Patryk Stachurski Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) Witam mam takie pytanie zakupilem niedawno Audi A4 B7 1,9TDI 85kw 115km 2008 problem polega na tym ze silnik osiaga temperature okolo 80 oC a jak dobrze mu dam po garczkach to wejdzie na 90 a pozniej przy spokojnej jezdzie znowu spada do 80 czy myslicie ze to bedzie przyczyna termostatu z gory dzieki za info Edytowane 19 Lipca 2016 przez wrclaguna
s3ns Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Przywitałbyś się choć po rejestracji Prawdopodobne, że za szybko puszcza. Gdzieś tam może to jeszcze być czujnik temp, ale termostat to główny podejrzany
piotr93 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Pewnie to termostat Miałem to samo po zakupie, niski koszt, a problem rozwiązany
rafal9119 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) połowa diesli tak ma . nie przejmował bym sie tym Edytowane 7 Marca 2016 przez rafal9119
Patryk Stachurski Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Opublikowano 7 Marca 2016 Siema sory zachowalem sie jak gowniaz wiecej razy sie to nie powturzy hehe no wiem ale nie lubie jak nie trzyma mi rowno 90 musze najpierw wymienic termostat dzieki za info
lukasz2014 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Witam, rozwiazany problem z temperatura? U mnie w bpw jest identycznie. Dodam jeszcze ze jazda po mieście wskakuje na 90 stopni trasa/autostrada do 150 km/h 80 stopni, natomiast przy 180/190 km/h znowu 90 stopni. Termostat wymieniony na wahler ale nie pomogło. Temperatury na vagu mechanik sprawdzał i mówi że jest ok i żeby to olac. Co o wy o tym sądzicie?
eltom Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Temperaturę na vagu musisz sprawdzić w dwóch miejscach. W liczniku i w silniku. I mogą być niewielkie rozbieżności między nimi, do 5 stopni max. Dowiedz się czy zgadzały się temperatury w dwóch miejscach na raz. W tym układzie za wskazania temperatury odpowiada tylko termostat i czujnik temperatury. Jeśli okaże się, że w liczniku i w sterowniku silnika są rożne wartości, to czujnik jest do wymiany.
rafal_sz85 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Przeważnie winowajcą jest termostat, albo za szybko się otwiera albo zaciął się w pozycji otwartej.
lukasz2014 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Wymieniłem czujnik temperatury, co prawda używka ale ori 100% sprawny i nie pomogło. Temperatura wciąż w trasie na poziomie 70 stopni. Ale za to zauważyłem gdy było gorąco tj 36 stopni to wskazywało normalnie 90 stopni. Nie wiem co robić. Wymienić drugi raz termostat?
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Termostat do wyjęcia , nie koniecznie jest uszkodzony W plastikowym króćcu mocującym termostat do bloku silnika powinny być małe plastikowe pazurki, w które wkłada się termostat i dopiero montuje razem z króćcem. Jest tylko z nimi mały problem, po paru latach plastik kruszeje i przy wymianie termostatu zazwyczaj się ułamują Jak zostaną w układzie chłodzenia to krążą z płynem i potrafią zablokować grzybek termostatu w pozycji uchylonej i efekt jest właśnie taki jak u Ciebie Jak u siebie zmieniałem termostat to przyuważyłem jak franca wpadła do przewodu idącego do chłodnicy i sporo się namęczyłem by go z tamtąd wyciągnąć
wyzyk83 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 latem nie ma bata na blacie musi być 90stopni obojętnie czy to miasto czy trasa, zimą to się zgodzę że podczas mrozów może spadać
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Masz rację , tylko wszystko musi działać jak trzeba
wyzyk83 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 (edytowane) do lukasz 2014 a jak sprawdziłeś że czujnik jest sprawny, skoro masz termostat sprawny to musi być czujnik uwalony Edytowane 18 Lipca 2016 przez wyzyk83
lukasz2014 Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 (edytowane) No uwierzylem znajomemu co do sprawności. A termostat jest nowy ale nie ori, a slyszalem ze czujnik i termostat wymienia się na ori dlatego chciałem kupić drugi Edytowane 19 Lipca 2016 przez lukasz2014
wyzyk83 Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 (edytowane) nie musi być ori, jak jest wszystko sprawne to musi być na blacie 90stopni, montowałem wiele termostatów vernet, behr, wahler oraz ori i wszędzie była temperatura 90 stopni, czujniki tempratury polecam ori lub zamiennik firmy vernet po 25 zł plus przesyłka z allegro. uważaj na czujniki ori z allegro te do 50zł to zazwyczaj chińskie podróbki. sam mam u siebie termostat i czujnik firmy vernet i mam na blacie 90stopni nie zależnie od stylu jazdy jedynie w duże mrozy spadnie do 70stopni ale to na postoju w czasie jazdy mam 90stopni Edytowane 19 Lipca 2016 przez wyzyk83
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się