Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Silnik bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam,


Niedawno kupiłem B6 AVJ i zauważyłem, że zużywa trochę ponad 0,5 l oleju na 1k km. Zalany jest Liqui Moly 10W40. Silnik pracuje równo, nie ma spadków mocy, a turbiny prawie nie słychać (chyba, że się go mocno przyciśnie). Robiony był pomiar ciśnienia sprężania i na 3 cylindrach wyszło ok. 11 bar, a na jednym prawie 10. W wężu od kolektora ssącego widać ślady oleju. Nie jest go dużo, ale ochlapane są wszystkie ścianki. Jeszcze zapomniałem dodać, że nie ubywa płynu chłodniczego, ani nie pływa w nim nic tłustego.


Analiza spalin:

- wysokie obroty (3k):

CO=0.69%

CO2=14.7%

HC=44

O2=0.52%

Lambda=1


- niskie obroty:

CO=0.61%

CO2=14.5%

HC=175

O2=0.66%

Lambda=1


I na koniec krótki film nakręcony po przejechaniu 22 km (cykl mieszany) i odczekaniu ok. 2 min bez gaszenia silnika (zasłona dymna w 12 sek):



Co może powodować spalanie oleju? Czyżby turbo?

Edytowane przez BrodatyRumcjas
Opublikowano

"kurna chcesz mnie zatruc" :D

no jesli jeden cylinder wyszedl gozej to masz winowajce,silnik do remontu.a co do oleju w ukladzie ssacym,zawsze tam bedzie bo odma go troche przepusci

Opublikowano

Mogą też uszczelniacze zaworowe puszczać.

Opublikowano

Moj dymi tak rano ,jak zimny czuc olej ale po jezdzie juz tego niema,masz kata?

Opublikowano

Mam obudowę od kata, ale czy jest tam coś w środku to nawet poprzedni właściciel nie wie. A czy są jakieś sposoby, żeby na 100% wyeliminować jakąś możliwą przyczynę? Nie chcę, żeby zdarzyła się sytuacja, że robię remont silnika, a to jednak padło turbo :D

Może warto zacząć od turbiny? Dużo jest roboty z wyciągnięciem jej?

Opublikowano

Mam podobnie. Tzn. na zimnym ok, po rozgrzaniu na postoju po chwili czasu zaczyna lecieć gęsty siwy dym. Co prawda ciśnienia jeszcze nie mierzyłem, ale za turbo w rurze do ic było dużo oleju, więc u mnie na 99% turbina. Niedługo auto idzie na warsztat, jeśli kompresja wyjdzie ok to turbo idzie do demontażu ;)

Opublikowano

Kompresja nie jest wyznacznikiem, może być dobra a będzie brało olej bo są dwa pierścionki. Jeden olejowy, drugi odpowiedzialny za kompresję. Zrób próbę olejowa i będziesz miał już jakiś pogląd na sprawę.

W dolocie trochę olej będzie zawsze bo odma przepuszcza, taka jej konstrukcja.

Opublikowano (edytowane)

no jesli jeden cylinder wyszedl gozej to masz winowajce,silnik do remontu.

Po co wprowadzasz w błąd skoro nie wiesz jakie są prawidłowe wartośc i ogłaszasz takie wyroki?! Akurat różnica 10% jest zupełnie ok, do 15% nie ma się co martwić. Dla tych silników wartością graniczną jest okolica 8, wiem że dość nisko ale tak mówi producent.

Kompresja nie jest wyznacznikiem, może być dobra a będzie brało olej bo są dwa pierścionki.

Ściśle są 3 ale nie o to chodzi. W pierwszej kolejności wyczyść odmę, potem turbo do sprawdzenia/regeneracji. W dalszej kolejnośći uszczelniacze zaworowe. Uszczelniacze zaworowe łatwo sprawdzić po dłuższym postoju - prosisz kogoś o odpalenie (bez gazu) a sam patrzysz czy zakopci. Jak przez kilka sekund będzie uporczywie dymił a po chwili przestanie to masz odpowiedź.

Edytowane przez Jakoob
Opublikowano

Brodaty, u mnie było to samo :) . Na początek założyłem nową odme później regeneracja turbiny w moim wypadku 350zl zużycie oleju spadło ale dalej to nie było to co powinno , następnie głowica do naprawy 530zl(założony został nowy napinacz z łańcuchem 1250zl) i przy okazji wymieniłem pierścienie na tlokach koszt 440 zł i do tego musisz sobie doliczyć czas oczywiście u mnie 8 dni starałem się jak mogłem hehe no i doliczyć sobie uszczelki płyny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...