łukasz audi a4 Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Witam wszystkich sporo czytałem na forum o problemach z turbinami i przepływomierzami nie mogłem nigdzie dopasować swojej sytuacji więc liczę, że pomożecie mi rozwiązać mój problem. Model auta audi a4 /b rok 2001 19 tdi 130 km/ AWX Problem pojawił się już jakiś czas temu auto straciło swoja dynamikę i zrywność o ile można nazwać silnik 130 konny zrywnym, ale no coś tam było. na zimnym silniku początkowo chodził normalnie , myślałem, żę jest to wina turbiny, ale potem moc była i na jakiś czas problem znikną. Teraz wróciło to do mnie. jest tak nie ma mocy takiej jak wzesniej, i brakuje mu jej zapasu dochodze na 4 do 150 km/ h i tyle wiecej z siebie dac nie che a wiem ze może. wrzucam 5 bieg i nie daje to żądnego rezultatu. pod górę wyprzedzaja mnie nawet stare volvo. podpiołem pod komputer. pokazło mi że jest to wina przepływomierza, zamówiłem nowy oryginał bosch ale przeprowadziłem testy na 3 biegu z podpieceim wtyczki do przeływoierza i bez niej w zasadzi enie było różnicy potem przetestowałąm obydwa przepływomierze i w zasadzi ebyło odrobine lepiej, wymieniłem wtyczkę przepływomierza , znowu odrobine lepiej ale to dalej nie zmieniło zasobu mocy mojego auta. turbina ponoć jest sprawna ale zastanawiam sie czy może to być wina szczelnośći ukłądlu zauwazyłem ze jeden z węzyków ma przetartą otuline. Przewertowałam całe forum i znalazłem sporo informacji o czujniku n75 i n18 ale nie mam pojecia jak wymienic sobie te wszytskie wezyki i zdiagnozowac wkoncu zródło problemu. Jeśli maci ejakiś pomysł a widze z emaci ich sporo to proszę jakąs mądroą głowe o pomoc a najlepiej kogoś o diagnostykę problemu. Jeśli nie t prosze o polecenie mi jakiegos dobrego mechanika który mi to ogarnie bo mi już ręce opadły Pozdro
rafal9h10 Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Ja mógłbym Ci to ogarnąć. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło abym nie naprawił 1.9TDI. Ale musiałbyś do mnie do Chełma przyjechać. Problem jest prawdopodobnie w sterowaniu turbiną lub EGR.
eryczek93 Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 bardzo możliwe jest to co pisze kolega wyżej, ale jak nie masz na dobrą sprawę wprawy w typowej mechanice to powiem ci, że ciężko to samemu ogarnąć. ja n75 wyciagnalem i wyczyscilem ale to tylko i dlatego ze mam szwagra mechanika i mi pomagal sporo. mimo tego ze nie mam 2 lewych rąk to mechanika dla mnie to koszmar.
ylowcer Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 (edytowane) Witam wszystkich sporo czytałem na forum o problemach z turbinami i przepływomierzami nie mogłem nigdzie dopasować swojej sytuacji więc liczę, że pomożecie mi rozwiązać mój problem. Model auta audi a4 /b rok 2001 19 tdi 130 km/ AWX Problem pojawił się już jakiś czas temu auto straciło swoja dynamikę i zrywność o ile można nazwać silnik 130 konny zrywnym, ale no coś tam było. na zimnym silniku początkowo chodził normalnie , myślałem, żę jest to wina turbiny, ale potem moc była i na jakiś czas problem znikną. Teraz wróciło to do mnie. jest tak nie ma mocy takiej jak wzesniej, i brakuje mu jej zapasu dochodze na 4 do 150 km/ h i tyle wiecej z siebie dac nie che a wiem ze może. wrzucam 5 bieg i nie daje to żądnego rezultatu. pod górę wyprzedzaja mnie nawet stare volvo. podpiołem pod komputer. pokazło mi że jest to wina przepływomierza, zamówiłem nowy oryginał bosch ale przeprowadziłem testy na 3 biegu z podpieceim wtyczki do przeływoierza i bez niej w zasadzi enie było różnicy potem przetestowałąm obydwa przepływomierze i w zasadzi ebyło odrobine lepiej, wymieniłem wtyczkę przepływomierza , znowu odrobine lepiej ale to dalej nie zmieniło zasobu mocy mojego auta. turbina ponoć jest sprawna ale zastanawiam sie czy może to być wina szczelnośći ukłądlu zauwazyłem ze jeden z węzyków ma przetartą otuline. Przewertowałam całe forum i znalazłem sporo informacji o czujniku n75 i n18 ale nie mam pojecia jak wymienic sobie te wszytskie wezyki i zdiagnozowac wkoncu zródło problemu. Jeśli maci ejakiś pomysł a widze z emaci ich sporo to proszę jakąs mądroą głowe o pomoc a najlepiej kogoś o diagnostykę problemu. Jeśli nie t prosze o polecenie mi jakiegos dobrego mechanika który mi to ogarnie bo mi już ręce opadły Pozdro Polecam pierw sprawdzić wężyki od podciśnienia, a najlepiej je podmienić. Częsty problem w tych modelach, a w serwisach kasują za taką głupotę niemałe pieniążki. Edytowane 17 Marca 2016 przez ylowcer
lukasz51237 Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Zdejmujesz stary wężyk, docinasz nowy na wymiar i zakładasz w miejsce starego, co za filozofia?
kinki Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Sprawdź zawór N75. Jak zrobisz diagnostykę to przy uszkodzonym N75 powinien pokazywać że jest problem z przeładowaniem turbiny i ten zawór ją odłącza co by się nie uszkodziła. Ja kupiłem używkę na allegro za 40zł i zmieniłem pod blokiem i problem się skończył.
Califon Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Mam podobny problem. U mnie obojętnie ja jakim biegu jak przekroczę 3000obr to rozłącza turbinę. Po restarcie wszystko wraca do normy. Problemem może być ten zaworek n-75 czy "gruszka" a może turbo do czyszczenia? Ostatnio wyskoczył check engine i "mechanik?" Sprawdzal to byl problem z przeładowaniem turbo. Cos takiego. Skasował i mowil ze mogę jeździć. Spać nie moge jak wiem, że cos jest nie tak w aucie.
lukasz51237 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Mam podobny problem. U mnie obojętnie ja jakim biegu jak przekroczę 3000obr to rozłącza turbinę. Po restarcie wszystko wraca do normy. Problemem może być ten zaworek n-75 czy "gruszka" a może turbo do czyszczenia? Ostatnio wyskoczył check engine i "mechanik?" Sprawdzal to byl problem z przeładowaniem turbo. Cos takiego. Skasował i mowil ze mogę jeździć. Spać nie moge jak wiem, że cos jest nie tak w aucie. Notlauf, musisz zrobić logi 11BS i 11 dynamiczne
Califon Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Mam slabe pojęcie o tym. Mógłbyś mi to jaśniej wytłumaczyć?
smokehead Opublikowano 25 Maja 2016 Opublikowano 25 Maja 2016 (edytowane) Hej, Akurat również jestem w tym temacie. 3 tyg temu miałem badanie techniczne i koleś mi wyleciał z tekstem że autko mi za bardzo kopci o kilka % i żebym go przegonił po obwodnicy wrocławia Tak też zrobiłem, a że miałem tą przypadłość od początku tego roku z odłączaniem turbiny, trochę się obawiałem. I tak poleciałem na obwodnice już przed wjazdem przydusiłem na 3, a później się okazało że przed tira wkoczyć nie mogę Tak starałem się go gonić na wysokich obrotach później na 4 biegu, no ale za 4 razem gdy odcięło turbine, zapalił się check engine^^ wiedy już wiedziałem że nici z badania^^ - całe szczęście że udało mi się pod domem po kilku godzinach, biorąc pod uwagę problemy z kompatybilnością mojego kabla i oprogramowania usunąć problem. Faktycznie natomiast udało mi się przegonić diesla i później przy kreceniu na jałowym 0 dymku, całe szczeście ze na 2 biegu mogłem do odcięcia leciec przynajmniej. Ogólnie wydaje mi się że zamuliłem swojego diesla. Ale Panowie to nie koniec, postanowiłem polatać bardziej intensywnie na początku na tym 2 biegu bo na 3 już mi wyrzucał turbine. I wyobraźcie sobie, że problem turbiny aktualnie zniknął...Sprawdzałem i na 3,4,5 do 4,5tys 0 problemów. Po prostu duście częściej tego diesla.Szczerze to już rozważałem czyszczenie n75, sprawdzenie węży, regeneracja turbiny i inne, no ale problem sam zniknął. Napewno mój cieknący EGR mi w tym nie pomógł, więc ogólnie polecam spróbować. Aha i dodam że mam 310kkm najechane. Szerokości. Edytowane 25 Maja 2016 przez smokehead
Faziox Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Miałem taki problem jakieś pół roku temu u mnie okazało się że to wina czujnika ciśnienia doładowania. ja za nowy bosha zapłaciłem chyba 170zł albo coś takiego dokładnie nie pamiętam. czujnik znajduje się od razu pod maską niedaleko mechanizmu od wycieraczek a wygląda tak : https://www.google.nl/search?q=czujnik+podci%C5%9Bnienia+do%C5%82adowania&espv=2&biw=1366&bih=623&tbm=isch&imgil=tYTwMWfkpQiGWM%253A%253Bc6iqnL--i3fs_M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.autominimarket.pl%25252Fczujniki-ci%25252525C5%252525259Bnienia-do%25252525C5%2525252582adowania-c-51_84%25252F&source=iu&pf=m&fir=tYTwMWfkpQiGWM%253A%252Cc6iqnL--i3fs_M%252C_&usg=__59k7r-RTuMTh8HQjU6djyyMZ5vI%3D&ved=0ahUKEwjVpZiD3fPNAhXCVhQKHbSCD8QQyjcILg&ei=Be2HV5WPEsKtUbSFvqAM#imgrc=tYTwMWfkpQiGWM%3A
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się