Skocz do zawartości
IGNOROWANY

brak mocy max predkosc 150 km przy 19tdi 130 km ;/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich sporo czytałem na forum o problemach z turbinami i przepływomierzami nie mogłem nigdzie dopasować swojej sytuacji więc liczę, że pomożecie mi rozwiązać mój problem.

Model auta audi a4 /b rok 2001 19 tdi 130 km/ AWX

Problem pojawił się już jakiś czas temu auto straciło swoja dynamikę i zrywność o ile można nazwać silnik 130 konny zrywnym, ale no coś tam było.

na zimnym silniku początkowo chodził normalnie , myślałem, żę jest to wina turbiny, ale potem moc była i na jakiś czas problem znikną. Teraz wróciło to do mnie. jest tak nie ma mocy takiej jak wzesniej, i brakuje mu jej zapasu dochodze na 4 do 150 km/ h i tyle wiecej z siebie dac nie che a wiem ze może. wrzucam 5 bieg i nie daje to żądnego rezultatu. pod górę wyprzedzaja mnie nawet stare volvo.

podpiołem pod komputer. pokazło mi że jest to wina przepływomierza, zamówiłem nowy oryginał bosch ale przeprowadziłem testy na 3 biegu z podpieceim wtyczki do przeływoierza i bez niej w zasadzi enie było różnicy potem przetestowałąm obydwa przepływomierze i w zasadzi ebyło odrobine lepiej, wymieniłem wtyczkę przepływomierza , znowu odrobine lepiej ale to dalej nie zmieniło zasobu mocy mojego auta. turbina ponoć jest sprawna ale zastanawiam sie czy może to być wina szczelnośći ukłądlu zauwazyłem ze jeden z węzyków ma przetartą otuline. Przewertowałam całe forum i znalazłem sporo informacji o czujniku n75 i n18 ale nie mam pojecia jak wymienic sobie te wszytskie wezyki i zdiagnozowac wkoncu zródło problemu. Jeśli maci ejakiś pomysł a widze z emaci ich sporo to proszę jakąs mądroą głowe o pomoc a najlepiej kogoś o diagnostykę problemu. Jeśli nie t prosze o polecenie mi jakiegos dobrego mechanika który mi to ogarnie bo mi już ręce opadły

Pozdro

Opublikowano

Ja mógłbym Ci to ogarnąć. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło abym nie naprawił 1.9TDI. Ale musiałbyś do mnie do Chełma przyjechać.

Problem jest prawdopodobnie w sterowaniu turbiną lub EGR.

Opublikowano

bardzo możliwe jest to co pisze kolega wyżej, ale jak nie masz na dobrą sprawę wprawy w typowej mechanice to powiem ci, że ciężko to samemu ogarnąć. ja n75 wyciagnalem i wyczyscilem ale to tylko i dlatego ze mam szwagra mechanika i mi pomagal sporo. mimo tego ze nie mam 2 lewych rąk to mechanika dla mnie to koszmar.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich sporo czytałem na forum o problemach z turbinami i przepływomierzami nie mogłem nigdzie dopasować swojej sytuacji więc liczę, że pomożecie mi rozwiązać mój problem.

Model auta audi a4 /b rok 2001 19 tdi 130 km/ AWX

Problem pojawił się już jakiś czas temu auto straciło swoja dynamikę i zrywność o ile można nazwać silnik 130 konny zrywnym, ale no coś tam było.

na zimnym silniku początkowo chodził normalnie , myślałem, żę jest to wina turbiny, ale potem moc była i na jakiś czas problem znikną. Teraz wróciło to do mnie. jest tak nie ma mocy takiej jak wzesniej, i brakuje mu jej zapasu dochodze na 4 do 150 km/ h i tyle wiecej z siebie dac nie che a wiem ze może. wrzucam 5 bieg i nie daje to żądnego rezultatu. pod górę wyprzedzaja mnie nawet stare volvo.

podpiołem pod komputer. pokazło mi że jest to wina przepływomierza, zamówiłem nowy oryginał bosch ale przeprowadziłem testy na 3 biegu z podpieceim wtyczki do przeływoierza i bez niej w zasadzi enie było różnicy potem przetestowałąm obydwa przepływomierze i w zasadzi ebyło odrobine lepiej, wymieniłem wtyczkę przepływomierza , znowu odrobine lepiej ale to dalej nie zmieniło zasobu mocy mojego auta. turbina ponoć jest sprawna ale zastanawiam sie czy może to być wina szczelnośći ukłądlu zauwazyłem ze jeden z węzyków ma przetartą otuline. Przewertowałam całe forum i znalazłem sporo informacji o czujniku n75 i n18 ale nie mam pojecia jak wymienic sobie te wszytskie wezyki i zdiagnozowac wkoncu zródło problemu. Jeśli maci ejakiś pomysł a widze z emaci ich sporo to proszę jakąs mądroą głowe o pomoc a najlepiej kogoś o diagnostykę problemu. Jeśli nie t prosze o polecenie mi jakiegos dobrego mechanika który mi to ogarnie bo mi już ręce opadły

Pozdro

Polecam pierw sprawdzić wężyki od podciśnienia, a najlepiej je podmienić. Częsty problem w tych modelach, a w serwisach kasują za taką głupotę niemałe pieniążki. :)

Edytowane przez ylowcer
Opublikowano

Zdejmujesz stary wężyk, docinasz nowy na wymiar i zakładasz w miejsce starego, co za filozofia? :)

Opublikowano

Sprawdź zawór N75. Jak zrobisz diagnostykę to przy uszkodzonym N75 powinien pokazywać że jest problem z przeładowaniem turbiny i ten zawór ją odłącza co by się nie uszkodziła. Ja kupiłem używkę na allegro za 40zł i zmieniłem pod blokiem i problem się skończył.

Opublikowano

Mam podobny problem.

U mnie obojętnie ja jakim biegu jak przekroczę 3000obr to rozłącza turbinę. Po restarcie wszystko wraca do normy.

Problemem może być ten zaworek n-75 czy "gruszka" a może turbo do czyszczenia?

Ostatnio wyskoczył check engine i "mechanik?" Sprawdzal to byl problem z przeładowaniem turbo. Cos takiego. Skasował i mowil ze mogę jeździć. Spać nie moge jak wiem, że cos jest nie tak w aucie.

Opublikowano

Mam podobny problem.

U mnie obojętnie ja jakim biegu jak przekroczę 3000obr to rozłącza turbinę. Po restarcie wszystko wraca do normy.

Problemem może być ten zaworek n-75 czy "gruszka" a może turbo do czyszczenia?

Ostatnio wyskoczył check engine i "mechanik?" Sprawdzal to byl problem z przeładowaniem turbo. Cos takiego. Skasował i mowil ze mogę jeździć. Spać nie moge jak wiem, że cos jest nie tak w aucie.

Notlauf, musisz zrobić logi 11BS i 11 dynamiczne

Opublikowano

Mam slabe pojęcie o tym. Mógłbyś mi to jaśniej wytłumaczyć?

Opublikowano (edytowane)

Hej,

Akurat również jestem w tym temacie. 3 tyg temu miałem badanie techniczne i koleś mi wyleciał z tekstem że autko mi za bardzo kopci o kilka % i żebym go przegonił po obwodnicy wrocławia :facepalm:

Tak też zrobiłem, a że miałem tą przypadłość od początku tego roku z odłączaniem turbiny, trochę się obawiałem.

I tak poleciałem na obwodnice już przed wjazdem przydusiłem na 3, a później się okazało że przed tira wkoczyć nie mogę :)
Tak starałem się go gonić na wysokich obrotach później na 4 biegu, no ale za 4 razem gdy odcięło turbine, zapalił się check engine^^ wiedy już wiedziałem że nici z badania^^ - całe szczęście że udało mi się pod domem po kilku godzinach, biorąc pod uwagę problemy z kompatybilnością mojego kabla i oprogramowania usunąć problem.

Faktycznie natomiast udało mi się przegonić diesla i później przy kreceniu na jałowym 0 dymku, całe szczeście ze na 2 biegu mogłem do odcięcia leciec przynajmniej. Ogólnie wydaje mi się że zamuliłem swojego diesla.

Ale Panowie to nie koniec, postanowiłem polatać bardziej intensywnie na początku na tym 2 biegu bo na 3 już mi wyrzucał turbine. I wyobraźcie sobie, że problem turbiny aktualnie zniknął...
Sprawdzałem i na 3,4,5 do 4,5tys 0 problemów. Po prostu duście częściej tego diesla.
Szczerze to już rozważałem czyszczenie n75, sprawdzenie węży, regeneracja turbiny i inne, no ale problem sam zniknął. Napewno mój cieknący EGR mi w tym nie pomógł, więc ogólnie polecam spróbować. Aha i dodam że mam 310kkm najechane.

Szerokości.

Edytowane przez smokehead

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...