Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tylko ponoć żywotność mają bardzo krótką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w zależności od urzytkowania. .

ale 3 sezony max...

coś za coś.

mam je na b5 w 16 calach. wode odprowadzają pieknie. sa dosyc ciche i trzymają sie elegancko.

i dla tego żywotność mniejsza

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PZERO w różnych testach zawsze bywają w czołówce, najczęściej idą łeb w łeb z ContiSportami 5

No i cenowo lepiej stoją (na oponeo) od Dunlopów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ ktoś na kumho sport ku39 19"? Parametry i testy zachęcające, ale za to wg. wlepki są głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nankang NS20. Uzytkuje w 3 autach. Jak za to cene to dobre. Troche na mokrym mogloby byc lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktoś coś może powiedzieć o vredestein ultrac sessanta? Waham sie czy probować vredestein czy dołozyc do dunlopów? 225/40 r18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołóż. Na forum jest temat, jak użytkownkom na drodze te opony strzeliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam na sessantach już 3 sezon ok30tys zrobione, zużycie ok 40% wiec jeszcze 4 sezon przelatają spokojnie. Po przeczytaniu przywołanych wcześniej postów zacząłem regularnie sprawdzać jak wygląda sprawa od wewnątrz koła. Nic się nie dzieje. Ważnym przy tych oponach jest pilnowanie zalecanego ciśnienia( str www vreda). Co do samej opony to jestem bardzo zadowolony. Świetnie odprowadza wodę, nawet przy wjechaniu w kałużę nie straci przyczepności, co do głośności to nie widzę różnicy poprzednio miałem contisport3. Osobną kwestią jest fenomenalny wręcz wygląd opony, ale to osobna kwestia. Podsumowując kolejnym kompletem opon z całą pewnością będzie sessanta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie warto brać te Imperiale Ecosport 215/50/17 czy dołożyć te 200zł do Barum Bravuris 225/45/17 ? Głównie miasto, trasa może raz na miesiąc. Jeździł ktoś na tych Imperialach, bo opinie całkiem fajne mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel lata na imperialach ,jest zadowolony(przebieg ~8kkm)

Od siebie dodam że nie są głośne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie warto brać te Imperiale Ecosport 215/50/17 czy dołożyć te 200zł do Barum Bravuris 225/45/17 ? Głównie miasto, trasa może raz na miesiąc. Jeździł ktoś na tych Imperialach, bo opinie całkiem fajne mają

bierz Imperiale, nie pożałujesz

od siebie jeszcze dodam, że to Imperiale powinny być droższe od Barumów....... więc to, że jakaś opona jest droższa to nie znaczy, że lepsza

Edytowane przez A-rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem Imperiale, cena - 179zł za szt. Dzisiaj akurat będę zakładał na koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie na aucie mam Michelin PilotSport3 jako spadek po poprzednim właścicielu. Na suchym i mokrym trzymają jak wściekłe i pod tym kątem są kapitalne. Niestety są dość głośne. Albo inaczej - wrażliwe akustycznie na strukturę asfaltu ;)

via Nexus6@Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie z Uniroyal ranisport 3, świetnie trzymają, przez swój bieżnik też lekko słyszalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie oponki mi doradzicie ?

Goodyear Efficientgrip Performance 205/50 R17 93 W XL

czy

Dunlop SP Sport Bluresponse 205/50 R17 93 W XL

które będą miały lepszy bieżnik i mniej hałasu ?

a i jeszcze jedno co oznacza ten rozmiar xl ?

a moze polecicie cos jeszcze lepszego w tej cenie ?

Edytowane przez akro023
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xl=ExtraLoad, oznacza, że opona taka jest wzmocniona, ma wybity wyższy indeks nośności w porównaniu do jej normalnej wersji którą producent tłucze w największej liczbie sztuk. To nie chęć zarobienia paru złociszy na niejako selekcjonowanej oponie (różnią się one jednak konstrukcyjnie w stosunku do wersji normalnej, mogą być mniej komfortowe), ale sprostanie oczekiwaniom producenta który założył, projektując dane auto, że potrzebuje taki a nie niższy indeks nośności. A nie chce poszerzać laczka opony gdyż spalanie mu wzrośnie a osiągi zmaleją... :whistling:

Więc jeśli powyższe opony są XL przy indeksie 93 oznacza to, że "mainstreamowy" indeks dla tych opon to 91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...