Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kap kap z intercoolera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. To mój pierwszy diesel ze stajni VW. Silnik 1.9 AVF. Dziś z intercoolera znajdującego się pod lewą lampą (od kierowcy) zauważyłem zapocone węże oraz cieknący olej. Czytałem na forum, że może to być zarówno kończące się turbo, jak i tzw separator oleju(?!). Dodam, że turbina jest sucha... Jak sprawdzić czy turbo dogorywa? Gdzie, jeśli to nie wina turbo szukać przyczyny oleju w intercoolerze?

Opublikowano

dymi? źle pompuje? jakie ubytki na miarce poziomu oleju silnikowego?

jak wszystko na nie to znaczy ze odma :)

Opublikowano

Samochód kupiłem w sobotę. Olej wymieniany był 3tys km temu. Sprawdzałem poziom oleju, to już jest dosyć niski (raczej minimum, bo nie ma go na tej kratkowanej powierzchni bagnetu). Nie kopci nic. Nie słychać żadnych niepokojących świstów z turbiny. Wszędzie sucho, tylko intercooler mokry od dołu

Opublikowano

Zdejmij wąż z ic i zobacz ile oleju wyleci (zawsze coś wyleci) jeśli to będzie powiedzmy kilka ml to wszystko ok, jeśli szklanka to źle.

Opublikowano

Hmm...Ok. Jakoś na dniach spróbuję to zrobić. Jak sprawdzić czy turbo jest już zmęczone? Znajomy podpowiada, że malutki luz na zimnym turbo jest ok, ale już większy ..wiadomo. Oraz na wężu od strony aluminiowej powinien być olej jeśli coś z nią nie tak. Jeszcze nie patrzyłem tego, nie mam bardzo kiedy.

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij wąż z ic i zobacz ile oleju wyleci (zawsze coś wyleci) jeśli to będzie powiedzmy kilka ml to wszystko ok, jeśli szklanka to źle.

bez przesady nikt tam pewnie nie zaglądał od 500tys km to ta szklanka to wiesz ;) jak nie będzie pełny to ok :P

turbo powinno być od dołu przesączone olejem ew. węże przy nim jeśli to tego wina by była, jakby na ciepłą stronę dawał olej to by dymił, na razie bez paniki, sprawdź co wyjdzie z IC, będziesz miał okazję żeby rozebrać cały dolot i go wyczyścić to 1 czynność po zakupie, napisz jaki masz olej jeszcze? i obejrzyj dokładnie silnik czy jeszcze gdzieś nie ma wycieku, i ogólnie cały dolot dookoła ponieważ on ma dużo łączeń i z każdego z nich pewnie olej idzie

Edytowane przez mariuszbyd
Opublikowano

Olej był zalewany MOTUL 5W40. W sobotę porozbieram tu i tam, może nawet wyczyszczę dolot. Żeby wyjąć IC, to wystarczy zdemontować lampę, czy jeszcze zderzak?

Opublikowano

Zeby wyjac IC trzeba sciagnac zderzak ale w tym aucie robi sie to bardzo prosto.

Co to turba to zdejmij rure filtr turbo i jesli tam bedzie olej to turbo jest na wykonczeniu, drugi test to luz sztangi, na boki moze troche chodzic wazne zeby nie bylo luzu wzdluznego.

Z turbina nie ma zartow, regeneracja to ok 800zl ale jesli turbo stanie calkiem a jego kawalki poleca na silnik naprawa moze byc bardzo bardzo droga.

Opublikowano

Dobra. W sobotę jak będzie pogoda to postaram się sprawdzić turbo oraz wyciągnąć IC

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No nie wiem czy trzeba zdejmowac zderzak. Kiedys wymienialem u siebie gumowe podkladki mocujace IC i wyjmowalem tylko lampe zeby sie dostac do niego.

Opublikowano

Zderzak ściagasz w 30min i masz dostep do IC i do kierownicy którą bardzo łątwo jest połamać.

Opublikowano

Obejrzałem sobie turbo, okazało się, że jest OK. Chyba będę musiał wymienić przewód do Turbo oraz intercooler, który przecieka. Oraz chyba zakupię OilCatchTank, bo czytałem, żę olej w dolocie to z odmy i to standard w 1,9 tdi... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...