pok3r Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Słychać na filmiku po opuszczeniu gazu słychać szmery jakby woda sie przelewała / płyn chłodzący Pytanie drugie czy AJM powinien ciszej chodzić ? Telefon ma czuły mikrofon teź Filmik Czy jestem przewrażliwiony ? 1
lukaszooo Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Na poczatek odpowietrz uklad chlodzenia.
pok3r Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Opublikowano 26 Marca 2016 Tak, też myslalem Układ chyba sam powinien się odpowietrzyć ale to chyba coś mechanicznego. Nie słychać tego z zewnątrz słychać przy niskich obrotach i przy ruszaniu. Skrzynia automatyczna, nic nie szarpie
lukaszooo Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 teoretycznie powinien sie odpowietrzyć ale różne cuda mogą sie zdarzyć.
machina Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Wąż do chlodnicy nie jest twardy? Poziom płynu w normie? Odkręć korek od zbiorniczka po conajmniej 8h przerwie od jazdy i sprawdź czy nie syknie powietrze.
pok3r Opublikowano 27 Marca 2016 Autor Opublikowano 27 Marca 2016 Jutro sprawdzę jeszcze raz, ostatnio po odkręceniu nakrętki zbiorniczka faktycznie syczało, węża nie sprawdzałem.
machina Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Na ciepło może syknąć ale jak silnik zimny to nie powinno syczeć podczas odkręcania korka. Górny wąż od chłodnicy na rozgrzanym silniku powinno się dać ścisnąć dwoma palcami z lekkim oporem. Gdyby się nie dało to podejrzany jest korek zbiorniczka lub gorsza wersja uszczelka pod głowicą co by wyjaśniało bulgotanie w nagrzewnicy które nagrałeś.
mantix Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Ja mam to samo, jeżdżę tak już 3 lata, górny wąż ma cały czas ciśnienie czy zimny czy gorący i właśnie mnie to zastanawia dlaczego korek przez noc nie upuszcza tego ciśnienia.Dodam, że korek zmieniłem.
eltom Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Do autora tematu - od kiedy pojawiły się takie objawy? Po jakiejś naprawie czy tak niespodziewanie? Jak długo juz występują?
machina Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Korek w nocy nie będzie upuszczal cisnienia. Po ostygnieciu cieczy ciśnienie powinno zniknąć. Jeżeli tak nie jest to duże prawdopodobieństwo padnietej upg. Ale żeby aż trzy lata no nie wiem
eltom Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 pok3r, skąd jesteś w ogóle? Może mógłbyś zajechać na spot regionalny z tym autem? A tak w ogóle to jak wygląda w nim płyn chłodniczy? Jest czysty? Czy jakiś nalot w zbiorniczku jest?
pok3r Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Opublikowano 28 Marca 2016 Mieszkam niedaleko Brodnicy od strony Grudziądza. Samochod kupiłem dopiero. Rano poziom płynu był poniżej minimum, załączę filmik ze sprawdzania i odpalania bo po odpaleniu coś nierówno chodzi i metalicznie ale też nie zawsze. Podczas przejażdżki było słychać te szmery na niskich obrotach. Zatrzymałem sie odkręciłem poziom płynu podniósł sie do miedzy minimum a maximum i te szmery jakby ucichły lub były ciszej słyszalne. Metalicznie chodzi przez 2-4 sekund
machina Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Mało masz tego płynu. Uzupełnij pod maksa i zobacz czy nie będzie go wyrzucać przez korek czyli odpływem pod zbiorniczkiem. Jeżeli uszczelka pod głowica jest sprawna to nie ma prawa wyrzucać płynu przez korek tak samo jak nie powinno być ciśnienia jak silnik całkowicie zimny. Zrób test na zawartość spalin w układzie chłodzenia.
Hezen Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 (edytowane) Metaliczne klepanie jest od szklanek. Przy odpalaniu mogą kilka sekund klepać a im zimniej tym dłużej. Jak szklanki klepią na odpalonym silniku albo przy odpalaniu zagrzanego to trzeba je wymienić. Na jakim oleju jezdzisz? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 28 Marca 2016 przez Hezen
pok3r Opublikowano 29 Marca 2016 Autor Opublikowano 29 Marca 2016 On właśnie przy odpalaniu nierówno chodzi przez 2-4 sekundy. A na przykład dziś zapalił i chodził równo. Dolałem płynu układ odpowietrzony nie było dużo powietrza. Zobaczymy co będzie teraz po dolaniu i odpowietrzaniu.
mantix Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Korek w nocy nie będzie upuszczal cisnienia. Po ostygnieciu cieczy ciśnienie powinno zniknąć. Jeżeli tak nie jest to duże prawdopodobieństwo padnietej upg. Ale żeby aż trzy lata no nie wiem No właśnie też mnie to dziwi, płynu nie ubywa,ta przelewająca woda jest nie zawsze słyszalna.Taraz np od kilku tygodni tego nie słychać, ale ciśnienie w przewodzie górnym do chłodnicy pozostaje po nocy, wiadomo,że nie takie jak w nagrzanym silniku,ale jest. Co zauważyłem, że minionego lata podczas upałów kiedy termostat się raczej maksymalnie otwierał to tego ciśnienia po ostygnięciu nie było. Termostat i korek zmieniałem i żadnych zmian nie było.Kiedyś pozostawiłem ten korek popuszczony to auto w środku prawie wogóle nie grzało.Jeszcze jedna sprawa; gdybym rano odkręcił korek i to ciśnienie by zeszło to autko w środku się później nagrzewa, a jak jest cały czas pod ciśnieniem, to nawet na mrozach auto odpalam, idę do domu i po kilku minutach w aucie jest już dosyć przyjemna temperatura(dmucha ciepłym powietrzem.Ktoś kiedyś pisał, że to ciśnienie w układzie powinno oscylować ok 1,5 bara czy coś takiego, to gdzie ono się ma podziewać jak auto stygnie jeżeli układ jest szczelny. Ja się jeszcze zastanawiam czy całego zbiorniczka nie zmienić razem z korkiem, bo już sam nie wiem co jest grane
Hezen Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Jak słychać bulgotanie to odpowietrzyć trzeba nagrzewnice. Na rozgrzanym silniku popuścić opaske węża powrotnego nagrzewnicy i zsunąć go, aż przez otwór w wężu będzie lecieć płyn. Najlepiej jakby ktoś jeszcze trzymał silnik na 2tys. rpm, tylko trzeba uważać żeby się nie poparzyć Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Marca 2016 przez Hezen
machina Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Jak jest wszystko sprawne to układ musi sie sam odpowietrzyć wystarczy się przejechać i rozgrzać silnik. Odpowietrz go jeszcze raz zsuwajac wąż przy nagrzewnicy i jeśli sytuacja sie będzie powtarzać to muszą to być spaliny. Dla spokoju zrób jeszcze test na obecność spalin i najlepiej na zimnym silniku. Edytowane 30 Marca 2016 przez machina
kresek Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Spotkalem się z tym w czterech autach. W każdym problem definitywnie zniknął dopiero po wymianie UPG. Prędzej czy później.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się