KewsonND Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Witam Mam problem ze wskaźnikiem tak jak w temacie, nie ma na niego rady raz działa raz nie! raz pokazuje równo 90 stopni, raz zjeżdża na 50 tak jak na wyłączonym silniku, auto zakupiłem pół roku temu i po rejestracji okazało się że była zepsuta pompa wody - wymieniłem. Wszystko elegancko śmigało do teraz jakoś 3 tyg. temu zaczął wariować wskaźnik( na mieście 50 stopni a tylko gdy wyjechałem na trasę równo 90 stopni) podjechałem do kolegi mechanika - komputer pokazał błąd czujnika - powiedział że typowa usterka - wymiana czujnika(zamiennik) z robotą 50zł . Wyjeżdżam na trasę z nowym czujnikiem i lipa w ogóle nie pokazuje temp. stoi przy 50. Jadę z powrotem do znajomego wymiana czujnika na oryginał ze znaczkiem - wymienił za czteropak piwa. Wyjeżdżam na trasę, trochę po mieście - raz pokazuje raz nie z przeważaniem na nie Wracam do niego i mówi ze niestety ale termostat gdzieś musi się przycinać - myślę ok jak trzeba to trzeba kupiłem termostat (jest to taki duży plastik z czujnikiem koszt 190zł ) taki jak montują w fabryce (bez znaczka - firmy BEHR made in Dżermany ) Wymienił i oto filmik jak było chwile na trasie dalej wariuje już nie wiem kur*a co to może być Ma ktoś jakiś pomysł? Miał ktoś podobny Problem? AUDI A4 B6 1.8T 120KW 1781cM3 ZNOWU SPADŁO Do 0 (Czyli na 50) ehh....... https://www.youtube.com/watch?v=Ddwv7U7IsA0 Edytowane 30 Marca 2016 przez KewsonND
wampir Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Czujnik G62 do wymiany. Robiłeś sprawdzenie po wymianie czy dobrze pokazuje ? http://sprawdz.auto.pl/sprawdzenie-termostatu-oraz-czujnika-temperatury-g62/
KewsonND Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Wiesz ja nic nie patrzyłem bo się nie znam aż tak bardzo... wymieniał 2 razy czujnik temp. na początku a jaki to był to nie wiem, po wymianie niby sprawdzał że jest okej na komputerze ze temperaturami no ale jak widać nie jest.. wnioski takie że wybecalowałem hajs na części które były sprawne a usterka dalej jest ... Będzie Pan zadowolony czujnik g62 powiadasz.. koszta jakieś duże? i mam pytanie to ile ta wersja posiada czujników skoro termostat który posiada czujnik (całość wymieniona) on wcześniej wymieniał "czujnik temperatury" a usterka dalej jest ? jest ich więcej? i nie za bardzo rozumiem ten link co wysłałeś co tam trzeba wpisać?
wampir Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Czy wymieniał ten czujnik który jest na "plecach silnika" ? Bo tam jest G62... Czy było przez jakiś czas dobrze a potem znowu zaczeło wariować? Mi padły 2 czujniki w krótkim czasie z ASO. Teraz mam vernet i tfu tfu odpukac jest OK. Sprawdzić trzeba też wiązkę i wtyczkę. Może cos nie łączy. Czy sa inne bledy w sterowniku? Termostatu nie wymieniaj narazie i na pewno nie na zamienniki bo kasa pójdzie w błoto. Edytowane 30 Marca 2016 przez wampir
KewsonND Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Czy wymieniał ten czujnik który jest na "plecach silnika" ? Bo tam jest G62... Czy było przez jakiś czas dobrze a potem znowu zaczeło wariować? Mi padły 2 czujniki w krótkim czasie z ASO. Teraz mam vernet i tfu tfu odpukac jest OK. Sprawdzić trzeba też wiązkę i wtyczkę. Może cos nie łączy. Czy sa inne bledy w sterowniku? Termostatu nie wymieniaj narazie i na pewno nie na zamienniki bo kasa pójdzie w błoto. dokładnie chwile było dobrze i nagle znów falowanie a z termostatem za późno już kasa poszła w błoto i wymieniony ;/
Frimuś Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Witaj,czytalem raz na forum o podobnym problemie ale zaznaczasm nie sa to moje slowa,więc bez krytyki. Gość miał problem jak u Ciebie,wymienil czujnik termostat i nic nastepnie licznik do regeneracji a skoczylo siena module komfortu Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Witaj,czytalem raz na forum o podobnym problemie ale zaznaczasm nie sa to moje slowa,więc bez krytyki. Gość miał problem jak u Ciebie,wymienil czujnik termostat i nic nastepnie licznik do regeneracji a skoczylo sie na module komfortu. Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
KewsonND Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Co to za moduł komfortu? Pierwsze słyszę
Frimuś Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Cos tam.napisane bylo ze to czesc za grosze a ma powiazania ze wskazaniami licznika? Nie wiem.czy do fake ale raczej by sobie ktos jak nie robil. Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
KewsonND Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Dobra mój mechanik powiedział tak: Co do czujnika G62 to mówi że ten Czujnik jest na termostacie który został wymieniony więc nie ma opcji żeby nie działał a temperaturę na komputerze pokazuje że jest okej Co do tego modułu komfortu to mówi że faktycznie może to być przyczyną bo odpowiada on za centralny zamek Liczniki el. Szyby itp... Co wy na to?
wampir Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 (edytowane) Czujnik G62 jest w króćcu wodny na plecach silnika. Odnośnie problemów z tym czujnikiem to jeżeli masz taki błąd to ... 1 Fault Found:16501 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too Low P0117 - 001 - Upper Limit Exceeded16501/P0117 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too LowPossible Symptoms Difficulties with starting a cold engine. Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm. RPM at idle is irregular. With all engine temperatures seldom idle rpm will vary between 900 - 1000 rpm. With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C. Bad acceleration during warming up. Diesel: an indication is extreme long time burning time of the glow indication light. Engine OverheatingPossible Causes The electrical signal coming from G62 is too low Wiring and/or connections faulty (short circuit?) Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty Mechanical problems in cooling systemPossible Solutions Check wiring and connections Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62) Check cooling system and correct overheating condition if present Sprawdź wtyczkę i kable do czujnika. Jeżeli będzie OK to kup czujnik G62 vernet, który kosztuje ok 30zł. Zamontuj, a potem zrób test porównujący mierzone temperatury wg procedury Imię:Łukasz Lokalizacja:OpoleModel:A4 B6Nadwozie:AvantRocznik:2003Silnik:1.8 TKod silnika:AMBNapęd:quattroSkrzynia:ManualPaliwo:PBNapisano wczoraj, 22:17Czujnik G62 do wymiany.Robiłeś sprawdzenie po wymianie czy dobrze pokazuje ? http://sprawdz.auto.pl/sprawdzenie-termostatu-oraz-czujnika-temperatury-g62/ i daj znać jakie masz odczyty z tych dwóch miejsc. Możliwe są też inne powody niewłaściwego działania, ale zacznij od najprostszych i najtańszych. Edytowane 31 Marca 2016 przez wampir
KewsonND Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Sprawa rozwiązana - problem ujawnił się po wyciągnięciu licznika był przerwany kabelek który raz się stykał i działał a raz się odłączał dodatkowo musiał wgrywać jakiś tam nowy schemat przez kompa ale autko już śmiga elegancko wszystko pracuje .A więc 200zł zbędnie wydane na termostat 50zł na czujnik i 200zł łącznie za robociznę no ale nie da się od razu wszystkiego namierzyć. Może uda się odsprzedać oryginalny termostat który jest sprawny.Wielkie dzięki za pomoc temat można zostawić może kiedyś i komuś będzie pomocny i zacznie najpierw od tych mniej kosztownych rzeczyPozdrawiam a no i dajcie znak jak ktoś bd potrzebował termostat!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się