spanky Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 bezpiecznik 60A zdrowy a przekaźnik niewiem który sprawdzać więc ponawiam pytanie czy jeden przekaźnik odpowiada za św. żarowe zwykłe i te od dogrzewacza? może ktoś podać nr tego przekaźnika wg Etki? a jak są dwa to numery obu. i gdzie dokładnie jest on umiejscowiony w w tej puszcze z przekaźnikami i kompem. jeżeli się ktoś orientuje to ile kosztuje orginał a ile zamiennik jak jakieś są? wydaje mi sie ze jest tylko jeden przekaznik ....
Cilek Opublikowano 16 Marca 2007 Autor Opublikowano 16 Marca 2007 Dzięki Spanky, jesteś wielki.. ale jeszcze możesz napisać mi gdzie dokładnie znajduje się ten przekażnik? dotychczas myślałem, że jest on obok bespiecznika pod maską w skrzynecce od kompa ale na tym rysunku wygląda na to że jest gdzieś za główną skrzynką bespieczników pod kierą, jak sciągnę zaślepkę to głębiej widać pełno przekaźników ale wolę się upewnić co mam rozbierać.. poza tym wiesz jaki ze mnie mechanik.. Pozdrowienia
spanky Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Dzięki Spanky, jesteś wielki..ale jeszcze możesz napisać mi gdzie dokładnie znajduje się ten przekażnik? dotychczas myślałem, że jest on obok bespiecznika pod maską w skrzynecce od kompa ale na tym rysunku wygląda na to że jest gdzieś za główną skrzynką bespieczników pod kierą, jak sciągnę zaślepkę to głębiej widać pełno przekaźników ale wolę się upewnić co mam rozbierać.. poza tym wiesz jaki ze mnie mechanik.. Pozdrowienia musisz odkrecic i wyjac rusztowanie z głownymi bezpiecznikami a potem poszukac przekaznika (najlepiej po numerze z ETKI).... (niestety nie mialem potrzeby go odszukiwac wiec dokladniejszego opisu nie jestem w stanie Ci udzielic)
Orfeusz Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 Odgrzeje temat bo właśnie wróciłem z warsztatu. Kiedyś na rondzie delikatnie zaczął pukać lewy przegub więc go właśnie wymieniłem. Korzystając z okazji, że wóz na warsztacie i wszystkie klucze mam pod ręką postanowiłem sprawdzić świece żarowe i ....tylko jedna sie ostała. Tylko świeca z drugiego cylindra dawała jakieś znaki życia - pozostałe odeszły cicho nie wiadomo kiedy. Co dziwne, silnik dzisiaj przy przymrozku, o nieprzyzwoicie wczesnej porze odpalał gładko, nie szarpał po odpaleniu - jedyna zmiana to długość świecenia się kontrolki świec - przy spalonych świecach paliła sie zdecydowanie dłużej. ...świece żarowe są przereklamowane
drarek Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Witam. Wymieniałem świece żarowe ok miesiąc temu, ale nie zauważyłem znaczącej poprawy przy zapalaniu silnika w niskich temperaturach . W dalszym ciągu są dni, że trochę ciężej zapala i ok 1-2 sek trochę nierówno i głośniej pracuje. Potem jest już ok. Co może być tego przyczyną i co najlepiej sprawdzić w pierwszej kolejności?? Czy może to być wina przekaźnika jeśli nie to czego?? Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 a sprawdzales czy swiece wogole dzialaja?
drarek Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 no wsadziłem nowe świece więc dlaczego miałyby nie działać?? Myślę, że świece są dobre. Możliwe jest żeby nowe świece nie działały??
mcm Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 no wsadziłem nowe świece więc dlaczego miałyby nie działać?? Myślę, że świece są dobre. Możliwe jest żeby nowe świece nie działały?? możliwe[br]Dopisany: 27 Marzec 2008, 14:45 _________________________________________________przed włożeniem powinieneś podłączyć pod akumulator lub prostownik końcówka powinna się zaświecić na czerwono :th:
Musashi Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 dlatego ze uklad swiec zarowych to nie same swiece, to jeszcze przekazniki oraz bezpieczniki. sprawdz czy po przekreceniu stacyjki, przy zimnym silniku, na swiecach pojawia sie napiecie 12 V.
drarek Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Sprawdziłem dzisiaj i jak zapalam silnik to przygasa mi lekko wewnętrzna lampka na podsufitce więc z tego co pisali poprzednicy to świece grzeją. dlatego ze uklad swiec zarowych to nie same swiece, to jeszcze przekazniki oraz bezpieczniki. sprawdz czy po przekreceniu stacyjki, przy zimnym silniku, na swiecach pojawia sie napiecie 12 V. Jak możesz to napisz mi tak łopatologicznie jak to sprawdzić??? :> I czy podpinając pod kompa wyjdzie mi że padnięty jest przekaźnik lub bezpiecznik??
Musashi Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 komp powinien wykazac blad swiec. najprosciej. bierzesz woltomierz i spardzasz czy na kazdej swiecy jest 12V przy zimnym silniku. (jedna elektroda do masy auta, druga do koncowki zasilajacej swiece).
drarek Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 komp powinien wykazac blad swiec. najprosciej. bierzesz woltomierz i spardzasz czy na kazdej swiecy jest 12V przy zimnym silniku. (jedna elektroda do masy auta, druga do koncowki zasilajacej swiece). ale która końcówka do czego? kable mają być na świecach czy mam je zdjąć przed sprawdzaniem??
a4dg Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Najprostszy sposób na sprawdzenie świec żarowych - trwa 5min - zdejmujemy kapturki z świec - bierzemy w rączkę próbówkę i jeden przewód podłączamy pod "+" z akumulatora a drugą końcówkę przykładany do styku na świecy - tam gdzie przychodzi styk od kapturka. Jeśli próbówka nie świeci to świeca szmelc jeśli świeci to ok-spirala jest ok ma przejście.
PAWEL69 Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Najprostszy sposób na sprawdzenie świec żarowych - trwa 5min - zdejmujemy kapturki z świec - bierzemy w rączkę próbówkę i jeden przewód podłączamy pod "+" z akumulatora a drugą końcówkę przykładany do styku na świecy - tam gdzie przychodzi styk od kapturka. Jeśli próbówka nie świeci to świeca szmelc jeśli świeci to ok-spirala jest ok ma przejście. NIE TAK Przy akumulatorze podłączasz do "minus: tylko i wyłącznie Dodatnie napięcie podane jest włąśnie na świece żarową Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 po co kombinowac z ciagnieciem pradu czy masy dodatkowo. jezeli uzywac kontrolki to wystarczy zdjac przewod ze swiecy i podalczyc kontrolke pomiedzy ten przewod a koncowke swiecy. przy okazji kontrolujemy uklad sterownia swiecami. czesc awarii niedzialajacych swiec, to wina uszkodzonego przekaznika lub przepalonego bezpiecznika.
Orfeusz Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 ...całe życie podpinam próbnik pod plus na akku - bo przez próbnik podaje na świece właśnie plus - tak myślę - mylę się?
drarek Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 po co kombinowac z ciagnieciem pradu czy masy dodatkowo. jezeli uzywac kontrolki to wystarczy zdjac przewod ze swiecy i podalczyc kontrolke pomiedzy ten przewod a koncowke swiecy. przy okazji kontrolujemy uklad sterownia swiecami. czesc awarii niedzialajacych swiec, to wina uszkodzonego przekaznika lub przepalonego bezpiecznika. i gdy podłącze tak jak piszesz to mam sprawdzać przy włączonym zapłonie?? Jaki jest sposób na sprawdzenie czy przekaźnik jest przepalony??
Musashi Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 ...całe życie podpinam próbnik pod plus na akku - bo przez próbnik podaje na świece właśnie plus - tak myślę - mylę się? nie mylisz sie ale co tobie da ze sprawdzisz swiece skoro nie wiesz czy ECU steruje prawidlowo napiecie zasilajace? Wymieniałem świece żarowe ok miesiąc temu, ale nie zauważyłem znaczącej poprawy przy zapalaniu silnika w niskich temperaturach . W dalszym ciągu są dni, że trochę ciężej zapala i ok 1-2 sek trochę nierówno i głośniej pracuje. Potem jest już ok. Co może być tego przyczyną i co najlepiej sprawdzić w pierwszej kolejności?? Czy może to być wina przekaźnika jeśli nie to czego?? kolega swiece wymienil. wiec powinien jak napisalem w jednym z poprzednich poscie sprawdzic czy na swiece trafia napiecie.
drarek Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 kolega swiece wymienil. wiec powinien jak napisalem w jednym z poprzednich poscie sprawdzic czy na swiece trafia napiecie. Ok ale jak mając woltomierz (nie mam żadnego próbnika) mam sprawdzić czy na świece trafia napięcie??? Jeśli możesz to napisz gdzie co podłączyć??
Musashi Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 oczywiscie ze na wlaczonym zaplonie. przeciez chodzi o to zeby sprawdzic zasilanie swiec. zdejmij przewod zasilajacy swiece, i podlacz miernik do tego przewodu i do masy. jezeli napiecie 12V bedzie, podlacz miernik pomiedzy przewod a koncowke swiecy tez powinno byc ok 12 V. powotorz dla kazdej ze swiec. prosciej tego juz nie wytlumacze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się