Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biegi nie wchodzą, a po szarpnięciu wchodzą ?


Gastovski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Audi A4 B5 1.9 TDI 90 KM

Podczas jazdy wrzuciłem trójkę ze zgrzytem, zatrzymałem się na BP. I nie mogłem w ogóle wrzucić biegu, jak się udało wrzucić 1, to nie można w ogóle z niej wyjść. Następnie po odpaleniu, działały 1,5,R a 2,3,4 nie wchodziły. Wysprzęglanie nic nie pomagało, huczenia nie słychać sprzęgło się nie ślizgało.

Jak na siłę udało mi sie wrzucić 1 to potem biegi zaczęły chodzić, przy wrzuceniu 3 jest zgrzyt. Inne bieg bez zgrzytów.

Czy wysypany synchronizator 3 biegu mógł zablokować całą skrzynie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy.I mi przytrafił się podobny problem jak @Gastovskiemu :( Zgrzyt na 3 biegu przy redukcji z 4 na dojeździe do światel, później problem z wrzuceniem innych biegu.Coś blokowało raz jedne ,raz drugie. Udało się wbić trójkę i na niej wróciłem do domu.W drodze nic nie zmieniałem ,żeby znowu nie przyblokowało.Po przyjeździe okazało się ,że biegi wróciły.Na postoju wszystkie wchodzą idealnie.Problem jest tylko podczas jazdy ze zgrzytającą trójką, najbardziej przy redukcji z czwórki to słychać i przy przeciąganiu na obrotach..Przy wolnym przyspieszaniu, wbijaniu trójki przy niskich obrotach problemu ze zgrzytem jakby nie było. Z tego co wyczytałem to większość obstawia padnięty synchronizator. Doradźcie za jaką używaną skrzynia mam się rozglądać,żeby pasowała bez żadnych przeróbek do silnika 1z ? Z góry dziękuję .pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Wysypał mi się synchronizator 3 biegu. Widać to po oleju, ma złoty kolor.

Montowałem skrzynię DHL od Passata. Szybciej się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam.

Padł synchronizator 3 biegu, jutro wkładam skrzynie z Anglika z Passata. Mam nadzieje że będzie!!! pasować.


Skrzynka wymieniona, chodzi bardzo dobrze.

Przy okazji wymienione osłony przegubów, łożysko na sprzęgle i poducha pod silnikiem.

Apropos poduszki.... Po wymianie na nową zaczęła drżeć kierownica na jałowym, czy ta poducha jest felerna czy musi się ona jakoś ułożyc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWAG może wymienić na FEBI ?

Edytowane przez Gastovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia jest z 1.9 TDI 115 KM, mój ma 90 KM, przełożenia są inne , Avantador jest teraz odczuwalnie szybszy na przyśpieszeniu, spalanie nic nie wzrosło.

Edytowane przez Gastovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana znowu na zamiennik raczej niewiele da a ori avon kosztuje majatek. Ewentualnie jezeli ci bardzo przeszkadza a nie chcesz zaplacic jakies 400-450zl za poduszke to za pol ceny przyzwoite sa corteco. Oni robia poduszki dla lema. Ale czy w 100% pomoze ciezko powiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90 % znam przyczynę drżenia kierownicy na wymienionych poduszkach silnika, w poniedziałek powiem co i jak jak "to" wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo mam problem z kolebającą się kierą, wszystkie poduchy wymienione i lipa :/

Co do poduch Corteco, to robią oni poduchy dla Lema.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie poduszek NALEŻY podobno "wypoziomowac" robi się to pod spodem zaraz przy zderzaku. Jest taka wajcha i ją się reguluje na boki... d790de78f2e7915f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reguluje się góra-dół, jest to odbój silnika żeby za bardzo nie opadał ani się podnosił by nie pozrywać poduch.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a ustawiasz odbój możliwie centralnie w "klatce", czyli między metalowymi ściankami. Oczywiście na odprężonym układzie napędowym, czyli na luzie skrzynia. Zakładam, że poluzowałeś uprzednio wszystkie poduchy całego zespołu i pohuśtałeś autem, poprzetaczałeś je itp.?

Wiele osób zapomina, że silnik ze skrzynią podobnie jak np. wydech, czy zawieszenie skręca się w określony sposób i w określonych warunkach.

Nie można dociągać nowych poduszek bez pewności, że całość nie leży swobodnie i bez naprężeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...