Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto zalewać do pełna?


polan

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest.. czy warto zalewać do końca pod sam korek.. :naughty:

słyszałem kilka opinii za i przeciw.. jak to u was wygląda? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

Autka które posiadają dpf-a w TDI warto zawsze mieć więcej niż pół baku ,dlaczego otóż to , jeżeli autko ma mniej niż pół baku to nie włączy się dpf to tak jak z płynem do spryskiwaczy dla posiadaczy xenon zapewnie zauwazyli ze jak jest mniej płynu koło silniczka w baku To tylko spryska na szybę a na lampy nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autka które posiadają dpf-a w TDI warto zawsze mieć więcej niż pół baku ,dlaczego otóż to , jeżeli autko ma mniej niż pół baku to nie włączy się dpf to tak jak z płynem do spryskiwaczy dla posiadaczy xenon zapewnie zauwazyli ze jak jest mniej płynu koło silniczka w baku To tylko spryska na szybę a na lampy nie :)

Zaczni cztac ze xrozumieniem.

Co do tankowania.jak najbardziej do pierwszego odbicia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej zimą olej napędowy lepiej mieć więcej jak pół zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest.. czy warto zalewać do końca

Prawdę mówiąc to pytanie jest bez sensu.

Stać cię to lejesz do pełna.

Po drugie.

Jeśli masz na myśli na prawdę FULL pod samiutki korek to spróbuj to zrobić w gorący letni dzień.

Zakręć korek i zostaw tak auto na upale.

Zobaczysz co się stanie.

Polecam zalewać do pierwszego odbicia pistoletu, szczególnie zimową porą.

Im więcej paliwa w baku tym mniej powietrza i mniej wytrącającej się z niego wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można do tematu podejść z innej strony w dieslu nie wyjezdzamy całego baku i nie jezdzimy na rezerwie. W pierwszym przypadku cały syf z baku idzie na wtryski, w drugim masz "chrzczone" paliwo wodą szczególnie teraz zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

Można do tematu podejść z innej strony w dieslu nie wyjezdzamy całego baku i nie jezdzimy na rezerwie. W pierwszym przypadku cały syf z baku idzie na wtryski, w drugim masz "chrzczone" paliwo wodą szczególnie teraz zimą.

Zgadzam sie z tobą odnośnie paliwa a dodatku płacimy za to ze lejemy paliwo razem z powietrzem :D , teraz leje paliwo tylko wyłącznie na stacji bazie MKS , ropa jest tak czysta i wygląda jak białe czyste wino i takie powinno byc , a nie tak jak jest stacjach benzynowych kolor żółty czy tam jakiś tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przypomnieć, że paliwo też swoje waży :D a po co wozić dodatkowe 30kg zbędnego balastu? Ja wychodzę z założenia, że wszystko z umiarem. Ani za dużo, ani za mało. Rezerwa- zawsze tankowanie żeby oszczędzać pompę paliwa. Do pełna nie tankuję, staram się mieć lekko ponad połowę baku :) Aspekt tylko i wyłącznie taki jak napisałem :D nie wożę zbędnego balastu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glupoty gadacie.

Woda jest ciezsza od paliwa i zawsze bedzie na dnie a pompka czy tez zasilanie jest zawsze na dnie.

Po drugie po to masz filtr aby wylapywal zabrudzenia mechaniczne.

Po trzecie dystrybutor liczy tylko przeplyw paliwa, jesli zabraknie paliwa w zbiorniku i bedzie leciala piana to policzy ci tylko tyle paliwa ile wylecialo.

Po czwarte w zimie w paliwie bez dodatkow wytraca sie parafina ktora osadza sie na dnie i blokuje filtry.

Co do ilosci paliwa to jak dla mnie jedynym wyznacznikiem jest wygoda, leje do pelna i jezdze do rezerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty gadasz.

Litr paliwa wazy 0,75Kg co przy trzydziestu litrach daje 23KG Mało? to po co ludzie odchudzają auta zdejmując listewki, boczki itepe? To najłatwiejsze zrzucenie wagi.

Po drugie. Filtr owszem, pod warunkiem, że regularnie się go serwisuje i nie jest on uszkodzony a wiele osób robi sztampę "olej, filtr oleju, kabina" pomijając paliwo

Po trzecie, nie rozumiem związku

Po czwarte dokładnie tak, ale piszesz o dieslu. Przy paliwie bezołowiowym, w baku skrapla się para wodna i przy małej ilości paliwa istnieje ryzyko że ów woda zamarznie w przewodach lub w filtrze/baku

Faktycznie głupi ten temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykujesz swojego kombiaka do rajdow ???

Zamarzla ci kiedys benzyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny jest ten świat, żeby nie tankować do pełna bo bedę miał auto lżejsze o 20kg, naprawdę robi to ogromna różnice w spalaniu i osiągach... :) chyba, że się lubi często podjeżdżać pod dystrybutor :)

Wracając do tematu tankuje do pełna, aż do odbicia pistoletu, wyjeżdzam aż do włączenia rezerwy i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykujesz swojego kombiaka do rajdow ???

Zamarzla ci kiedys benzyna ?

Nie, to była przenośnia :D a serio jak się tan nazbiera szpargałów które potrafią się przewalać po aucie to suma sumarum pół pasażera na gapę :)

Dziwny jest ten świat, żeby nie tankować do pełna bo bedę miał auto lżejsze o 20kg, naprawdę robi to ogromna różnice w spalaniu i osiągach... :) chyba, że się lubi często podjeżdżać pod dystrybutor :)

Wracając do tematu tankuje do pełna, aż do odbicia pistoletu, wyjeżdzam aż do włączenia rezerwy i tak w kółko.

Ja śmigam na LPG więc czy tak czy siak latam co 250-300km pod dystrybutor :D

Ps. Świat nie jest dziwny tylko ludzie :P

Zamarzla ci kiedys benzyna ?

Benzyna nie zamarza tylko woda która się osadza na ściankach zbiornika.

Dopiero był taki przypadek na forum ;)

Edytowane przez House
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedze w mechanice od jakis 8lat i nigdy nie slyszalem zeby w normalnie uzytkowanej benzynie zamarzla woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnie uzytkowanej nie, chyba, że jeździsz od rezerwy do rezerwy i tankujesz za 50pln ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku to ani nie leje do pełna ani nie dopuszczam do rezerwy. Jakoś mi się nie uśmiecha jak widzę na dystrybutorze +200zł :D Zazwyczaj leje 100zł i mi wystarcza na ohoho :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autka które posiadają dpf-a w TDI warto zawsze mieć więcej niż pół baku ,dlaczego otóż to , jeżeli autko ma mniej niż pół baku to nie włączy się dpf to tak jak z płynem do spryskiwaczy dla posiadaczy xenon zapewnie zauwazyli ze jak jest mniej płynu koło silniczka w baku To tylko spryska na szybę a na lampy nie :)

Mi na lampy nie idzie jak się na fisie żyd zapali

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze leje do pelna....zapala sie rezerwa to leje do pelna. A jak jest teraz ropka za 3,56 to leje ile pod korek :") Nie mam zamiaru jezdzic na stacje czesciej niz 2 razy w miesiacu :) Majac auto na gaz musialem jezdzic co tydzien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...