Skocz do zawartości
IGNOROWANY

czy egr uwalony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio zauważyłem wyciek oleju pomiędzy zaworem egr a układem dolotowym. Poniżej wstawię fotki. Moje pytanie jest takie czy zawór jest do wymiany czy puściła uszczelka.Bardzo proszę o rady i ewentualne koszta naprawy.

m6n52wnr.jpg

cp4rxmh9.jpg

y9wnj33d.jpg

Opublikowano

Można powiedzieć, że zawór jest do wymiany, ale można tak jeździć jeśli Ci to w niczym nie przeszkadza to nie ruszaj.

Opublikowano

a ile kosztuje taki zawór oryginalny bądź jakiś porządny zamiennik i czy można samemu to wykonać ?

Opublikowano

Jeśli wyciek jest bardzo duży to jest prawdopodobieństwo zapalenia, ponieważ olej cieknie na gorący układ wydechowy. :blowup:

Z tego co się orientuję to zawór warto kupić nowy bo nigdy nie wiadomo jak długo wytrzyma używany, koszt nowego to około 300/400zł. :wink:

Opublikowano

Jeśli wyciek jest bardzo duży to jest prawdopodobieństwo zapalenia, ponieważ olej cieknie na gorący układ wydechowy. :blowup:

Z tego co się orientuję to zawór warto kupić nowy bo nigdy nie wiadomo jak długo wytrzyma używany, koszt nowego to około 300/400zł. :wink:

Trochę tutaj straszysz kolegę, olej ma bardzo wysoką temperaturę zapłonu i musiało by go być bardzo dużo żeby się coś tam zapaliło. ;)

Opublikowano

a jest coś co bym musiał wykonać dodatkowo przy wymianie egr'a

Opublikowano

wyczytałem że niektórzy przy okazji czyścili cały układ dolotowy z oleju i montowali oil tank catch. czy taki zabieg ma sens ?

Opublikowano

Jeśli oleju jest sporo to wymiana egr tylko zamaskuje sprawę, podejrzana jest turbina

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

jak patrzyłem to na zewnątrz turbinka jest sucha i podczas jazdy niezauważam złej pracy. jakich oznak mogę szukać w stosunku do turbinki ? wiem ze w dolnym wężu od IC był mały przeciek oleju ale mechanik przy wymianie oleju mówił ze wszystko ok i to pewnie dlatego ze olej miał 21 tys przebiegu bo poprzednik zagranica robił Long Life

Opublikowano

U mnie po regeneracji turbo i zamontowaniu catch oila EGR jest suchy. Warto spróbować też wyczyścić EGR i cały dolot przy okazji. Na jakiś czas będziesz miał spokój. Natomiast jeżeli turbo rzyga olejem to lepiej szybko coś z tym rób bo to trochę niebezpieczna sprawa. Jak turbina zaciągnie olej to już będzie po ptakach.

Opublikowano

jak mogę sprawdzić turbinke ?

Opublikowano

Kazdy doladowany silnik bedzie mial olej w dolocie. Bo tak.

Zdejmij waz na dole, jak wyleci no szklanka to moze byc problem z turbo, jak nie to jezdzij.

Opublikowano

ok jak bd na kanale to sprawdzę to, dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Opublikowano

i jak sprawdziles czy masz duzo oleju w dolocie?

Opublikowano

jeszcze nie byłem bo musiałem ogarnąć się z sesją. teraz przy czasie zobaczę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...