Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 1.4 TFSI Sport manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ładna b9. Silnik ok, ale ja je nazywam " jednorazowe". Po przebiegu 100 tys może 200 tyś zaczną się sypać i nie będzie się już opłacało tego reanimować. Dlatego nowy jak najbardziej warto kupić a jak zaczną się sypać to później będzie przynajmniej tanie :).

Edytowane przez tomekxp2
Opublikowano (edytowane)

Co ty dużo gadać za kilka lat forumowicze zaczną zmieniać B8 na B9 z 2.0 cr 143ps na 1,4TFSI i wtedy przekonają sie że te smieszne 1,4 jezdzi duuużo lepiej niż 2,0 143ps

Sam przesiadłem sie z B8 2,0cr 170ps na 1,4 i tu oczywiście jest słabiej, ale jezdziłem 143ps i mam porównanie

Spalanie w/g mnie w litrach, podobne jak w cr.

O widzisz, widzę, że Kolega ma większe porównanie niż ja. Bez bicia przyznaje się, że to pierwsze Audi. Dużo masz racji z tym, że gdy więcej ludzi zacznie się przerzucać na B9, to będzie więcej pozytywnych opinii. Zawsze tak jest, taka specyfika rynku. Zakładając oczywiście, że silnik nie ma wad produkcyjnych, ale o tym dowiemy się już niedługo. Ja przebiegów dużych w nim nie zrobię, bo rozkłada się on u mnie na dwa auta, coś koło 15k rocznie pewnie w A4 wyjdzie.

Zdanie mam na temat tego silnika jedno, gdy nowy Kierowca nie wie co jest pod maską, ma zagadkę, bo dynamika tego auta jest przyjemna. Kilka lat temu miałem Lagunę 3 2.0dci 150KM, niby moc ta sama, a Audi na plus!

Ile waży A4 B9? Gdzieś czytałem ze mialo być lżejsze od b8, więc te 150km powinno już być czuć w osce.

Trafiłeś w sedno, 1320kg.

Pytanie do posiadaczy B9:

Nie macie wrażenia, że klamki są delikatne? W salonie porównywałem je z A5 i w nich to czuć kawał solidnego plastiku w ręce a w nowym A4 mam wrażenie, że jakbym mocniej szarpnął to kalmka zostałaby mi w dłoni...

Dla mnie te klamki to był pierwszy uśmiech w salonie, przy początkowych oględzinach auta. Otwierają się specyficznie, każdy przy otwieraniu zwróci na to uwagę. Wrażenia, żeby przy mocniejszym rwaniu miałaby zostać w dłoni nie mam.

Ładna b9. Silnik ok, ale ja je nazywam " jednorazowe". Po przebiegu 100 tys może 200 tyś zaczną się sypać i nie będzie się już opłacało tego reanimować. Dlatego nowy jak najbardziej warto kupić a jak zaczną się sypać to później będzie przynajmniej tanie :).

Nie jestem ekspertem, ale z tego co mi się wydaję, to głównym problemem może być wymiana turbiny co 100-150kkm, koszta napewno nie małe. To jest plus kupowania nowego auta, problemy te zostawiam potomnym, a przy moim zamiłowaniu do motoryzacji, to zmieniam częściej auta jak raz na 10 lat, w praktyce wyjeżdżam gwarancję. Swoją drogą kilka k kilometrów już mamy za sobą i ani razu nie miałem uczucia, że silnik/turbina wysila się, żeby odpowiednio odpowiedzieć na siłę naciśniętego pedału gazu ;)

Edytowane przez Blaine
Opublikowano

Gratuluję :) Fajnie wygląda taki czarny, czysty ;)

Co do Audi Sound System to nie wiem co oni zepsuli w tym modelu, bo w A6 grało całkiem fajnie. W B9 mam B&O i też jest mocno przeciętnie. Byłem w zakładzie car audio to strasznie skrytykowany został dźwięk mojego systemu, a niby 19 głośników. Liczę po cichu, że może będzie jakiś update oprogramowania, który poprawi jakość dźwięku.

Zgadzam się w 100%. Harman w BMW gra o niebo lepiej. Nagłośnienie w aucie to jedyny minus tego samochodu..

Opublikowano

czesc. Jak tam spalanie 1.4 tsi? Ostatnio jechalem tym silnikiem tyle ze w Octavii z dsg i bylem bardzo milo zaskoczony

Opublikowano

czesc. Jak tam spalanie 1.4 tsi? Ostatnio jechalem tym silnikiem tyle ze w Octavii z dsg i bylem bardzo milo zaskoczony

Zakładając, że każdy współczesny silnik również potrzebuje kilku tysięcy kilometrów "dotarcia", to nie jest źle.

Lekko ponad 5k mil zrobione (jakieś 8k km) i średnia 7.1 l/100km.

Przy czym trzeba podkreślić, że 60% trasa, 30% miasta 10% korki ;)

e846027ac33f1.jpg

Opublikowano

jak się kolego sprawuje audica? Pytam bo sam kupiłem B9 z tym silnikiem, obecnie niecałe 10k przebiegu. Spalanie wg komputera średnio 6,3, a faktycznie jakieś 6,7. Jazda raczej delikatna, ale w ruchu miejskim/podmiejskim. Więc niewiele więcej niż mój stary golf 4 1,9tdi gdzie w tych samych warunkach spala ok. pół litra mniej. Co ile wymieniasz olej i na jaki? Wg mniej silnik faktycznie daje radę, tyle że ja przesiadłem się ze wspomnianego golfa więc co ja tam wiem :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...