Jumber 0 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Cześć, Mam problem z moim A4 B8. 2,0tdi 2009r. A konkretnie, jechałem sobie spokojnie i wszystko było ok, moc ta co zwykle itd tylko przy dodawaniu gazu słyszałem jakieś lekkie świstanie. Po 15km zatrzymałem się, postałem chwilę i pojechałem dalej. No i wtedy nagle silnik złapał mi obroty do odcięcia i dymił ale to ogromną ilością dymu że 5m za samochodem nie było nic widać. Dym koloru jasnego.Nie dało się go ani zdasić ani nic z nim zrobić. Pochodził tak dosłownie 10s i odpuścił. Na wolnych obrotach chodził normalnie jak go odpalałem poźniej. Na desce też mi się żaden komunikat nie zapalił, żadnego błędu. W rurze wydechowej na końcu miałem jakieś znikome ilości oleju. Wiecie czego to może być przyczyna i co dalej z tym robić? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon1493 0 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Z opisu wychodzi na to że rozbiegał Ci się silnik, uszkodzona turbina zaciągnęła olej silnikowy do komory spalania i się zaczęło. W tym momencie silnik jest zasilany olejem silnikowym, a nie napędowym (dieslem) dlatego po przekręceniu kluczyka na pozycję 0 silnik nadal pracował. Jedyne wyjście to wrzucić największy bieg i zdusić auto lub zatkać dolot tak żeby silnik nie dostał powietrza. Po takiej akcji bym nawet silnika nie odpalał tylko prosto na warsztat, nie wiadomo jakie zniszczenia zostały posiane. Silnik mógł się zatrzeć jeśli wypalił cały olej silnikowy.https://www.youtube.com/watch?v=wL7U366jwj4 < - Rozbieganie silnika diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aby13 0 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 dokladnie tak jak wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumber 0 Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Nawet jak to potrwało kilka sekund? :/ Stan oleju jest normalny, tzn. wymieniałem go 100km temu i jak postał chwile to patrzyłem i było pod maksimum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodas 10 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Panowie czy klapa gasząca zwana potocznie przepustnicą w tdi nie powinna zdławić powietrza przy gaszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skotmen 4 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Nawet nie próbuj odpalać ponownie auta laweta i serwis Tak jak piszesz jeśli trwało to chwilę jest szansa że silnik nie jest zatarty Turbo do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 0 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Dlaczego mialby sie zatrzeć??? W pare sekund nie wypali 5 litrow oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyznos321 0 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Panowie czy klapa gasząca zwana potocznie przepustnicą w tdi nie powinna zdławić powietrza przy gaszeniu? Także mnie to ciekawi... Dotychczas wydawało mi się, że została właśnie po to stworzona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumber 0 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Panowie, problem tego dymienia i obrotów to stanowczy nadmiar oleju. Dużo za dużo tego było i wyrzuciło olej odmą na turbinę, do intercoolera itd wtedy się to spalało i głupiał silnik. Ale teraz nie wiem znowu co robić dalej. Olej spuściłem cały i zalałem świeży, przewody i cooler wyczyściłem, także w układzie już nie ma oleju. Ale znowu jest problem bo auto raz ma moc, raz go nie ma za dużo. Tak jakby turbo chodziło w kratkę. A i teraz wracałem i zaczęła mi błyskać kontrolka od świec. Poradzicie coś co dalej z tym robić? Kontrolka zgasła jak zgasiłem i odpaliłem samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Przeztan cudowac bo rozu...sz sobie silnik. Zdejmoj TIPa i sprawdz jak pracuje wirnik. W drugim poscie masz napisane co jest przyczyna awarii, jest nim turbo. Olej w dolocie dla diesla to najgorsza rzecz jaka moze sie mu przytrafic. Silnik wskoczy na 5000 i wiecej obrotow a zaraz zobaczysz na zywo korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skotmen 4 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Przeztan cudowac bo rozu...sz sobie silnik. Zdejmoj TIPa i sprawdz jak pracuje wirnik. W drugim poscie masz napisane co jest przyczyna awarii, jest nim turbo. Olej w dolocie dla diesla to najgorsza rzecz jaka moze sie mu przytrafic. Silnik wskoczy na 5000 i wiecej obrotow a zaraz zobaczysz na zywo korby. +1 No widzisz musi się przekonać na własnej skórze ! Za chwilę będzie szukał silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumber 0 Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Jest ok turbo sprawdzone i chodzi jak należy. Było dużo za dużo oleju i wyrzuciło go, ale nic nie uszkodziło. Auto lata jak dzikie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kodzak33 27 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Wcześniej napisałeś że spuściłeś olej i ponownie wlałeś nowy i było nadal to samo. To napisz ile go wlałeś że tak się działo? Edytowane 7 Marca 2016 przez Kodzak33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumber 0 Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Wstyd się przyznać, ale było min. ze 2 litry więcej. A turbo nie chodziło bo jeden przewód od zaworu przy turbo spadł i nie było mocy. Trochę zadymił z początku jak olej przepalał ale zrobiłem już ze 200km i jest wszystko ok. Stan oleju się trzyma i samochód przyśpiesza jak wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 47 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) no to się szpece wyłożyli ... Edytowane 7 Marca 2016 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aby13 0 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Dlaczego mialby sie zatrzeć??? W pare sekund nie wypali 5 litrow oleju jak dostanie obrotow ze skali braknie to uwierz ze robi dziury nawet w tlokach w 10sekund ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się