Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak automat i MMI to możesz zweryfikować przebieg auta, dodatkowo warto zrobić komplet logów (boost, szyna CR, dawka, egt) i przelecieć kanały adaptacyjne (często jest usunięta diagnostyka, np klap)

kup dobrze a będziesz zadowolony, powodzenia !

Opublikowano

W jaki sposób można potwierdzić przebieg dzięki MMI i autowamowi :D? Mają też gdzieś tam zapisany i ciężko usunąć??

Opublikowano

w TCU można ruszyć tylko grubym sprzętem w MMI chyba nikt jeszcze nie robi. VCDS odczyta z obu.

ECU też jest ale tego jeszcze nikt nie zapisuje i nikt nie odczytuje.

Opublikowano

Dzięki chłopaki za odpowiedzi :)

No to i ja zaczynam szukać B8 3.0 TDI (chyba że znajdzie się jakaś a5 to też nie pogardzę :P)

Ostatnio oglądałem jedna A4 3.0 TDI 240 KM i powiem szczerze że kopa to ma ale model który oglądałem był fest zaniedbany i co dziwne na wolnych obrotach auto strasznie buczało i dość solidnie wibrowało - mam nadzieje że nie wszystkie 3.0 TDI są takim wibratorem ^^

niestety za dużo 3.0 TDI to nie ma więc trzeba cierpliwie czekać... :(

Opublikowano (edytowane)

http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-salon-pl-quattro-mod-2009-ID6yks29.html najtańsza akceptowalna.. ale autohandel więc trzeba solidnie przetrzepać.

wibracje mogą być od poduszek silnika, często siadają. W B8 zgłaszają błędy więc weryfikacja jest prosta (chyba że ktoś grzebał),do najtańszych nie należą ale można usunąć diagnostykę i wstawić gumowe "sportowe"

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

a co z korbami wychodzącymi bokiem ?

słyszałem o dwóch takich przypadkach w 3.0tdi 240KM, ktoś zna przyczyny/powody

Opublikowano

to dobry masz słuch....

ja też słyszałem.. a nie widziałem ASB który wywalił panewki bo ktoś olej zmieniał zbyt często.

Opublikowano

Dzięki chłopaki za odpowiedzi :)

No to i ja zaczynam szukać B8 3.0 TDI (chyba że znajdzie się jakaś a5 to też nie pogardzę :P)

Ostatnio oglądałem jedna A4 3.0 TDI 240 KM i powiem szczerze że kopa to ma ale model który oglądałem był fest zaniedbany i co dziwne na wolnych obrotach auto strasznie buczało i dość solidnie wibrowało - mam nadzieje że nie wszystkie 3.0 TDI są takim wibratorem ^^

niestety za dużo 3.0 TDI to nie ma więc trzeba cierpliwie czekać... :(

Masz racje dużo ich nie ma. Ja swojego szukałem 7 miesięcy. Wiele przystanków po drodze widziałem. Czasem handlarze już nawet nie pisali że bezwypadkowy.

Ogólnie trafiła się perełka bo z polskiego salonu dość mocno doposażona. Niestety bez S-line.

Silnik CCWA z przebiegiem 270k (prowadzony do końca w polskich ASO). Na razie 30tkm przebiegu u mnie i musiałem wymienić jeden kolektor bo mocowanie klap wirowych się urwało.

Poza tym odzywa się czasem rozrząd podczas rozruchu, ale max 1-2sek i potem silnik chodzi cicho i nic niepokojącego nie słychać.Niemniej szukam obecnie w okolicach Warszawy dobrego mechanika aby zweryfikował czy konieczna jest ingerencja czy nie.

Za 50k to raczej ciężko znaleźć dobry egzemplarz który nie był przystankiem i był serwisowany oraz nie ma 500k+ przebiegu. Trzeba pamiętać, że takie auta kupuje się raczej na trasy i duże przebiegi, aniżeli na weekendy.

Spalanie 8,5l/100 średnio. Owszem idzie zejść w okolice 6,5-7 ale to jadąc spokojnie ok 100 na 6 biegu, ale to moim zdaniem lepiej inwestować w 2.0 TDI jak się chce z taką prędkością jechać bo będzie równie cicho a spalanie jeszcze mniejsze.

Po mieście 9-12l spokojnie potrafi łyknąć.

Są też wady:

- w zimie silnik bardzo długo się grzeje, aż chciałem wymieniać termostat, ale sprawdziłem przewody i wydaje się, że termostat działa.

- masa- silnik wazy 150kg więcej od 2.0 tdi i to już czuć bo pomimo szerokich opon auto potrafi przodem lekko wyjeżdżać z zakrętów.

- quattro fajna sprawa przy ruszaniu na śliskim. Auto ma 6s z małym okładem do 100 ale potem wyraźnie czuć strate na napędzie i masę bo słabsze auta o mniejszej mocy potrafią lepiej przyspieszać.

- koszty eksploatacji - części są dość drogie np. klapy wirowe używane 600zł (aso 2500) zestaw klocków i tarcz na tył ATE ok 1000.

Niemniej po roku użytkowania mogę polecić jako wygodne auto do jazdy.

Mam nadzieję, że pomogłem :)

Ps. jakby ktoś miał godnego polecenia mechanika który ogarnia te silniki w WW to prosiłbym o info na PW :)

Opublikowano (edytowane)

zestaw klocków i tarcz na tył ATE ok 1000.

Tył wentylowany zimmermann s4 300 (ty masz 288, nie wentylowany) - tracza - 140zł/szt+ kloceki -130zł Ferodo = daje 410 zł... ATE nie są ani lepsze (polemizowałbym że odczuwalnie gorsze) ani droższe... tyle nie kosztuje nawet zestaw na przód (Oz sport + ferodo)

trochę przepłacasz :P

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

zestaw klocków i tarcz na tył ATE ok 1000.

Tył wentylowany zimmermann s4 300 (ty masz 288, nie wentylowany) - tracza - 140zł/szt+ kloceki -130zł Ferodo = daje 410 zł... ATE nie są ani lepsze (polemizowałbym że odczuwalnie gorsze) ani droższe... tyle nie kosztuje nawet zestaw na przód (Oz sport + ferodo)

trochę przepłacasz

Marcin z tylu u mnie są chyba 300 a nie 288. Dodatkowo tarcze są z serii wysoko nawęglanych. i odpowiednik ich zimmermana to ok 350 zł według motocentru(na szybce szukałem) daje 700 za same tarcze. Do tego klocki. nawet liczone tak jak piszesz daje już ponad 850 zł. Owszem można założyć tańszą wersję ale koła potem zawsze u mnie są czarne po przejechaniu niespełna 1000km. Te co mam założone spisują się całkiem fajnie i wyraźnie widać różnicę między przodem gdzie są jeszcze ori z ASO a tyłem. Dodatkowo jak popada to na moje oko znacznie mniej się utleniają. Co do żywotności jeszcze nie wiem dam znać jak zrobię troszkę więcej niż 15kkm na nich

Opublikowano (edytowane)

faktycznie jest 300mm ale zwykła nie wentylowana (według IC), tak samo jak przód 330. Trochę dziwne, ostatnio u kumpla robiliśmy 320/288 też CCWA...

Hamulce są po to by hamować a nie dbać o czystość felg. Praktycznie każda lepsza tarcza jest wysoko nawęglana, OZ dodatkowo jest bardzo dobrze zabezpieczony antykorozyjnie (dużo lepiej niż ASO). Felgi brudzą się od klocka nie tarczy, im twardszy tym mniej pyli.

Przed kolejnym zakupem uderz do handlarzy na forum, zrobią Ci dużo lepsze ceny.. choć nie wiem czy ktoś sprzedaje ATE, przy tych cenach można się pokusić o lepszy stuff.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

faktycznie jest 300mm ale zwykła nie wentylowana (według IC), tak samo jak przód 330. Trochę dziwne, ostatnio u kumpla robiliśmy 320/288 też CCWA...

Hamulce są po to by hamować a nie dbać o czystość felg. Praktycznie każda lepsza tarcza jest wysoko nawęglana, OZ dodatkowo jest bardzo dobrze zabezpieczony antykorozyjnie (dużo lepiej niż ASO). Felgi brudzą się od klocka nie tarczy, im twardszy tym mniej pyli.

Przed kolejnym zakupem uderz do handlarzy na forum, zrobią Ci dużo lepsze ceny.. choć nie wiem czy ktoś sprzedaje ATE, przy tych cenach można się pokusić o lepszy stuff.

Pewnie tak zrobie :D Długo jestem zarejestrowany ale dopiero dzis jakos sie odezwalem sam nie wiem czemu tak dlugo zwlekalem. Auto mam ponad rok

Opublikowano

Na początku witam szanowne forum. Jest moj pierwszy post wiec - piątka!

Chciałbym prosić bardziej doświadczonych użytkowników/posiadaczy o poradę. Mianowicie... Obecnie posiadam Audi A3 8P z silnikiem 2.0 TDI 140KM. Jednak jak to człowiek chce więcej, dlatego też znalazłem coś większego co mnie interesuje - Audi A4 B8 3.0 TDI Quattro 240KM - CCWA (oznaczenie silnika). Mój budżet to około 50 tys. Mam 25 lat, brak dzieci więc chce trochę poszaleć jeszcze. Czytałem wcześniejsze posty o rozrządach itd. Jadę w wtorek oglądać bo świeci się check engine i koleś ma jechać sprawdzić i zdjąć/naprawić w poniedziałek. Mam stąd dwa pytania do was - proszę o pomoc.

1. Jak mi autko się znudzi za 2-3 lata to sądzicie ile na nim stracę, patrząc na to, że jest najbogatsza wersja wyposażenia?

2. Co sądzie o tym autku. Warto się w ogóle interesować przy takim przebiegu i cenie?

http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-s4-s-line-3-0tdi-quattro-sportowe-zawieszenie-kamera-cofania-el-rolet-ID6ynsWn.html

Opublikowano

Faktycznie spasiona sztuka, sprawdzaj historie oraz pod względem technicznym czy jest ok i kupuj. Wiadomo że stracisz za trzy lata, ale bez przesady. Jeśli chodzi o przebieg to jak jest prawdziwy to nie masz się czego bać, a łańcuch jak zacznie grzechotać to wymienisz napinacz i jeździsz dalej, częsta wymiana oleju wydłuży żywotność tego podzespołu,naprawdę godny uwagi egzemplarz.

Opublikowano

znajomy ma bodajże 380 tyś km i z samym silnikiem nic się nie działo, DPF był wymieniany na nowy i klapki kolektora.

Opublikowano

Z tego co wiem to do 3.0 jest zestaw naprawczy do nastawnika, ponieważ nastawnik się wyrabia jak w 2.0 i rzuca błąd pozycji klapek.

Opublikowano

Witam,

Nie chce nikogo zrazac do tego silnika, bo sam mam i sobie chwale.. szczegolnie teraz po sofcie kiedy ma 320/650 i zapierd*** jak samolot... ALE:

1. EGR - u mnie przy 120k przebiegu zaczely sie problemy.. najpierw wymiana pompy wody od EGR, potem oprogramowanie, potem caly zawor + chlodnica... za ~6k w ASO.. wiadomo ze mozna kombinowac i go wywalic, jak kto woli.

2. Spalanie - nie wiem jak jezdzicie, ale ja mam srednia z trasy Holandia - Polska na pozoimie 9-10 litrow... po chipsie 11 :) Przy 200kmh pokazuje 12 litrow...

3. Mam CCWA i niestety zeby przeskoczyc 340 koni, trzeba zmieniac magistrale paliwka.. wiec jak ktos chce modzic to lepiej chyba CAPA..

4. ogolnie konstrukcja silnika jest za***iście skomplikowana w porownaniu do np. 2.0.. kazda naprawa, bedzie was troche kosztowac.. nie tyle moze nawet kasy, co czasu... EGRa robili mi 2 dni, jak zobaczylem auto po 1szym dniu, rozbebeszone jakby ktos wrzucil granat pod maske to az mi sie zrobilo go zal :)

pozdro!

Opublikowano (edytowane)

co Ty chcesz od tej magistrali ? ogranicznikiem jest tylko pompa której zdrowy zakres to 360ps, znajomy przebił 380 na dużym turbo. Nowsze jednostki 2011+ temat ogarniają lepiej :) do tego lepsza skrzynia.

Latasz bez DPF'a przez DE ? z raczej 320 nie osiągniesz...

Silnik nie jest aż tak skomplikowany, naprawy w obu przypadkach potrafią ładnie pociągnąć, temu ja zbieram na nowsze ;]

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Pewnie zalezy od tunera.. rozne sa opinie, ja slyszalem ze CCWA ma za niskie cisnienie na magistrali, nie tylko ze wzgledu na pompe, ale ekspertem nie jestem :)

Co do s-tronikow, unikam z zasady, za duzo padnietych u znajomych.. mam tipa i sobie chwale, w nastepnym aucie tez bedzie tip, ten 8mio biegowy.

Opublikowano (edytowane)

za ciśnienie odpowiada pompa nie magistra... jeśli przepustowość magistrali, rury, czegokolwiek jest zbyt niska podnosi się ciśnienie by nadrobić straty. Im mniejsza ogólna wydajność (mała średnica) tym łatwiej utrzymać wysokie ciśnienie..

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...