Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie silnikiem po odpaleniu


perkusista

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem właścicielem Audi A4 B8 z silnikiem 1.8TFSI 118KW CABB i rano po odpaleniu bardzo trzęsie budą i silnikiem co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być głowica, przestawiony rozrząd. Ile masz przejechane i czy palą ci się jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych błędów przejechane 200tyś. Co może być z głowicą uszczelka czy pęknięta głowica ?

Edytowane przez perkusista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik równo pracuję przy tym trzęsieniu? A jak wciśniesz pedał sprzęgła dalej jest ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po skazówce na obrotomierzu nie widać ze by falowały po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia duże drganie jest jak auto jest na ssaniu później jest delikatne ale odczuwalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to dwumasowe koło zamachowe. Zobacz jeszcze czy wibracje przenoszą się na drążek zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, trzęsie się silnik co też jest odczuwalne w kabinie, ale tylko na jałowym. U mnie dodatkowo pyrcha z wydechu, za tydzień odstawiam do mechanika, prawdopodobnie głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakich fusów? Madras, czy indyjska?

Kompresja w cylindrach, przycinało się na 3 cylindrze podczas mierzenia. Najpierw przy 2 barach, potem na 6 i dobijało do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest @perkusisty. I tego się trzymajmy. Napisał że trzęsie na zimnym silniku z rana i nie ma ponoć błędów.

Możliwych usterek jest z dziesięć. Któryś trafi i będzie się cieszyć jak szczerbaty z suchara że się zna. A to nieprawda.

Dajemy skany logów, ew. filmik czy pomiar kompresji i wtedy jakas mądra głową może coś powiedzieć. Bo na podstawie tak lakonicznego opisu nikt poważny nie odważy się postawić diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania przenoszą się na drążek zmiany biegów. Pisząc kolego Rems3006 ze głowica co masz na myśli uszczelkę czy pękniętą głowice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że to koło dwumasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania przenoszą się na drążek zmiany biegów. Pisząc kolego Rems3006 ze głowica co masz na myśli uszczelkę czy pękniętą głowice?

Mam na myśli zawory, któryś nie pracuje tak jak powinien. U mnie też drążek zmiany biegów drży, ale u mnie to cała buda się trzęsie. Byłem u kilku mechaników i każdy z nich stwierdził że to głowica i zawory, to niby słaby punkt tych silników. Oczywiście koło dwumasowe też może być w przypadku kolegi perkusista. Tak jak kolega griga-st napisał trzymajmy się twojego auta, bo to twój temat, ja tylko piszę co jest u mnie.

Drgania przenoszą się na drążek zmiany biegów. Pisząc kolego Rems3006 ze głowica co masz na myśli uszczelkę czy pękniętą głowice?

U mnie był zawór wydechowy w głowicy wypalony, reszta była już nadpalona. Wszystkie 16 zaworów zostały wymienione na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Rems już kolejnemu z kolei radzi pooglądać sobie głowicę. Nie przeszkadza mu fakt że w swoim samochodzie ma kompletnie inną niż pozostali poszkodowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Rems już kolejnemu z kolei radzi pooglądać sobie głowicę. Nie przeszkadza mu fakt że w swoim samochodzie ma kompletnie inną niż pozostali poszkodowani.

Nikomu nic nie radzę, tylko napisałem co było przyczyną usterki u mnie i to wszystko. To prawda u mnie silnik jest już inny, ale w starszym 1.8 TFSI też jest głowica i też może się w niej wypalić np. zawór wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2016 o 16:23, liquid8p napisał:

Mam na myśli zawory, któryś nie pracuje tak jak powinien. U mnie też drążek zmiany biegów drży, ale u mnie to cała buda się trzęsie. Byłem u kilku mechaników i każdy z nich stwierdził że to głowica i zawory, to niby słaby punkt tych silników. Oczywiście koło dwumasowe też może być w przypadku kolegi perkusista. Tak jak kolega griga-st napisał trzymajmy się twojego auta, bo to twój temat, ja tylko piszę co jest u mnie.

U mnie był zawór wydechowy w głowicy wypalony, reszta była już nadpalona. Wszystkie 16 zaworów zostały wymienione na nowe.

Witam. Trochę podpinam do tematu. Pamiętasz jaki mniej więcej był koszt ten naprawy ? Bo chyba też mnie to czeka. Rozumiem że planowanie głowicy i uszczelka przy tym też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...