Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 2.6 Q ] - JAKI OLEJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

olej nie ma nic wsponego z obrotem panewki, wazne zeby był i nie bylo go mało

Jaaaasne. Jak będzie byle gówno co się w szczyny latem na autostradzie zmienia to panewkom zapewne jest to obojętne. Nie przytrze, "nie złapie", nie obróci. Bo ważne, że tych szczyn jest dużo. A gdy w silniku do panewek olej dociera kolejno zapewne nie ma znaczenia, że np. zimą syntetyczny dotrze znacznie szybciej do ostatniej niż jakieś masełko mineralne....Również spiekanie się gównianego oleju(oil sludge choćby znany z ADRów i podobnych często kojarzony z Castrolem) i zamulanie kanałów olejowych jest bez znaczenia, byle olej był i było go dużo.

Opublikowano

Mam pytanko odnośnie samej wymiany oleju, bo jeśli chodzi o markę to raczej wybiorę Motula.:D Zakupiłem autko i jak zawsze pierwsze co to wymiana oleju i rozrząd. Tylko problem taki że nie wiem co tam było wcześniej wlane. Olej już niebyt ciekawie wygląda i widać po odkręceniu korka wlewu oleju troszkę śmieci. Zastanawiałem się nad zrobieniem płukania silnika tylko bez używania płukanek tylko zlania tego co teraz jest i wlania nowego oleju ( nie koniecznie Motula) pojeździć na tym jakieś miesiąc i zlać ponownie, po czym zalać docelowym olejem z wymianą filtrów.

Czy do takiej płukanki można  użyć jakiegoś pół syntetyka i po zlaniu nalać syntetyk czy może użyć syntetyka odrazu.

I jaki w końcu wybrać ten olej docelowy 10W40 czy 5W40? Opinie tutaj widzę rózne:)

 

 

 

 

Opublikowano

Jak nie zmieniłeś jeszcze to płukanka Liqui Moly i olej 5W40. Pół syntetyk to taka fajna nazwa oleju w zasadzie 2/3 mineralnego ;)

Jedyne co można zrobić dla starych silników w tym temacie to lać możliwie porządny olej w miarę zasobności, aby przedłużyć im życie. Chcesz Motul? Nie widzę przeciwskazań. 5w40(nie 30) X-cess i będzie dobrze. Ale nie bez płukanki!

Bo ona nawet jeżeli nie wypłucze wszystkich nagarów to je rozpuści i zmiękczy. A nie poodrywa twarde drobiny jak czasem mógłby to zrobić bezpośrednio wlany syntetyk po jakiś tam bełtach.

Od lat się trzymam takiej zasady -płukanka, full syntetyk i nie mam do niej żadnych uwag krytycznych. Wręcz przeciwnie.

Opublikowano

Pany i Panewki. 2.6 V6. Rozebrany na części. Składa się na nowych wszystkich uszczelkach i uszczelniaczach. Głowice po obróbce. Nowe pierścienie oraz panewki korbowodowe.

Co zalać mu na pierwsze 1000 km. Jakiś pół syntetyk na obmycie i dotarcie nowych gratów czy full syntetyk. Ostatecznie potem planuje 5W40 Motula.

 

 

Opublikowano
W dniu 4.04.2016 o 09:53, norbert123 napisał(a):

półsyntetyk 10W40 - Z jakiej firmy kolego polecisz? Castrol/Mobil ?

witam. wszyscy leją 10w40 a z tego co słyszałem to leje się 5w30 ze względu na wąskie kanaliki które na zimnym słabo przepuszczają gęsty olej i chwilę chodzi na sucho. też mam zalane 10w40 motula ale zastanawiam się bo już czas na wymianę na 5w30 jeżeli nie ma wycieków i nie bierze oleju to podobno lepiej pracuję 

Opublikowano (edytowane)

Dawno mnie tu nie było, ale zaciekawił mnie ten temat. No cóż potwierdzę, po przejrzeniu tematu, że silnik ABC 2,6 V6 jak najbardziej warto zalewać full syntetykiem 5W40. Sam jeżdżę tym motorem od ponad 13 lat, dodatkowo jakiś dobry ceramizer, wymiany do 10 tys. km, silnik zawsze był czysty, a jeśli chodzi o zużycie, to ma prawo fabrycznie wciągnąć co nieco, choćby przez zimny silnik na starcie i wspomniane pasowania. Ale jeśli się o niego dba, to powiem tak, zużycie które u siebie zauważałem to od wymiany do wymiany około 250-400 ml (znam przykłady aut amerykańskich 3,5 v6 które potrafią pobrać 3 razy tyle nie mając żadnego wycieku). Nawet jeśli trzeba było zmienić oleje i części, nie jeden pasjonat powie, że warto dawać np filtry Mann i oleje klasy Motul, lub coś z tej pólki, vavoline chyba też ok właśnie po to aby na mrozie, górne kanały dla popychaczy zaworowych były szybko i prawidłowo obsługiwane. Ja od dłuższego czasu używam i auto nawet jak odpala na mrozie -15 stopni, to wtedy najczęściej słychać jak istotna jest płynna gęstość oleju (a nie tzw "masło), pierwsze sekundy czasem usłyszysz na chwilę popychacze (nawet jak auto stoi 3-4 dni), ale to jest chwila po czym wszystko jest ładnie smarowane. Co więcej przez cały ten okres miałem 2 takie jednostki i obie zachowywały się podobnie. Poza tym wymiana nie była spowodowana wadą olejową, tylko tym że skończyła się uszczelka pod głowicą, wtedy padła decyzja na zamianę jednostki o tych samych parametrach, gdzie większość lepszych części została zamieniona, albo wymieniona. Pierwszy silnik miał udokumentowane 240 tyś. przebiegu, jestem raptem 3 właścicielem auta, druga jednostka miała jeszcze niższy przebieg podczas przekładki. Do dziś praktycznie nie martwię się o poziom i jakość oleju. Auto raz w roku robi dłuższe trasy wakacyjne i w sezonie 10 tys. km to raczej max. Nigdy nawet nie brałem pod uwagę zmiany na coś innego jak 5w40, złota zasada w konstrukcjach z końca lat 90 to nie katować zimnego silnika, dać mu się spokojnie rozgrzać i obchodzić z głową, to że jednostka ma rezerwę mocy nie znaczy że od skrzyżowania do skrzyżowania musi chodzić powyżej 4000 obr/min. Ja osobiście jeżdżę dodatkowo automatem i do płynnej jazdy nawet po mieście rzadko przekraczam 3000 obr/min. Zalewanie tego silnika 5w40, dbanie o niego zapewnia naprawdę długą eksploatację, prędzej w 27 letnim aucie pojawią się drobne ogniska korozji do wyprawek niż padnie ten silnik i zacznie mocno żreć olej, taka jest moja osobista opinia, nie będę tu kwestionował innych. Po prostu uważam, że te jednostki to trwałe i nie wysilone, jeśli się je eksploatuje rozsądnie, to można cieszyć się piękną kulturą jazdy i spokojną głową nawet po tylu latach. Reasumując jak najbardziej polecam 5w40 na nasze polskie warunki, zarówno latem jak i zimą, dodatkowo proponuję obejrzeć poniższy film (zwłaszcza 15 min mówiąca o polskich stereotypach SAE), jak to można zabijać silniki gorszym olejem niż zalecany nawet przez cały okres życia auta. Przede wszystkim eksploatacja z głową 😉

  😁

Edytowane przez kubastomus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...