Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 1.4 TFSI Sport manual


Blaine

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;)

Jest mi niezmiernie miło, że mogę założyć już ten temat ;)

Czekałem na auto ok 13, była 2 tygodniowa obsuwa, ale to dość częste jeśli chodzi o UK i ostatnie pół roku...

W każdym razie historia tego auta zaczęła się od tego, gdy Moja lepsza Połówka zażyczyła sobie zmiany auta. Jej pomysłem był Nissan Juke... Nie będę go komentował, kilkanaście godzin moich wykładów na ten temat pomogły, wszak miał zostać Crossover, jak dla mnie kompletnie bezsensowna grupa aut, ale czego się nie robi z miłości ;)

Oglądaliśmy Fiata 500X, potem był Jeep Renegade i to był mój strzał, jedyne auto crossover w obecnej sprzedaży, które czymkolwiek mogłoby mi sprawić radochę. W każdym razie było rozczarowanie po jeździe próbnej.

Wręcz załamanie, z odsieczą przyszło podniesienie budżetu i chęć posiadania czegoś większego niż mamy jako drugie auto. Poszła reklama w tv, pojechaliśmy do salonu, bardzo się spodobało, model miał kilka tygodni praktycznie, deska rozdzielcza Nas zabiła i wiedzieliśmy, że to jest to.

Auto odebrane w czwartek, także jest u Nas 48godzin. Dużo bliższego poznawania przed Nami, ale podstawy jakoś już ogarnięte.

1.4 TFSI 150KM w manualu, mimo delikatnego traktowania, przyspiesza bardzo fajnie, jestem tym mile zaskoczony, a jestem dość wybredny przy moim drugim aucie. Wersja wyposażenia sport, czyli:

Nawigacja

Audi sound system (nie umywa się do BMW)

Sportowe siedzenia (coś między kubełkami a zwykłymi)

3strefowa klimatyzacja - super sprawa

Xenony z ledami dziennymi

itd

Generalnie daleko Nam to full opcji itd, ale full opiewa na kwotę dobrze wyposażonej A6 ;) A my wystartowaliśmy z budżetem Jukowym ;P

Jestem mega zadowolony i mam nadzieję, że tak zostanie ;)

Pozdrawiam

6963af62dd7d0.jpg

c86bbb5a61cbc.jpg

6292e4b09cbf7.jpg

461a52dc77bbe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję :) Fajnie wygląda taki czarny, czysty ;)

Co do Audi Sound System to nie wiem co oni zepsuli w tym modelu, bo w A6 grało całkiem fajnie. W B9 mam B&O i też jest mocno przeciętnie. Byłem w zakładzie car audio to strasznie skrytykowany został dźwięk mojego systemu, a niby 19 głośników. Liczę po cichu, że może będzie jakiś update oprogramowania, który poprawi jakość dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumie tej polityki Audi z graniem w A4. Bylem pewny ze coś z tym zrobią w B9. Trojka/czwórka bmw z harman-kardonem to jest jakis kosmos nieosiągalny.

Naprawdę bardzo ładny sedanik. Gratuluje wyboru. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą dzisiaj zauważyłem, że (przynajmniej u mnie) blacha na masce jest strasznie cienka/giętka. Miałem niedomkniętą klapę, więc próbowałem ją dopchnąć ręką (bez otwierania ponownego), a tu się cała maska ugina od niezbyt silnego naciśnięcia dłonią na jej przód (trochę powyżej zaczepów, zwalniających maskę, centralnie nad logo AUDI). Trochę to irytujące w samochodzie za taką kasę. Sprawdziłem maskę Golfa 7 - nawet nie drgnie. Ciekawe, czy to standard czy też akurat coś z tym moim egzemplarzem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki wnętrza, bardzo mało ich narazie w necie. Wnętrze mi się bardzo podoba, było istotnym powodem dla którego zdecydowaliśmy się na wybór A4 B9, także może i Kogoś jeszcze do tego natchną. ;)
5455f87128e9b.jpg
778e3072c25e1.jpg
0c0bd5f6ea23d.jpg
eea2df9dd10f3.jpg
f5fedbdca4a9b.jpg
a53f4621e46e9.jpg

Co do audio, to może kwestia oprogramowania, bo ja zauważyłem, że przy głośniejszym słuchaniu jest nawet całkiem miły basik, ale przy cichym przebąkiwaniu głośników, to bass umiera totalnie. A tymczasem w BMW, przyjemny odsłuch mamy od najcichszych ustawień sprzętu, a potem jest jeszcze lepiej ;)

Dziękuję wszystkim za miłe słowa, najbliższe miesiące będziemy się zapoznawać z autem, także jakieś swoje spostrzeżenia będę tu wrzucał ;)

tadziak, co do grubości maski, nie zauważyłem jakiś anomalii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


tadziak, co do grubości maski, nie zauważyłem jakiś anomalii

Nie wiem czy to anomalia, ale mnie troszkę zszokowało. A próbowałeś nieco nacisnąć maskę z przodu, centralnie nad zamkiem pokrywy, tak jakby ją 'docisnąć'? U mnie zaraz się 'poddaje' niczym pokrywka od słoika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadziak, co do grubości maski, nie zauważyłem jakiś anomalii

Nie wiem czy to anomalia, ale mnie troszkę zszokowało. A próbowałeś nieco nacisnąć maskę z przodu, centralnie nad zamkiem pokrywy, tak jakby ją 'docisnąć'? U mnie zaraz się 'poddaje' niczym pokrywka od słoika ;)

Sprawdzę jutro, wszak brzmi to jak odwieczne dążenie producentów do odchudzania auta ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sprawdzę jutro, wszak brzmi to jak odwieczne dążenie producentów do odchudzania auta ;D

Byłbym mega wdzięczny, bo się martwię, czy to coś z moim egzemplarzem, a nie chcę iść do dealera i maski w autach molestować :D

Pewnie masz rację, że to efekt odchudzania aut. Ktoś mi też mówił, że to może być kwestia bezpieczeństwa pieszych (miękka maska jest mniej groźna przy uderzeniu czołowym), ale z drugiej strony, czemu w Golfie jest "twardo"?

Poniżej, dla pewności, pokazuję o który mniej więcej obszar chodzi. U mnie ugina się blacha przy próbie dociśnięcia dłonią klapy (bez żadnego przenoszenia ciężaru ciała czy siadaniu na masce).

IMG_8356.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro, wszak brzmi to jak odwieczne dążenie producentów do odchudzania auta ;D

Byłbym mega wdzięczny, bo się martwię, czy to coś z moim egzemplarzem, a nie chcę iść do dealera i maski w autach molestować :D

Pewnie masz rację, że to efekt odchudzania aut. Ktoś mi też mówił, że to może być kwestia bezpieczeństwa pieszych (miękka maska jest mniej groźna przy uderzeniu czołowym), ale z drugiej strony, czemu w Golfie jest "twardo"?

Poniżej, dla pewności, pokazuję o który mniej więcej obszar chodzi. U mnie ugina się blacha przy próbie dociśnięcia dłonią klapy (bez żadnego przenoszenia ciężaru ciała czy siadaniu na masce).

IMG_8356.jpg

Sprawdziłem ;)

Generalnie to we wskazanym miejscu nie jestem w stanie bez uzycia dużej siły zagiąć blachy, jednak 30 cm do góry i już tak ;) Dla porównania moje drugie auto, podobnie, chociaż nawet w górnej części BMW ma opory co do ugięcia się, ale to robi, natomiast Audi bardziej plastycznie ;) Ale nie we wskazanym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sprawdziłem
Generalnie to we wskazanym miejscu nie jestem w stanie bez uzycia dużej siły zagiąć blachy, jednak 30 cm do góry i już tak Dla porównania moje drugie auto, podobnie, chociaż nawet w górnej części BMW ma opory co do ugięcia się, ale to robi, natomiast Audi bardziej plastycznie Ale nie we wskazanym miejscu

Może niezbyt precyzyjnie to zaznaczyłem. Generalnie testowałem u siebie potem jeszcze raz i bardziej ugina się nieco po bokach, a centrycznie faktycznie jest w miarę twardo, chyba że bardzo nisko, tuż nad "kółkami Audi". Ogólnie wczoraj przejeżdżałem obok salonu Audi i za zgodą sprzedawcy sprawdziłem ich egzemplarz i też się ugina (wydawało mi się, żę mniej niż mój, ale to pewnie kwestia sugestii i niechęci do doginania maski nowiutkiej s-line ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast Juka trzeba bylo zobaczyc Mazde CX3

Widzieliśmy ;) Ale po jazdach próbnych crossoverów pomysł na podwyższone małe auto odpadł definitywnie ;)

Mazda 3 sedan natomiast była czymś naprawdę ciekawym, pewnie gdybyśmy potem nie pojechali do salonu Audi, to mógłbyć nasz wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaine - głupio mi znów prosić o sprawdzenie czegoś, ale wciąż szukam przyczyn dla których w mojej A4-ce wydaje się być trochę za głośno (głównie jeśli chodzi o dźwięki z zewnątrz, jak np. przejeżdzających obok aut). Oglądałem drzwi i zauważyłem, że nie przylegają one bardzo ciasno do uszczelek, tzn. gdy są zamknięte to można je trochę dopchnąć (napierając ręką np. nad klamką) i widać, że te 2-3 mm jeszcze dochodzą do uszczelek. Pewnie tak to musi być, ale np. w Golfie 7 takiego luzu nie mam. Co więcej po takim dopchnięciu drzwi wydaje się być w kabinie ciszej (mniej słychać głosy itd.).

Jakby Ci się chciało sprawdzić to przy okazji to będę zobowiązany, bo zastanawiam się, czy nie warto coś podregulować ich na ryglu, a nie chciałbym 'psuć' fabryki ;)

Edytowane przez tadziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaine - głupio mi znów prosić o sprawdzenie czegoś, ale wciąż szukam przyczyn dla których w mojej A4-ce wydaje się być trochę za głośno (głównie jeśli chodzi o dźwięki z zewnątrz, jak np. przejeżdzających obok aut). Oglądałem drzwi i zauważyłem, że nie przylegają one bardzo ciasno do uszczelek, tzn. gdy są zamknięte to można je trochę dopchnąć (napierając ręką np. nad klamką) i widać, że te 2-3 mm jeszcze dochodzą do uszczelek. Pewnie tak to musi być, ale np. w Golfie 7 takiego luzu nie mam. Co więcej po takim dopchnięciu drzwi wydaje się być w kabinie ciszej (mniej słychać głosy itd.).

Jakby Ci się chciało sprawdzić to przy okazji to będę zobowiązany, bo zastanawiam się, czy nie warto coś podregulować ich na ryglu, a nie chciałbym 'psuć' fabryki ;)

Hej, sprawdziłem ;)

Generalnie to podjedź do ASO. Przy zamkniętych poprawnie drzwiach nawet milimetr nie da się dopchnąć. Generalnie auto jest mega wyciszone i tutaj akurat wygrywa z BMW (subiektywnie, bo z moim), ja jestem zachwycony ciszą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to podjedź do ASO. Przy zamkniętych poprawnie drzwiach nawet milimetr nie da się dopchnąć. Generalnie auto jest mega wyciszone i tutaj akurat wygrywa z BMW (subiektywnie, bo z moim), ja jestem zachwycony ciszą

Podjechałem właśnie dziś, umówiłem się na regulacje drzwi, ale jestem sceptycznie nastawiony, boję się, że więcej zepsują niż poprawią ;) Dziś jeszcze zauważyłem, że szyba od kierowcy nieco mniej chowa się w uszczelce niż od pasażera (tak ze 2 mm), ale z tym to raczej nie powalczę zbytnio i nie sądzę, aby to robiło wielką różnicę. Ja jestem strasznie wyczulony, jeśli chodzi o wyciszenia. A4-ka jest fajnie wyciszona od szumu wiatru, toczenia, jechałem ponad 220 km/h i było znośnie, ale gdy siedzę w szczelnie zamkniętym aucie i ktoś stojąc obok coś powie to słychać w środku całkiem wyraźnie. Podobnie jest z przejeżdżającymi samochodami, przechodniami itd.

Edytowane przez tadziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...