mytnik90 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów! Opowiem krótko o moim przypadku. Auto z 1999r., gaz założony dwa lata temu. Rok temu zaczęły się problemy z olejem. Doszło do tego, że zaczął brać 1,2L/1000km, więc decyzja- remont. Mechanik zrobił to (w nawiasie koszta): - Głowica: planowanie, prowadnice 4, obrabianie gniazd, uszczelniacze, szczelność, planowanie (350 zł) - uszczelka (pod głowicę 190 zł) - uszczelka (pod kolektor ssący- 49 zł) - uszczelka (pod kolektor wydechowy- 58 zł) - płyn chłodniczy (61 zł) - termostat (53 zł) - komputer (50 zł) - olej 5l (zostało) plus filtr 115 zł Najlepsze teraz. Pojechałem w trasę 1000 km, obrotami nie wychodziłem ponad 4 tys. a auto spaliło prawie 4L oleju!!! Strasznie też kopci na niebiesko. Co to może być, że aż tyle wziął oleju na takiej trasie? Z góry dzięki za każdą poradę. Edytowane 17 Lutego 2016 przez mytnik90
quadral20004 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) to jaki ty remonr robiles jak pierscieni nie wymieniles? przeciez to one sa przyczyna takiego nadmiernego spalania oleju! teraz musisz wszytstko z powrotem zrzucac,placic znow za uszczelki. tym razem w 2000zl sie nie zamkniesz Edytowane 3 Lutego 2016 przez quadral20004
mytnik90 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Patrzył na pierścienie,nie było luzów, jakoś sprawdzał - zalewał wodą czy czymś i nie przepuściły przez kilka dni, więc stwierdził, że nie trzeba zmieniać. Edytowane 12 Lutego 2016 przez mytnik90
lukasz51237 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Przeważnie pierścienie są winowajcą przy tak dużym zużyciu oleju, możliwe reż, że tuleje cylindrowe masz zużyte. Jedź do tego mechanika i powiedz mu co i jak może będzie jakaś reklamacja.
quadral20004 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 moze jakis zadzior jest w ktoryms cylindrze.to ze plyn byl kilka dni i nie wyciekl to nie znaczy ,ze akurat ta komora nie przepuszcza.moze przepuszcza ale w innym polozeniu tloka
lukasz2107 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 A może panewki? zrobili ci góre silnika a został jeszcze dół
lukasz51237 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 A może panewki? zrobili ci góre silnika a został jeszcze dół A co mają panewki do ubytków oleju?
lukasz2107 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Fakt ze panewki nie powinny miec nic wspólnego.Moga to być zle dobrane uszczelniacze
lukasz51237 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 To raczej wina pierścieni, bądź jakiś błąd mechanika, jeśli auto bierze olej w takich ilościach to pierścienie pozamykane. Jeśli Ci auto pali 4L oleju na 1000km to tak jakbyś jeździł bez pierścieni. Odpala Ci dobrze? Ma moc?
mytnik90 Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Opublikowano 4 Lutego 2016 Wszystko jak najlepiej. Dużo lepiej przyspiesza niż przed remontem. Ja coś podejrzewam, że on coś pokręcił przy składaniu. Bo to nie możliwe, że aż 4L/1000km.
lukasz51237 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 Jakby nie było to musisz znowu zdjąć czapę i sprawdzić co jest nie tak, ewentualnie sprzedać niech ktoś inny kombinuje Tu na forum to wróżenie z fusów.
mytnik90 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 Nie jestem taki, żeby robić komuś taką "przysługę". Z resztą, włożyłem w to auto około 2,5 tysiąca przez ostatnie dwa miesiące, więc wole je zrobić tak jak trzeba i niech jeździ w rodzinie. Jak będę wiedział co się dzieje, to dam znać. Silnik sprawdzony - sciągnięta pokrywa zaworów i odkręcona misa. Diagnoza - z racji, że została uszczelniona góra, to puścił dół całkowicie, chociaż był sprawdzany (może pierścienie poszły? może porysowało tłoki?-tak mówi mechanik). Teraz do wymiany blok silnika, szukamy używanego. Podpowiedzcie co teraz ? Może tak być, że tak się stało? Czy to wina mechanika?
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Nie śmiej się teraz, miałem podobny przypadek lata temu w Daewoo Tico . Poszła mi uszczelka pod głowicą, przed naprawą auto nie brało ani grama oleju. Po wymianie UPG zaczęło kopcić i okazało się, że pierścienie puściły, także jest to możliwe. Jak Twój mechanik sprawdził pierścienie ściągając tylko miskę i pokrywę zaworów, też bym tak chciał umieć Ściągajcie głowicę, obadajcie tuleje, jeśli będą okey to zakładajcie nowe pierścionki i po robocie.Jeśli tuleje będą już mocno zniszczone to wtedy szukaj silnika dopiero. Edytowane 11 Lutego 2016 przez lukasz51237
mytnik90 Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) No własnie też mi się wydaje, że nie da się tego zobaczyć bez ściągnięcia wszystkiego. EDIT: Wyszło tak: szukałem już drugiego bloku. Ale pojechałem z moim starym do ogarniętego mechanika, który przepracował ponad 10 lat w serwisie VW. Diagnoza- wymień pierścienie i będzie ok. Tak zrobiłem, koszt pierścieni 160 zł/ komplet, nowa uszczelka pod głowicę 120 zł, olej 80 zł, planowanie głowicy 60 zł. Za robotę zapłaciłem 300 zł, z racji tego, że był to ewidentny błąd mechanika. Jakby poprzednio dokładnie sprawdził pierścienie (przynajmniej wyjął jeden tłok, bo wszystkie pierścienie uszczelniające były zapieczone) to byłoby duuużo taniej. Przejechałem teraz prawie 400 km i oleju nie ubyło. Więc rada na przyszłość dla wszystkich- przy naprawie głowicy- wymieńcie przynajmniej pierścienie. EDIT 2: Panowie, co sądzicie o tym, żeby teraz podjechać do ogarniętego gazownika i wyregulować instalację?(chociaż samochód dobrze chodzi, tylko trochę kopci na biało) Bo problemy z silnikiem zaczęły się wlaśnie po pół roku od założenia gazu. Edytowane 3 Marca 2016 przez mytnik90
lukasz51237 Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 A nie mówiłem, że pierścienie Dobrze, że ogarnąłeś to auto. Szkoda, że ten pierwszy mechanik poleciał w kule. Jasne, jedź do gaziarza i powiedz mu co i jak, za regulację zapłacisz grosze, a będziesz spokojniejszy.
mytnik90 Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Opublikowano 3 Marca 2016 Co do mechaniora, to robił drugi raz ten sam, nie popuściłem mu Jakbym poszedł do innego, to za 300 zł nikt by tego nie zrobił.
lukasz51237 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 A co dokladnie zrobil? Tak zrobiłem, koszt pierścieni 160 zł/ komplet, nowa uszczelka pod głowicę 120 zł, olej 80 zł, planowanie głowicy 60 zł. Za robotę zapłaciłem 300 zł, z racji tego, że był to ewidentny błąd mechanika. Jakby poprzednio dokładnie sprawdził pierścienie (przynajmniej wyjął jeden tłok, bo wszystkie pierścienie uszczelniające były zapieczone) to byłoby duuużo taniej. Przejechałem teraz prawie 400 km i oleju nie ubyło. Więc rada na przyszłość dla wszystkich- przy naprawie głowicy- wymieńcie przynajmniej pierścienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się