Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miękki wąż od intercoolera po dodaniu gazu.


chris9922

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno zauważyłem, że po dodaniu gazu wąż od IC nie twardnieje. Wygląda to tak, że z początku ściskając lekko wąż po dodaniu gazu nie "rozszerza się", tzn. w sensie nie robi się twardy, lecz przeciwnie kurczy się, tak jak by powietrze było nie wtłaczane w wąż, lecz wysysane. Dopiero po wkręceniu silnika na obroty 3.5tys+ delikatnie twardnieje.

Mój Tata posiada Passata b5 z tym samym silnikiem, i w pasku po dodaniu gazu to za cholerę nie ściśnie się rury IC na maxa, prędzej, by się paluchy połamało.

Proszę o pomoc, za odpowiedzi z góry dziękuję.

@EDIT.

Zakupiłem kabel diagnostyczny i z ciekawości zrobiłem test turbiny. Mógł by ktokolwiek pomóc w zinterpretowaniu wykresu pod względem poprawności parametrów?

Oto log: pobierz

Edytowane przez chris9922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób wiecej logów i wrzuc na vaglog.pl i najlepiej wrzuc w dziale diagnostyka to ci predzej ktos ktos pomoze. W każdym razie turbo wstaje bardzo późno bo ma zadane cisnienie przy 2600rpm a znowu później przełądowuje. Nie łapiesz trybu awaryjnego czasami? Sprawdz podcisnienie czy masz ok na wyjsciu do gruszki, nie czy jest a JAKIE jest. I czy wg sztanga pracuje. Bo wyglada na standardowy problem czyli geometria lub n75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej logów, czyli które dokładnie były by potrzebne?

A miernik do mierzenia podciśnienia, dostanę w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? Jeżeli tak to kupię go i zrobię wszelkie pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze turbo zdechlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozno wstaje. Trzeba szukac przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób wiecej logów i wrzuc na vaglog.pl i najlepiej wrzuc w dziale diagnostyka to ci predzej ktos ktos pomoze. W każdym razie turbo wstaje bardzo późno bo ma zadane cisnienie przy 2600rpm a znowu później przełądowuje. Nie łapiesz trybu awaryjnego czasami? Sprawdz podcisnienie czy masz ok na wyjsciu do gruszki, nie czy jest a JAKIE jest. I czy wg sztanga pracuje. Bo wyglada na standardowy problem czyli geometria lub n75

Nie łapie trybu awaryjnego.

Sztanga pracuje, sprawdzałem to robiąc pomiar w bloki 011 BS. Tyle, że duży ruch to nie był ~1cm.

Jak pisałem, jak zakupię odpowiedni miernik do mierzenia podciśnienia to opiszę efekty pomiaru

Edytowane przez chris9922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek zdejmij TIPa i sprawdz jak kreci sie wirnik w turbo. Potem podmien N75 i test szczelnosci dolotu oraz podcisnien.

Podcisnienie sprawdz sobie na vacuumpompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek zdejmij TIPa i sprawdz jak kreci sie wirnik w turbo. Potem podmien N75 i test szczelnosci dolotu oraz podcisnien.

Podcisnienie sprawdz sobie na vacuumpompie.

Prosiłbym trochę jaśniej opisać jak te czynności prawidłowo wykonywać. Ze sprawdzeniem wirnika oczywiście nie będzie problemów, lecz N75 z czym podmienić? I jak prawidłowo wykonać test dolotu?

Nie pisałem o tym, lecz jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla szybkossącym :) Poprzednie samochody były tylko i wyłącznie w benzynie bez turbo, a z nimi takich problemów nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIP to ta rura ktora idzie do turbo.

N75 masz obok turbiny, trzy wezyki oraz wtyczka a test szczelnosci robisz wg instrukcji z jutuba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIP to ta rura ktora idzie do turbo.

N75 masz obok turbiny, trzy wezyki oraz wtyczka a test szczelnosci robisz wg instrukcji z jutuba :wink:

Właśnie oglądałem filmik na YT, ciekawe mają patenty na sprawdzanie szczelności ;]

To gdzie znajduje się N75 to wiedziałem, lecz pisałeś, że mam podmienić ten zaworek, a ja pytam się z czym go podmienić i w jakim celu. :P Wydaje mi się, że gdyby był uszkodzony to by wywaliło błąd na kompie. Chyba, że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie blad w przypadku usterki elektrycznej a jak jest juz nieszczelny to nie bedzie bledu tylko brak mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, lecz odpowiedz mi na pytanie, N75 podmienić na ten sam zawór z innego samochodu, czy na N18?

@EDIT.

W każdym bądź razie, gdy zakupię vakuometr to zrobię pomiary podciśnień bez podmian jakichkolwiek zaworków i opiszę to tu na forum, potem krok po kroku, będziemy dochodzić do sedna sprawy.

Nie będe ukrywał, że powoli się w tym zaczynam gubić ^_^

Edytowane przez chris9922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli pasuja Ci wtyczki to mozesz podmienic

Aaaaa i jeszcze jedna sprawa. Sprawdz gruszke i klape gaszaca czy dzialaja prawidlowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. profilu to ma AFNa, a w nim nie ma klapy gaszącej.

Zawór N18 z N75 mają takie same gniazda, więc może podmienić.

Niech jeszcze sprawdzi szczelność układu podciśnienia.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś robiłem test podciśnienia na pomie Vacum i podciśnienia do gruszki.

Rezultat:

Poma Vacum: 0.81 bar (po wyłączeniu samochodu podciśnienie spadało do wartości 0)

Aktuator: 0,64 bar

Mój miernik to: allegro

Korzystałem z konwertera: Convert cm Hg to bar

Edytowane przez chris9922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak geometria zapieczona to i turbo bedzie pózno wstawac.... albo przez EGR ciśnienie ucieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak geometria zapieczona to i turbo bedzie pózno wstawac.... albo przez EGR ciśnienie ucieka...

W tym temacie mam podane więcej info z pomiarów VAC.

Wrzuciłem jeszcze log, który miałem robiony z grupy 011BS. a oto on: LOG 011BS

Nie ma żadnej różnicy ciśnień pomiędzy On a OFF. Czyżby jednak turbinka do czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podcisnieniami cos nie halo albo grucha zgniła w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...