Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[3.2 FSI] jak to z nim wkońcu jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taki dzisiaj komunikat skasowalem i nie wiem czy to poważna sprawa 15e9242af94b7fbd7f5995de4a73c619.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 16.02.2018 o 20:26, nusiek napisał:

Co do CALA jeszcze tego nie robiłem ale myślę że układ rozrządu jest podobny a więc robocizna taka sama pytanie tylko jak z cenami części ale myślę że nie będzie sporej różnicy.
kordziuk co do tego że kazali ci jeździć to nic dziwnego mojemu klientowi też ASO powiedziało że rozrząd jest wieczny, takie mają wytyczne. Olej w automacie też jest "wieczny" tylko że ten olej po przebiegu 200tyś+ wygląda jak smoła a filtr jest tak zabity że ciężko to sobie wyobrazić. Serwis wiele mówi a prawda jest inna ale takie mają wytyczne od producenta...

Ale w razie co, podjął byś się tego?  Z jakich okolic jestes? Bo moze sie okazac ze bede mial rozrzad do wymiany 

Opublikowano (edytowane)

Silnik 3.2FSI CALA to nie tylko większa moc (max. 265KM) ale ma też jeszcze lepiej rozłożoną krzywą momentu obrotowego (max. 330Nm) podobną do tej, jakie charakteryzują silniki doładowane - jest płaska jak stół w zakresie 3000-5000rpm, przy czym 300Nm jest już dostępne przy ok. 1800rpm. A co do zmian konstrukcyjnych wzgl. 3.2FSI AUK, to cytując dokument VAG SSP411:

Cytat

Audi poszerza swoją rodzinę silników widlastych o kolejnego przedstawiciela.
Nowy silnik 2,8 l FSI można umieścić pomiędzy silnikiem, 2,4 l MPI (który będzie jeszcze produkowany
do połowy roku 2008) a silnikiem 3,2 l FSI. Wprowadza on do rodziny silników Audi nowe rozwiązania techniczne.
Te nowe rozwiązania techniczne to:
● system Audi valvelift,
● pompa oleju o regulowanej wydajności i dwustopniowej regulacji ciśnienia,
● trójowalne koła łańcuchowe.
Najważniejszym celem konstrukcyjnym było zmniejszenie tarcia i zużycia paliwa.
Zmniejszenie tarcia wewnętrznego silnika osiągnięto przez:
● zmniejszenie nacisku 2. i 3. pierścienia tłokowego na gładź,
● wprowadzenie systemu Audi valvelift (mniejszy skok zaworów dolotowych przy obciążeniu częściowym),
● zmniejszenie skoku zaworów wylotowych (10 mm -> 9 mm),
● zmiana szklankowego popychacza pompy wysokociśnieniowej na popychacz rolkowy,
● zastosowanie łańcuchów rolkowych w przekładniach A, B i C,
● wprowadzenie trójowalnych kół łańcuchowych i zmniejszenie tarcia napinaczy łańcuchów,
● zmniejszenie pompy oleju,
● wprowadzenie regulacji wydajności pompy oleju wraz z dwustopniową regulacją ciśnienia,
● zmniejszenie pompy wody i podniesienie temperatury, regulowanej przez termostat.
Nowe rozwiązania techniczne zostaną również wprowadzone w kolejnych wersjach innych silników.
Pierwszym będzie silnik 3,2 l FSI.
Ze względu na duże podobieństwo silników 2,8 l FSI i 3,2 l FSI w tym zeszycie omówiono oba te silniki.

 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Po kilku dniach przestoju dzisiaj jadąc na spota odpalam i 2 sekundy poraz pierwszy usłyszałem metaliczny zgrzyt i to wprawilo mnie w zadume czy to juz czas na łańcuch auto ma w tej chwili 192 tys km.

Opublikowano
W dniu 26.06.2018 o 23:16, kordziuk napisał:

Po kilku dniach przestoju dzisiaj jadąc na spota odpalam i 2 sekundy poraz pierwszy usłyszałem metaliczny zgrzyt i to wprawilo mnie w zadume czy to juz czas na łańcuch auto ma w tej chwili 192 tys km.

Witam. Kolego zrobiłeś rozrząd? Mam ochotę na to 3.2 FSi, ponieważ dociera do mnie, że nie ominie nas Polaków "nowa era" niemieckich samochodów. Mam smaki na A4 B6/B7 lub A6 C6. Kolega Nusiek dalej robi te rozrządy? Lub jest ktoś z Podkarpacia co dobrze robię te rozrządy? No i jeszcze jedna sprawa: czy to jedyny największy ból tego silnika? Z nagarem można sobie poradzić - wodorowaniem silnika? ? Pomocy, bo mam smaki, heh ? 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...