Jump to content
0
kawowy19

pęknięta głowica BFB - założona nowa i telepie na wolnych, pomocy!

Recommended Posts

Panowie pacjent bfb mojego kolegi. Nagle zaczęło zanikać ogrzewanie.
Jak wcisnal mocniej wracalo. Maska w gore i widać jak pociekl płyn ze zbiorniczka. Odpowietrzyl i ogrzewanie na chwile wróciło po czym to samo. Znowu układ zapowietrzony. Zrobił test na CO2 i wyszedł pozytywnie.
Teraz pytanie czy to na pewno głowica? Czy cos innego może powodować takie zapowietrzanie układu chłodzenia???
Dodam ze jakiś czas temu zmieniany był krociec na głowicy ale było odpowietrzone i było okey. Po jakiś 2tys km nagle zaczęło zanikać ogrzewanie.
Proszę o pomoc bo nie wiemy co robić czy zwalac głowice czy szukać innej przyczyny. Auta jeszcze kolo siebie nie mam wiec te wszystkie informacje uzyskalem przez telefon.
Z gory wielkie dzięki za pomoc i rady

Edited by kawowy19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak test powtórzony z 2 razy ubywa płynu + zapowietrzanie to czapka w górę, miałem podobnie i skończyło się na wymianie głowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe że poszła tylko uszczelka pod głowicą. Należy jednak pamiętać że przed ponownym zamontowaniem głowicy trzeba ją splanować i ewentualnie obejrzeć pod kątem pęknięć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to wiem, Jak zdejmę to do szlifierza na spr. szczelności i zrobienie płaszczyzny jeśli nie będzie pęknieta.

odpowietrzany kilkukrotnie i problem powraca a test robił chyba raz. Ale mówił mi że czuć spaliny ze zbiorniczka. Bo poza tym chodzi ładnie, równo, całkowicie normalnie nie dymi itd. Z ubywanie płynu ciężko stwierdzić bo cały czas się zapowietrza i wtedy się podnosi.
Generalnie byłoby okey gdyby to ogrzewanie nie zaczeło świrować. Wtedy okazało się, że się zapowietrza i tak padło koniec końców padło na tą uszczelkę/głowice.
Czy przy oddaniu głowicy szlifierzowi muszę zdemontować napinacz wałków?

O czymś jeszcze warto pamiętać? Wszelkie wskazówki mile widziane odnośnie samej roboty przy wymianie uszczelki jak i te które mogłyby utwierdzić w przekonaniu, że to uszczelka.

Bo nie chciałbym jej targać a się okaże że uszczelka i głowica całe ;p

Dodam jeszcze, że auto ma LPG.

Edited by kawowy19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem tak w byłym a3 1.8t Problemem była uszczelka pod głowicą, wiec niski wymiar kary :) Efekty były takie jak w twoim opisie.


vNOTxAg.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

głowy z bfb sa jak plasteliny szukaj innej pasujacej głowicy,

daj np AEB + wałki ADR

zaraz ci napisza ze głowica nie pasuje, zrob sof wyłacz sai i bedzie dobrze

Edited by elmo814

było BFB 1.8 TQ +,było  AVJ 1.8T+, jest BFB 1.8T+

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli głowica będzie cała to przychodzi nowa uszczelka i składamy.

Wiem że mozna dać z AEB itd ale kolega nie chce wkładać dodatkowych pieniędzy.
Ma być zrobione i tyle.

a co z tym napinaczem? muszę wyjąć go zanim oddam do szlifierza czy nie muszę demontować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szlifierz sobie dodatkowo policzy za demontowanie wałków itp, ogólnie to jak by była cała to pasowało by sprawdzić prowadnice zaworowe i uszczelniacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytałem gdzieś o pękniętych blokach. Czy to też szlifierz musi sprawdzić czy pęknięcia bloków są widoczne?


jeszcze jedno pytanie.

czy zanim podniosę głowicę zalać jakaś płukankę do oleju? czy w takim przypadku to raczej nie wskazane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam pytanie. Czy po nocce odkrecajac korek plynu chlodniczego powinno byc cisnienie czy wcale?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam pytanie. Czy po nocce odkrecajac korek plynu chlodniczego powinno byc cisnienie czy wcale?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Nie powinno być.


A4 B7 2.0TFSI tiptronic quattro 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głowica zdjęta, jutro jedzie do szlifierza i czekamy na wyrok. Oby była cała!

pytanie mam nastepujące.

Jak najlepiej przygotować sobie blok pod nową uszczelkę itd?

Papier przejechać na płasko? Jakim grubym? Czy czymś innym?

Ma ktoś może patent na zaślepienie kanałów olejowych i wodnych żeby nie naleciał ten syf do środka?

Może robicie to inaczej?

I jeszcze jedno.
Tuleje cylindrów wyglądają okey natomiast na końcach, przy samej górze są oblepione troszkę nagarem. Co z tym zrobić?

Nagar jest też na na tłokach. Czy to normalnie papierem przejechac?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Kilka fotek bloku

opkxh2wx.jpg

bw2jrmmb.jpg

2jagxxvz.jpg

uqmfbs3u.jpg

tsknoag9.jpg


No i niestety. Dzwonił szlifierz. Głowica jest peknięta. Co radzicie? szukać głowicy czy całego słupka?
Z czego podejdą do BFB z AVJ?

Edited by kawowy19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj czapki tylko w tych bez combi zaworu trzeba wywalić sai.

UM AUQ ARX ARY APP BJQ BEX APX AVJ AMB BBU APU i pewnie jeszcze jakaś się znajdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest decyzja, że ma przyjść głowica jak w ori, czyli normalnie z wyjściem na "egr". Ewentualnie cały goły słupek i osprzęt z tego co jest.

Pytanie czy z passata z silnika AWT głowica bedzie pasować??? Według ETKi numery niby te same są

Czy cały słupek podejdzie z AWT po założeniu osprzętu z BFB???

Pilnie proszę o pomoc bo auto rozebrane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czapka podejdzie, co do bloku trzeba zmienić miskę i pobawic się przy termostacie, zresztą jest tu parę tematów czy awt pasuje zamiast avj...itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale sama głowica jest to samo tak?

bo w zasadzie na tym się skupiamy. Znaleźliśmy jedną sztuką niedaleko i sprzedający zapewnia że jest okey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak z paska to masz wszystko jak w avj ... , i kupioną głowice obowiązkowo trzeba sprawdzić.

Edited by otis89

Share this post


Link to post
Share on other sites

to wiem że trzeba sprawdzić;)

dzięki Kolego!


Głowica z AWT przygotowana i sprawna;)

Ponawiam prośbę.

Jak najlepiej przygotować sobie blok pod nową uszczelkę itd?

Papier przejechać na płasko? Jakim grubym? Czy czymś innym?

Ma ktoś może patent na zaślepienie kanałów olejowych i wodnych żeby nie naleciał ten syf do środka?

Może robicie to inaczej?

I jeszcze jedno.
Tuleje cylindrów wyglądają okey natomiast na końcach, przy samej górze są oblepione troszkę nagarem. Co z tym zrobić?

Nagar jest też na na tłokach. Czy to normalnie papierem przejechac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagar rozpuść ropą i nie szlifuj papierem. Blok najlepiej jakąś blaszką lub nożykiem do tapet zeskrobać tylko osady i pozostałości uszczelki, jak po tym będziesz chciał wyrównać powierzchnię to tylko drobny papier wodny (1000, 1500). W kanały wetknij jakiś materiał (np. tkaninę, szmatę)

Edited by Tobike

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziekować, tak też zrobiłem


Panowie potrzebuje pomocy.

Głowica założona wszystko git i pierwsze odpalenie. Zaskoczył, pohałasował, ustało (olej dotarł tam gdzie trzeba). I po chwili zszedł z ssania i na wolnych telepie budą. Objawy podobne jak zaworek odmy, Ale zaworek był sprawdzony więc jego wykluczam. Auto jedzie normalnie tylko na wolnych telepie budą aż światło w środku przygasa - podobnie jak przy uwalonym regulatorze napiecia. Ale robi to ewidentnie w momentach gdy silnik kicha.

Moc wszystko pod obciążeniem jest okey. Jedzie bez zająknięcia. Tylko na wolnych telepie i skaczą obroty. Adaptację przepustnicy zrobiłem i bez zmian, bo pomyślałem że może ona coś sfiksowała.

Proszę o wszelkie, jakiekolwiek wskazówki gdzie mam szukać problemu. Czy w układzie głowica blok czy w osprzęcie...
Próbowałem odpinać wtyczki od cewek i generalnie na każdą reaguje, dlatego myślę że przyczyna tkwi gdzieś w osprzęcie skoro na każdym garze jest reakcja. Nie wiem co mam robić dalej...

Proszę o pomoc, może jakieś logi zrobić coś....

Edited by kawowy19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz rozrzad na pasku i na łańcuchu


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany. Przyczyną były (tak domniemywam) pęknięte izolacje przewodów cewki na drugim cylindrze. Wszystkie cztery miały pękniętą izolację mniej więcej w tym samym miejscu. Po zaizolowaniu przewodów nie było poprawy. Natomiast przyszła nowa cewka i auto chodzi jak należy.
Wydaje mi się, że to zwarcie zniszczyło cewkę i dlatego wtedy tak kulał na wolnych. Dziwne jest to, że pod obciążeniem wszystko było okey. W każdym razie auto chodzi jak trzeba;)
Dziękuję wszystkim za pomoc! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...