HDstempel Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Witam, No fakt, komfort jazdy nieporównywalny do innych automatów i byłby idealny gdyby nie to ze zawsze coś ten ideał musi zmącić. Dzisiaj wymieniałem olej w swojej skrzyni. Przy okazji postanowiłem zrobić reset i adaptacje z nadzieją, że to naprawi lub zmniejszy szarpnięcie które występowało przy zapinaniu jak i wyłącznaiu wstecznego biegu. Może zaznaczę na początku, że skrzynia działa (działała0 bez zarzutów w całym zakresie od ruszania poprzez jazde do zatrzymania. Zero slizgów, szarpnięć, buczenia itp. Jedynie co mnie irytowało to wyczuwalne szarpnięcie przy zapinaniu lub wyłączaniu wstecznego. Silnik nieco szarpnął i obroty skoczyły w niewielkim zakresie. Jak już wyzej wspomniałem, dzisiaj po wymianie oleju zrobiłem adaptacje wg zalecen (jazda do tylu, ok 20m, na lekkim gazie, zatrzymanie i tak 5 razy pod rząd do tylu oraz 5 razy do przodu). Liczyłem, że po tej procedurze sytuacja ze wstecznym wróci do ładu a tu okazało sie, że nie dość, że sie nie polepszyło a sie wręcz pogorszyło. Jeśli chodzi o wbicie wstecznego z "P" lub "N" i spowrotem to drgniecie jest takie samo, może odrobine mniejsze ale za to wbiciu "D" z "N" czy z "P" lub wyłączeniu "D" na "N" lub "P" towarzyszy niemalże wyskoczenie silnika spod maski auta. Szarpnięcie jest duuuzo wieksze jak to które towarzyszy przy zapinaniu wstecznego. Muszę dość mocno trzymać wciśnięty hamulec żeby auto mi nie wystartowalo jak z procy. Zauważyłem, że aż podnosi mi przód auta, tak sie rwie do jazdy. Prędkości pełzania też są różne, i tak: dla jazdy w tył max 5km/h a dla jazdy w przód 9-10km/h. Zachowanie jest takie samo zarówno dla zimnej jak i rozgrzanej skrzyni. Nie wiem co o tym wszystkim sądzić, problem z szarpnięciem przy wbijaniu biegu do jazdy do przodu pojawił sie po resecie i adaptacji skrzyni wiec można by przypuszczać, że nie jest to problem mechaniczny a raczej programowy...(mam taką cichą nadzieje) Niemniej jednak boję się, że mogę coś uszkodzić w skrzyni gdy bedę np. auto trzymal na Drivie i hamulcu stoojąc na swiatłach czy w korku. Mam nadzieję, że ktoś z Was może spotkał sie już z podobnym problemem i wie jak go rozwiązać bo o to mi głównie chodzi. Za wszelkie sugestie i porady z góry dziekuje. A4, B8, 160k km,
komoornik Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Czy dobrze wnioskuję, że teraz przy praktycznie każdym zatrzymaniu auta przełączasz tryb pracy skrzyni z D na N czy P?
HDstempel Opublikowano 12 Marca 2016 Autor Opublikowano 12 Marca 2016 (edytowane) Czy dobrze wnioskuję, że teraz przy praktycznie każdym zatrzymaniu auta przełączasz tryb pracy skrzyni z D na N czy P? Nieee, oczywiscie, że nie. Jednak czy przy parkowaniu auta (manewrowaniu) czy przy rozpoczynaniu jazdy czy przy zmianie kierunku jazdy (przód/tył) czy też w końcu przy kończeniu jazdy konieczne jest przełączenie dziewgni czy to na "D" czy "R" czy też "P" i każdej tej zmianie towarzyszy wspomniane wyżej szarpnięcie, zwłaszcza przy przełączaniu na "D" lub wyłączaniu "D". Przy włączaniu "D" aż mi przód auta podnosi, tak jak np. przy manualu jak sie puszcza sprzęgło a trzyma się wciśniety pedał hamulca. Ewidentnie auto MOCNO ciągnie mimo wciśniętego pedału hamulca. Myśle, że coś nie działa prawidłowo, bowiem przenoszenie tak wysokiego momentu na kola podczas gdy kola sa zahamowane doprowadzi wkoncu do uszkodzenia czegoś gdzieś tam w skrzyni..no chyba ze sie myle... Nie wiem az tak dokładnie jak dzieała ta skrzynia ale wydaje mi się, ze po wciśnięciu hamulca coś (sprzęgło jakieś czy zawór pompy) powinien rozłącząć przenoszenie napędu na koła lub przynajmniej go ograniczyć... Zauważyłem też, że po puszczeniu pedału hamulca auto rusza mi bardzo dynamicznie, dużo "narowiściej: niż to było przed adaptacją i predkość pełzania jest wieksza bo wynosi ok 9km/h w porywach do 11km/h. Ponad to zdaje się, że na zimnym silniku zjawisko narowistosci na "D" jest mniejsze niż na skrzyni już nagrzanej. Jakieś sugestie?? Zrobić raz jeszcze adaptacje? Nowe fakty z ostatniej chwili które może nakierują na przyczyne szarpania... Podpinałem dzisiaj auto pod kompa. Jeden program, nie wiem dlaczego w ogóle nie rozpoznał skrzyni. Niby program dedykowany dla aut grupy VW. Rozpoznał skrzynie jako "automatyczna" co nie jest tożsame z multitronickiem, co dalej uniemożliwiło sczytania skrzyni czy też zrobienie jakiegoś resetu i adaptacji. Podłączyłem wiec auto pod inny program (WOW). Ten skrzynie sczytał, przeprowadziłem reset do ustawien fabr oraz adaptację (analogicznie jak w opisie w pierwszym poście). Niestety, nic nie pomogło. Auto dalej wyraźnie "ciągnie" na ''D" i szarpie przy wrzucaniu "D" lub "R". Wszystko wskazuje na nieprawidłowe działanie sprzęgła które powinno rozłączać czy ograniczać przenoszenie momentu obrotowego na koła w czasie kiedy wcisniety jest pedał hamulca. Idąc tym tropem, zrobiliśmy dalszą inspekcje parametrów skrzyni i...!!!! Skrzynia pokazuję toczenie się/jazde auta z prędkościa 3,7 km/h MIMO, ŻE AUTO STOI W MIEJSCU !!!, dalej, skrzynia odczytuję prędkośc obrotową na wałku wchodzącym (z silnika na skrzynie) w wartości ok.3,400 obr/min kiedy na silniku na wolnych obrotach w tym momencie faktycznie jest ok 800 obr/min!!! tak samo podczas jazdy, wartość obrotów jaką widzi skrzynia jest ok 4 razy wieksza niż faktyczne obroty silnika!! Mechanik twierdzi, że głównym problemem jest nie tyle co problem z błędnym odczytem obrotów przez skrzynie co złym odczytem prędkości. Skrzynia widzi toczące sie auto a faktycznie auto stoi, sprzęgło wariuje.. Pytanie: co powoduje zły odczyt parametrów ruchu? Wiem, że te odczytywane są z czujników ABS i dalej przez komputer wysyłane do odpowiednich odbiorników, min skrzyni. Podobnie z obrotami.. Dlaczego więc silnik widzi prawidłowe parametry (obroty, predkość) a skrzynia tak zafałszowane? Czy to komputer źle je wysyła na skrzynie czy skrzynia źle odczytuje te dane z kompa??? MYslimy (wraz z mechanikiem) że właśnie gdzieś tu tkwi problem ze złym sterowaniem sprzęgłem.. Jak można to rozwiązać, jakim programem i w jaki sposób można do tego podejść.....ma ktoś pojęcie jak ugryźć temat? A4, B8, OAW Wszelkie uwagi mile widziane Edytowane 29 Lutego 2016 przez HDstempel
lukirks83 Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 jeżeli chodzi o szarpnięcie przy zapinaniu wstecznego to nawet w samoobsłudze jest informacja, że wyczuwalne jest lekkie szarpnięcie. Jeżeli ktoś nie zmienia regularnie oleju w skrzyni a dopiero po 200 000 km to wtedy może po zmianie skrzynia całkowicie paść. Coś sterownik Ci szwankuje i ja bym podjechał do jakiegoś serwisu co zajmują się autoamatami to Ci sprawdzą dokładnie co i jak
HDstempel Opublikowano 12 Marca 2016 Autor Opublikowano 12 Marca 2016 Ten wsteczny az mnie tak nie martwi co ten "D". Bo na "D" szarpniecie przy zapinaniu jak i "ciągnięcie" auta jest kilkuuuukrotnie wieksze niz na "R"
Bart-S Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Problem to brak poprawnie zapisanej adaptacji dla sprzęgła do jazdy w przód. Zbyt wysoko ustawione ciśnienie sterujące powoduje strzał ciśnienia na sprzęgło w momencie ustawienia wybieraka w pozycji D. Zapisz adaptację (indeks z RUN lub TRWA musi zmienić się na OK) i będzie OK.
HDstempel Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 Zbyt wysoko ustawione ciśnienie sterujące powoduje strzał ciśnienia na sprzęgło w momencie ustawienia wybieraka w pozycji D. dziekuje za odpowiedz. jestem tego samego zdania Bartek, tylko czym mam zrobic tą adaptacje skoro VAG-iem nie moge zrobic adaptacji bo nie widzi basic settings. Adaptacje robie za pomocą Delphi bo tylko on mnie dopuszcza doadaptacji. Procedure przechodze cala (5x jazda do tylu, i to samo do przodu) po czym klikasz OK i tyle. Wyskakuje info, ze adaptacja ukonczona. A problem zostaje
Bart-S Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Zbyt wysoko ustawione ciśnienie sterujące powoduje strzał ciśnienia na sprzęgło w momencie ustawienia wybieraka w pozycji D. dziekuje za odpowiedz. jestem tego samego zdania Bartek, tylko czym mam zrobic tą adaptacje skoro VAG-iem nie moge zrobic adaptacji bo nie widzi basic settings. Adaptacje robie za pomocą Delphi bo tylko on mnie dopuszcza doadaptacji. Procedure przechodze cala (5x jazda do tylu, i to samo do przodu) po czym klikasz OK i tyle. Wyskakuje info, ze adaptacja ukonczona. A problem zostaje Coś mi tu nie gra... ADP zapisuje się samo na podstawie warunków odczytanych przez sterownik a nie dlatego, że 5x przejedziesz przód+tył. Rozkminię temat ale musiałbym mieć egzemplarz testowy tutaj...
HDstempel Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Opublikowano 25 Marca 2016 Rozkminię temat ale musiałbym mieć egzemplarz testowy tutaj... rozkminiaj rozkminiaj, bo jak nie Ty to kto?? . Uwierz mi, jak bylbym w k"raju", nie pisalibyśmy tutaj, tylko gadałbym z Tb u Cb w garażu, zwłaszcza, że daleko nie mam. Niestety, teraz te 2500 km robi różnice...nie do przebycia. A co sądzisz o wskazaniach widzianych przez skrzynie, które Ci opisałem na PW, oraz o tym, że nie wyrzuca żadnych błędów??
Bart-S Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Rozkminię temat ale musiałbym mieć egzemplarz testowy tutaj... rozkminiaj rozkminiaj, bo jak nie Ty to kto?? . Uwierz mi, jak bylbym w k"raju", nie pisalibyśmy tutaj, tylko gadałbym z Tb u Cb w garażu, zwłaszcza, że daleko nie mam. Niestety, teraz te 2500 km robi różnice...nie do przebycia. A co sądzisz o wskazaniach widzianych przez skrzynie, które Ci opisałem na PW, oraz o tym, że nie wyrzuca żadnych błędów?? Dopóki odczyty dla czujników mieszczą się w tolerancjach - błędów nie będzie.
HDstempel Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Opublikowano 25 Marca 2016 Dopóki odczyty dla czujników mieszczą się w tolerancjach - błędów nie będzie. a wskazania ujemnych wartości dla coolanta oraz to samo dla predkosci obrotowych na walkach wychodzacych mieszczą sie w tych tolerancjach?
Bart-S Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Wskazania ujemne dla czujnika płynu chłodniczego świadczą albo o uszkodzonym czujniku albo uszkodzonej wiązce.
HDstempel Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Opublikowano 26 Marca 2016 Sukces odtrąbić !!! Problem rozwiązany. Naprawiony. Dopiero ODISS do tego podszedł. Dopiero tym programem można był skutecznie przeprowadzić adaptacje. Prawdopodobnie nowy soft skrzyni wcześniej nie dopuszczal VAG-a i jego klonów. Adaptacja robiona po wymianie oleju tylko nabruździła i rozregulowała sprzęgło a kolejne próby adaptacji a nowo, nic nie naprawiały. Teraz wszystko wróciło do normy. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie. Temat do zamkniecia
Popo25 Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Sukces odtrąbić !!! Problem rozwiązany. Naprawiony. Dopiero ODISS do tego podszedł. Dopiero tym programem można był skutecznie przeprowadzić adaptacje. Prawdopodobnie nowy soft skrzyni wcześniej nie dopuszczal VAG-a i jego klonów. Adaptacja robiona po wymianie oleju tylko nabruździła i rozregulowała sprzęgło a kolejne próby adaptacji a nowo, nic nie naprawiały. Teraz wszystko wróciło do normy. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie. Temat do zamkniecia kolego jaka jest procedura adaptacji vcds o ile jakas jest. pomóż jak możesz.
HDstempel Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Opublikowano 31 Maja 2016 kolego jaka jest procedura adaptacji vcds o ile jakas jest. pomóż jak możesz. Uzywajac program vcds on Cie poprowadzi jak po sznurku. Odpowoednia temp silnika i odp procedura. W razie problemow pisz 1
Popo25 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Uzywajac program vcds on Cie poprowadzi jak po sznurku. Odpowoednia temp silnika i odp procedura. W razie problemow pisz nie ogarniam. napisz prosze krok po kroku jak to zrobic.
Bart-S Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Procedurę adaptacji opisałem w pierwszym poście encyklopedii Multitronika.
Popo25 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Przeglądałem i widzę że o bo i b7 jest dużo a o b8 nie mogę znaleźć. Podrzuć linka jak możesz. W b8 vcds nie mogę wejść w bloki pomiarowe 08 . Dlaczego?
Bart-S Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Zasada działania adaptacji w B6/B7 i B8 jest taka sama. Tylko VCDS inaczej współpracuje - nie wiem jak przy pomocy tego interfejsu zrobić ADP w B8.
Popo25 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zasada działania adaptacji w B6/B7 i B8 jest taka sama. Tylko VCDS inaczej współpracuje - nie wiem jak przy pomocy tego interfejsu zrobić ADP w B8. witam. a czy foxwell nt 500 da radę zrobić adaptację bo problem mam identyczny jak HDstempel. klon vcds nie daje rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się