mks1948 Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Witam mam audi a4 b5 1.9 ahu , mam dośc poważny problem ponieważ silnik zaczął brać olej , ostatnio na zimnym mój błąd trochę przygazowałem do ok 3 tyś obrotów i silnik zamulił trzymał się na ok tyś obrotów i wiecej nie chciał strasznie się trząsł , na dodatek trochę dymu poleciało. Maiłem kiedyś podobny przypadek odpaliłem samochod chciałem troszkę ''podgrzać'' przygazowałem i mi tak samo zaczął się trząść, musiał trochę pochodzić i się ustatkować i wszystko grało... Co może być przyczyną ? Jakieś propozycje ?
Mozgu Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Sprawdz kompresje bo moze koncza sie pierscienie i jak na zimnym przegazuesz to moze ci olej rzucic ktorego na zimnym auto tak latwo nie przepali
mks1948 Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) Jak to mam sprawdzić ? Może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje ? Edytowane 29 Lutego 2016 przez mks1948
Mozgu Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Podjedz do mechanika. Wykreci ci swiece i wkreci czujnik. Ty krecisz rozrusznikiem a on zczytuje wynik. I tak kazdy cylinder po kolei. Oczywiscie trzeba odpiac kostki od pompy zeby nie zapalal.
mks1948 Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) Co jeżeli będzie słaba kompresja ? A jeżeli będzie dobra ? Dodam też że przy egr w układzie dolotowym tak jakbym miał olej Edytowane 29 Lutego 2016 przez mks1948
kaczorvw Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Podwieszają się zawory w głowicy - normalne w tym wieku auta i półmilionowym przebiegu (po polsku - 170 tys km) - do roboty prowadnice + popychacze + uszczelniacze - ale cenowo to robota więcej warta niż cały nowy silnik. No i kto rozsądny gazuje zimny silnik na postoju ?!
lukasz51237 Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Co jeżeli będzie słaba kompresja ? A jeżeli będzie dobra ? Dodam też że przy egr w układzie dolotowym tak jakbym miał olej Każdy diesel ma trochę oleju w dolocie, na zapoconych egrach ludzie jeżdżą nawet nie wiedzą i nic się nie dzieje. Teraz już dobrze chodzi?
mks1948 Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 Niedługo widzę wizyta u mechanika mnie nie ominie . Czy zostawić mechanika z problemem czy opowiedzieć mu co moze być i zeby zacząc od kompresji po wymianę prowadnic,popychaczy i uszczlniaczy ? Ile wyniesie taka naprawa ?
kaczorvw Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Niedługo widzę wizyta u mechanika mnie nie ominie . Czy zostawić mechanika z problemem czy opowiedzieć mu co moze być i zeby zacząc od kompresji po wymianę prowadnic,popychaczy i uszczlniaczy ? Ile wyniesie taka naprawa ? Więcej niż drugi silnik - serio
mks1948 Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) hmm to co robić w tym wypadku ? Z tego co wiem ok 70 tyś km temu był robiony remont silnika Edytowane 29 Lutego 2016 przez mks1948
kaczorvw Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Ty robiłeś czy tak powiedzieli ? Parę lat temu kupiłem Caravelle Syncro - sprzedający pięknie opowiadał o remontach zarówno silnika (pierścienie może i nowe ale tłoki grzechotały jak kastaniety wąsatego meksykanina) jak i skrzyni ( łoj , zapomniało się o łożysku - ale tylko jednym )- skończyło się na wsadzeniu zamiast 2.4 5-cyl zwykłego 1.9 tdi z passata i zakupie skrzyni biegów od Holendra - teraz jeździ bez zaglądania pod maskę bo sam to robiłem i wiem co mam. O A4 B5 polift "jedyny taki" 2000 rok przypowieśc następnym razem
mks1948 Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 Ojciec kilka lat temu zlecił mechanikowi remont silnika także wszystko było zrobione
lukaszooo Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Nie daj sie wkręcić w remont przez ludzi którzy po 2 zdaniach wróża remont. Ten silnik to pancernik i nic mu sie nie stało, najprawdopodobniej zaciągnął oleju z dolotu i dlatego sie zamulił, normalny objaw dla tego silnika. Rozgrzej silnik do 90C i pokatuj go dobrze z 15 min i auto nabierze wigoru. W tym silniku bardzo wazna jest dawka paliwa i kąt wtrysku dlatego przydało by sie zrobić logi.
Bartollo Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Jak na zimnym sie trzęsie kopci na bialo/szaro to podwiesza zawory. Wystarczy zmienić sprężyny zaworowe. Wczesniej pomiar ciśnienia oleju na zimnym/ciepłym. Jak na zimnym po przegazówce sie trzęsie kopci na bialo/szaro to podwiesza zawory. Wystarczy zmienić sprężyny zaworowe. Wczesniej pomiar ciśnienia oleju na zimnym/ciepłym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się