)

Z tego co wiem to takie rzeczy jak zbieżność to gwarancyjnie są ustawianie do 5000 km. Ja już mam ponad 15 tys. Zawsze mogą powiedzieć, że to przez to, że w jakąś polską dziurę wjechałem i coś się rozjechało (a niestety kilka wyrw w asfalcie zaliczyłem). Chyba póki co sprawę oleję, bo można się nabawić już psychozy od tego sprawdzania czy ściąga. Mógłbym jeszcze podjechać gdzieś i pomarudzić w polskim serwisie, ale jak auto dobrze jeździ to może lepiej nie dawać im nic grzebać w geometrii bo jeszcze dopiero zaczną się problemy. Generalnie na różnych krajowych drogach w okolicy jak sobie znajduję proste odcinki to przy 50-60 km/h mogę jechać bez żadnego ściągania te 15-20 sekund, puszczając kierownicę. Jedyne co mnie niepokoi, to że z reguły się ona "układa" jakby lekko w prawo, dosłownie o 2-3 stopnie, ale to może być też kwestia tego nachylenia lub nawet już kosmetyki (logo Audi krzywo na klaksonie ;-) ).

A, jeszcze jedno, do osób bardziej doświadczonych w tych kwestiach: Czy jeśli np. droga jest nieco pochyła poprzecznie, to kierownica po jej puszczeniu będzie się sama lekko przekrzywiała, analogicznie do drogi, nawet na prostym odcinku?

Edytowane przez tadziak
Opublikowano

Pod żadnym pozorem nie sprawdza się czy auto ściąga puszczając kierownicę.

Wyprostować kierownicę i trzymać wtedy określić czy auto jedzie prosto czy nie. Dodatkowo wykonać test przy hamowaniu z mocą około 80% jeśli auto nie ucieka ani nie myszkuje to wszystko jest ok. Jeśli chcesz mieć idealnie równo to jest kwestia ciężka bo, ja w R8 jak ustawie idealnie wedle zegarów to jest krzywo patrząc na manetki kierunkowskazów i odwrotnie. Trzeba pojechać na zbieżność i w momencie ustawiania kierownicy koleś poprosi Cię do siebie i sam ustawiasz pod siebie wieniec.

Ciekawostka, że robiąc to z poziomicą często jest lekkie odchylenie w prawo lub w lewo

Opublikowano

Dzięki wielkie za wszystkie informacje na temat Twojego nowego auta. Od użytkowników zawsze można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.

A ja mam pytania z innej beczki.

  1. Czy ogrzewanie postojowe można kontrolować za pomocą aplikacji w smartfonie z dużych odległości (innymi słowy: czy komunikacja z ogrzewaniem postojowym może odbywać się za pomocą karty sim)?
  2. Czy orientujesz się może jaki model ogrzewania postojowego i jakiej firmy zakładają do nowych A4?

Wiem, że niektóre modele ogrzewań postojowych zewnętrznych firm pozwalają na włączanie ogrzewania pilotem (z niewielkich odległości), programowanie włączenia o konkretnej porze lub właśnie włączania za pomocą smartfona z dowolnego miejsca na ziemi jeśli tylko auto ma zasięg sieci komórkowych. W Webasto nazywa się to Thermo Call:

http://www.webasto.com/pl/produkty-i-rynki/ogrzewanie-postojowe-i-systemy-dachowe-od-webasto/ogrzewanie-postojowe-na-rynek-wtorny/elementy-obslugowe/thermo-call/

Opublikowano (edytowane)

Raczej można uruchomić z telefonu poprzez Audi Connect, chociaż nigdy nie korzystałem z tej usługi, bo nie mam dodatkowej karty SIM dla auta. To wyciąg z instrukcji. Niestety nie mam pojęcia, kto jest producentem tego konkretnie ogrzewania...

You can switch your vehicle's auxiliary heating on or request its current status using the MMI con- nect app.

Important:

You must be the primary user/a user of the vehi-

cle selectedðpage 15.

You will require the 4-digit PIN which you set

during the verification process. The ignition must be switched off.

17

AMH012720EA

Audi connect (vehicle) services on myAudi

page20image1096

The current status of your vehicle will be dis- played.

► Click on Switch service on.

After the service has been activated, the most re- cent uses of the remote control will be displayed, if available.

Switching service off

You can switch the Remote auxiliary heating

service off at any time.

– Click on Switch service off.


Dziś przy okazji sprawdziłem zbieżność w ASO w Audi i wyszło, że jest zła. Proponują ustawienie za 450 zł. Przypomnę, że 3 tygodnie temu miałem ustawianą w ASO w Austrii. Nie wiem już co mam o tym myśleć. Jak to możliwe, żeby za 200 EUR źle zrobili geometrię w autoryzowanym serwisie Audi w Austrii? Albo tym bardziej, żeby po tak krótkim czasie znów sama się rozregulowała? A może w polskim ASO, coś naciągają i wcale nie jest zła...

Edytowane przez tadziak
Opublikowano

Jak to możliwe, żeby za 200 EUR źle zrobili geometrię w autoryzowanym serwisie Audi w Austrii? Albo tym bardziej, żeby po tak krótkim czasie znów sama się rozregulowała? A może w polskim ASO, coś naciągają i wcale nie jest zła...

Dla pewności podjedź do niezależnego serwisu, niech tylko sprawdzą geometrię (w razie czego nie naprawiają), jeśli faktycznie zła, to ASO i pokaż papierek z Austrii i niech się do tego ustosunkują gwarancyjnie, być może egzemplarz wymaga korekty gwarancyjnej tj coś Ci tą geometrię ciągle przestawia

Opublikowano

Niezależne serwisy w okolicy twierdzą, że to zbyt zaawansowane auto i mają za słaby sprzęt, aby dokładnie tę zbieżność sprawdzić, a już na pewno nie będzie to porównywalne bezpośrednio z wynikami pomiaru w Audi.

Przycisnę serwis, żeby sprawdził zawieszenie pod kątem ew. usterek/luzów. Natomiast mam jedno pytanie:

Czy na wyniki/pomiar zbieżności mogą wpływać opony? Chodzi mi o to, czy jeśli zamieniłbym opony z jednej strony na drugą to wynik zbieżności "odwróci się"?

Opublikowano

Opony raczej nie beda mialy wplywu na wynik pomiaru zbieznosci ,bo aparatura pomiarowa montowana jest do felg.

Ale jesli opony bylyby wyzabkowane czy w jakis inny sposob uszkodzone ,to mimo ze geometria bedzie zrobiona dobrze ,auto niekoniecznie dobrze moze sie prowadzic.

Opublikowano (edytowane)

Ja ze sciaganiem i wszystkimi sprawami zwiazanymi ze sciaganiem auta nabawilem sie pewnie kilku siwych wlosow.

zawsze cos mi nie pasowalo, a to w lewo, a to w prawo, a to kierownica krzywo stoi itp.
w tym przypadku zbawienne okazalo sie to, ze czesto zmieniam auta, a pokonuje zawsze te same oddcinki.

pierwsze 2-4 auta chorowalem na zbieznosc i naprawde zawracalem dupe mechanikom i osobom sie tym zajmujacym,

po nastepnych samochodach zlalem temat, bo wiem, ze uksztaltowanie drogi tak wplywa na auto. dorga wydaje sie idealnie plaska, ale to bardzo zludne.
to samo tyczy sie lekkiego szarpania kierwonica podczas dohamowań. szerokosc opony mocno na to wplywa, nawet na pozornie idealnie gladkim asfalcie.
Nauczony doswiadczeniem zlewam totalnie temat krzywej kierownicy w pewnym zakresie (jakas tam tolerancja do np. 2cm) i sciaganie z tym zwiazane (rzekome sciaganie, bo w zasadzie wszystko jest ok tylko droga + opony daja swoj efekt)

Edytowane przez SHITERS
Opublikowano (edytowane)

Ja jestem już na etapie dużego wkurzenia i żałuję, że cokolwiek w tym temacie w ogóle sprawdzałem. Wczoraj w ASO ustawili mi zbieżność ponownie (515 PLN). Rzekomo było z tym sporo zachodu, bo czegoś nie mogli odkręcić (drążków?), musieli podobno podgrzewać, żeby "puściło". Dostałem wydruk, niby wszystko cacy, na zielono po ustawieniach. Odczucia jednak są takie, że samochód jakby jeszcze mocniej ściąga na prawo, a kierownica ma tendencję do lekkiego ustawiania się w lewo. Czyli przy jeździe teoretycznie na wprost, znosi na prawo, a kierownica lekko skręcona jest w lewo. Do tego wydruk, który otrzymałem z serwisu w Austrii w żaden sposób nie pokrywa się z tym z polskiego ASO.

Jak to możliwe, żeby w dwóch autoryzowanych serwisach były zupełnie różne wartości?

Poniżej zdjęcie obu pomiarów (z Austrii i Polski):

2rylyko.jpg

Edytowane przez tadziak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...