SotoM Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 temat lipa ,kazdy chce zarobic... moze trafisz na uczciwego tunera który z czyta soft i przeglądnie wszystkie mapy odpowiedzialne za dpf i potwierdzi czy jest dobrze jest coś faktycznie nie tak... znajac zycie moze byc dobrze a powie ze jest skopane i ze trzeba zrobic serie w której on dopiero po sojemu zrobi co trzeba i ze w czyichs babolach nie będzie rzeźbił....
Awra Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) No i powiem Ci, że ja miałem podobnie. Jak odpalałem rano, było ok wszystko, a wyjechałem może z 300m a w tylnej szybie już widziałem że się unosi biała chmura. I teraz do czego zmierzam - ja oddałem wtedy auto do mechanika na kilka rzeczy, dokładnie podejrzewane były PPD, więc je wyjęto i sprawdzono, okazało się ok, wywalony został DPF i wtedy mi się wydawało że to dymienie dość znacznie osłabło. Później już we własnym zakresie była zabawa z tym EGR'em i całkowicie się uspokoiło. Tylko to było wszystko dwa lata temu, a ja byłem już po wymianie uszczelki pod głowicą i wałka rozrządu więc miałem zszarpaną i kieszeń i nerwy więc nie rozmyślałem za bardzo co aktualnie się "zesrało" tylko pełen wk*rwienia płaciłem. Więcej Ci nie pomogę ale może faktycznie to być ten DPF, podzwoń i popytaj po warsztatach, może kogoś z forum trafisz to Ci udzieli jakiegoś rabatu wtedy mógłbyś nawet podjechać kawałek dalej. Tylko w zasadzie wystarczy się zastanowić czy DPF może być przyczyną dymienia :/ Ogólnie tak googlując "DPF biały dym" widać że to może mieć związek, nawet wpisane na youtube "dpf problem" na kilku filmikach widać białe obłoki. Ten DPF to był usuwany za Twojej kadencji czy przez poprzedniego właściciela? Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez Awra
Patrykpe Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2016 niadawno nabyłem auto i walcze z tym problemem , ja tylko filtry olej i turbine zmienilem jak do tej pory
Awra Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Skoro nie dymił po zakupie, to może zaczął kopcić jakiś czas po wymianie oleju co? Bo jeżeli DPF nie jest wycięty, bo tak naprawdę tego nie wiesz, a zalałeś olej który nie spełnia normy dla silników z DPF to może zacząć dymić właśnie przez zły olej. Znam taki przypadek ale auto za długo nie pojeździło jak jakiś mechanik zalał olej ze złą normą i auto z DPF najpierw kopciło a potem całkiem stanęło.
Patrykpe Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2016 zalalem taki jaki wczesniej wlasciciel lał , udam się jeszcze do elektryka samochodowego na dobrą diagnostyke jeszcze raz;)
piotrsob1 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Zagrzej go do temperatury roboczej na wolnych obrotach ze zdemontowaną rurką idącą od chłodnicy spalin do EGR-a. Obserwuj przy jakiej temperaturze zacznie dymić , jaki kolor mają spaliny wydostające się z chłodniczki i czym śmierdzą Sprawdzałeś ciśnienie w skrzyni korbowej ? Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez piotrsob1
Patrykpe Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 chyba szukam drugiego pieca... sprawdzalem wczoraj stan oleju i bagnet był suchy wziął litre na prawie 1000km 1
SotoM Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Czyżby moto dr.byl zalany... Trzeba by było zobaczyć jak mocno zaolejony jest przewód odmy i czy zaolejony jest wlot powietrza przed wirnikiem turbiny,czy czasem to nie turbo tyle oliwy wrzuca w dolot- porozpinac przewody i zobaczyć ile oliwy wyleci... No i przydało by się zmierzyć ciśnienia sprężania.
adamspeed01 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 odkręć wydech za turbinką, myśle ze popuszcza uszczelnienie w wydech. Miałem taki przypadek w 1.5 dci renault. Litr oleju ubywało na 1000km. Wirnik i muszla strony gorącej w środku była mokra od oleju.
zaradny Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 jak pisalem EGR pracuje wczoraj wyjąłem go i wyczyscilem i dalej dymi co do odmy to po odpięciu węża leci dym więc chyba jest drożna? zdjąłem wąż od turbo i widac rysy wokół łopatek wirnika czyli pewnie turbo puszcza olej i dymi dziwne bo ciągnie ładnie nie podejrzewałem turbiny i na kompie tez ladnie pracowala Panowie czy dobrze mysle stawiając na turbine ? -po zmianie oleju strasznie dymil (wtedy nagrałem filmik) -podczas jazdy zostawiam siwoniebieska chmure (smierdzi olejem) -czasami podczas puszczania gazu słychac dziwny dzwięk z turbo takie "phhhiiiłłłł" jakby łopatki tarły -po odpaleniu jesli dam gaz do konca wkręca sie max do 3tys obrotów i dymi , wystarczy ze rusze kawałem i wrzuce na luz i juz normalnie sie wkręca do konca na luzie , tak jakby po odpaleniu tryb awaryjny jakis byl -po zdjęciu węża turbo jest suche i czyste ale czuc lekki luz wirnika i widac porysowaną obudowe wokół wirnika U mnie jest identyczny problem. Trochę rzeczy już sprawdziłem i dalej nic. Co do Twojego pytania to jeśli przed turbiną jest olej to są to opary z odmy. Zawsze są. Przez to na biało nie dymi. Ten dźwięk możesz mieć jeśli rurka od odmy przy deklu nie jest dobrze wpięta(z autopsji wiem). Jeśli auto jest na biegu jałowym to dodając max gazu nie wkręci się wyżej bo ma takie ograniczenie w ECU. Turbina w tych silnikach czasem puszcza na wydech. Jest to spowodowane tym że uszczelnienie strony gorącej jest na 2 pierścienie. W 95% turbin jest na 1 pierścień. Odkręć wydech i sprawdź czy jest mokro za turbiną. Co do rys to sprawdź jak duży jest luz łapiąc za wirnik i ruszają góra, dół. W razie czego pisz na priv do powiem Ci co i jak. W moim BPW też jest takie dymienie np przy dojechaniu do świateł. Po ruszeniu chmura dymu i się uspokaja. -DPF odpada bo jest drożny i nawet po 20km od wypalenia dymi sobie -chip był robiony, potem wgrana seria ale na serii nie ma różnicy -pompki ok, uszczelniacze pompek też -turbinę sobie zrobiłem -olej do 10tys od wymiany prawie w ogole nie ubywa, potem zaczyna trochę brać (0W30) Widzę że to chyba dość częsty problem
mA4celi Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 jak pisalem EGR pracuje wczoraj wyjąłem go i wyczyscilem i dalej dymi co do odmy to po odpięciu węża leci dym więc chyba jest drożna? zdjąłem wąż od turbo i widac rysy wokół łopatek wirnika czyli pewnie turbo puszcza olej i dymi dziwne bo ciągnie ładnie nie podejrzewałem turbiny i na kompie tez ladnie pracowala Panowie czy dobrze mysle stawiając na turbine ? -po zmianie oleju strasznie dymil (wtedy nagrałem filmik) -podczas jazdy zostawiam siwoniebieska chmure (smierdzi olejem) -czasami podczas puszczania gazu słychac dziwny dzwięk z turbo takie "phhhiiiłłłł" jakby łopatki tarły -po odpaleniu jesli dam gaz do konca wkręca sie max do 3tys obrotów i dymi , wystarczy ze rusze kawałem i wrzuce na luz i juz normalnie sie wkręca do konca na luzie , tak jakby po odpaleniu tryb awaryjny jakis byl -po zdjęciu węża turbo jest suche i czyste ale czuc lekki luz wirnika i widac porysowaną obudowe wokół wirnika U mnie jest identyczny problem. Trochę rzeczy już sprawdziłem i dalej nic. Co do Twojego pytania to jeśli przed turbiną jest olej to są to opary z odmy. Zawsze są. Przez to na biało nie dymi. Ten dźwięk możesz mieć jeśli rurka od odmy przy deklu nie jest dobrze wpięta(z autopsji wiem). Jeśli auto jest na biegu jałowym to dodając max gazu nie wkręci się wyżej bo ma takie ograniczenie w ECU. Turbina w tych silnikach czasem puszcza na wydech. Jest to spowodowane tym że uszczelnienie strony gorącej jest na 2 pierścienie. W 95% turbin jest na 1 pierścień. Odkręć wydech i sprawdź czy jest mokro za turbiną. Co do rys to sprawdź jak duży jest luz łapiąc za wirnik i ruszają góra, dół. W razie czego pisz na priv do powiem Ci co i jak. W moim BPW też jest takie dymienie np przy dojechaniu do świateł. Po ruszeniu chmura dymu i się uspokaja. -DPF odpada bo jest drożny i nawet po 20km od wypalenia dymi sobie -chip był robiony, potem wgrana seria ale na serii nie ma różnicy -pompki ok, uszczelniacze pompek też -turbinę sobie zrobiłem -olej do 10tys od wymiany prawie w ogole nie ubywa, potem zaczyna trochę brać (0W30) Widzę że to chyba dość częsty problem odma - zobacz jeszcze to dziadostwo. Rozpisywałem całą moją dymną przygodę
sadzik69 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 i ja mam pytanko: czy ktos z Was majac automata (multi) zauwazyl po wrzuceniu wstecznego ze kopci? moj dzisiaj kopcil jak szalony na wstecznym..na N i D nie zauwazylem takiego czegos..przynajmniej nie w takiej ilosci..
Patrykpe Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 Panowie OGARNIETEEE !!! co sie okazalo? Zle usunięty DPF! bład mialem skasowany wartosc na kompie 0% a włączali sie wypalanie i stad dymil elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !! koszt 800zl
SotoM Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Panowie OGARNIETEEE !!! co sie okazalo? Zle usunięty DPF! bład mialem skasowany wartosc na kompie 0% a włączali sie wypalanie i stad dymil elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !! koszt 800zl I co darujesz dodatkowy koszt tłukowi który usówa Dpf bierze się za mapy i tak to spier....ił a kasę wziął pewnie nie mała za to? Edytowane 15 Maja 2016 przez SotoM
Patrykpe Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 musze podarowac bo nie wiem kto to wczesniej robil bo taki juz kupilem;)
stjepan Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Panowie OGARNIETEEE !!! co sie okazalo? Zle usunięty DPF! bład mialem skasowany wartosc na kompie 0% a włączali sie wypalanie i stad dymil elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !! koszt 800zl Mam ten sam problem z dymieniem, ale u mnie wycięcie DPF zrobiłem jakiś rok temu i do tej pory było ok. Auto zaczęło dymić kilka dni temu );
Toomaszek Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Mi jak tak kopcił w PBW ozazalo się ze turbina była już na wykończeniu
stjepan Opublikowano 5 Lipca 2016 Opublikowano 5 Lipca 2016 Panowie OGARNIETEEE !!! co sie okazalo? Zle usunięty DPF! bład mialem skasowany wartosc na kompie 0% a włączali sie wypalanie i stad dymil elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !! koszt 800zl Mam ten sam problem z dymieniem, ale u mnie wycięcie DPF zrobiłem jakiś rok temu i do tej pory było ok. Auto zaczęło dymić kilka dni temu ); Ustawiłem kąty wtrysków na kompie na równe "0", wydaje mi się, że dymienie znacznie się zmniejszyło, niestety nie ustało całkowicie, a dokładnie puszcza jednego, dwa dymki "pufy" przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub korka. Kiedy silnik złapie 90 stopni dymienia już nie ma.
adamspeed01 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Na próbę proponuję zaślepić rurkę dolotową do egra. Błędy się zaświecą na desce ale to nic. Po takim zabiegu po testować czy dymienie ustało. A później jak kto woli, nowy egr albo kastracja w sofcie żeby błędu nie rejestrował. U mnie jak i w wielu przypadkach diagnoza się sprawdzała, biały dym przy dojeżdżaniu do świateł - egr!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się