Nowak50 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Witam. Ostatnio zauważyłem wyciek oleju pomiędzy zaworem egr a układem dolotowym. Poniżej wstawię fotki. Moje pytanie jest takie czy zawór jest do wymiany czy puściła uszczelka.Bardzo proszę o rady i ewentualne koszta naprawy.
lukasz51237 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Można powiedzieć, że zawór jest do wymiany, ale można tak jeździć jeśli Ci to w niczym nie przeszkadza to nie ruszaj.
Nowak50 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 a ile kosztuje taki zawór oryginalny bądź jakiś porządny zamiennik i czy można samemu to wykonać ?
cupek97 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Jeśli wyciek jest bardzo duży to jest prawdopodobieństwo zapalenia, ponieważ olej cieknie na gorący układ wydechowy. Z tego co się orientuję to zawór warto kupić nowy bo nigdy nie wiadomo jak długo wytrzyma używany, koszt nowego to około 300/400zł.
lukasz51237 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Jeśli wyciek jest bardzo duży to jest prawdopodobieństwo zapalenia, ponieważ olej cieknie na gorący układ wydechowy. Z tego co się orientuję to zawór warto kupić nowy bo nigdy nie wiadomo jak długo wytrzyma używany, koszt nowego to około 300/400zł. Trochę tutaj straszysz kolegę, olej ma bardzo wysoką temperaturę zapłonu i musiało by go być bardzo dużo żeby się coś tam zapaliło.
Nowak50 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 a jest coś co bym musiał wykonać dodatkowo przy wymianie egr'a
Nowak50 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 wyczytałem że niektórzy przy okazji czyścili cały układ dolotowy z oleju i montowali oil tank catch. czy taki zabieg ma sens ?
piotrekrkk Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Jeśli oleju jest sporo to wymiana egr tylko zamaskuje sprawę, podejrzana jest turbina Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
Nowak50 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 jak patrzyłem to na zewnątrz turbinka jest sucha i podczas jazdy niezauważam złej pracy. jakich oznak mogę szukać w stosunku do turbinki ? wiem ze w dolnym wężu od IC był mały przeciek oleju ale mechanik przy wymianie oleju mówił ze wszystko ok i to pewnie dlatego ze olej miał 21 tys przebiegu bo poprzednik zagranica robił Long Life
BoskiMario Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 U mnie po regeneracji turbo i zamontowaniu catch oila EGR jest suchy. Warto spróbować też wyczyścić EGR i cały dolot przy okazji. Na jakiś czas będziesz miał spokój. Natomiast jeżeli turbo rzyga olejem to lepiej szybko coś z tym rób bo to trochę niebezpieczna sprawa. Jak turbina zaciągnie olej to już będzie po ptakach.
sssV Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 Kazdy doladowany silnik bedzie mial olej w dolocie. Bo tak. Zdejmij waz na dole, jak wyleci no szklanka to moze byc problem z turbo, jak nie to jezdzij.
Nowak50 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Opublikowano 6 Lutego 2016 ok jak bd na kanale to sprawdzę to, dzięki za wszystkie odpowiedzi
bziko86 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 i jak sprawdziles czy masz duzo oleju w dolocie?
Nowak50 Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 jeszcze nie byłem bo musiałem ogarnąć się z sesją. teraz przy czasie zobaczę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się