verpa Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 panowie mam podobny problem. Po odpaleniu kopci na jasno niebiesko az do osiagniecia 60-70C na blacie. Przy ujemnych temp. ~ -13 jest dość spora ilość dymu (cały garaż był w dymie). Dodam tez, że spaliny śmierdzą. Oleju z tego co sprawdzałem to trochę ubyło (wymiana pol roku temu i jest nieco ponad polowa na bagnecie). Mogę też dodać, że nie mam kata, od Egra (cieknie z niego) mam odłączone i zaślepione wężyki (rurka wchodząca do kolektora - niezaślepiona). Aucie mocy nie brakuje, odpala raczej bez problemu. Jak pozgarniają śnieg z ulic to postaram się zrobić logi, może będzie wiecej wiadomo, sprawdzę też jakie wartości pokazują czujniki temp na zimnym i rozgrzanym silniku. Czy mieliście podobny przypadek? Czy to już koniec turbiny?
arczi900819 Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 bez kata i egr może kopcić ale nie aż tak, na turbo można sprawdzić luz ale wątpię żeby siadło (chyba że przykatowałeś) Rzucę jeszcze inne hasełko.... : wtrysk
verpa Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 bez kata i egr może kopcić ale nie aż tak, na turbo można sprawdzić luz ale wątpię żeby siadło (chyba że przykatowałeś) Rzucę jeszcze inne hasełko.... : wtrysk posiadam auto około 2,5 roku i przez ten czas turbo było użytkowane należycie. Możliwe że w weekend sprawdzę luzy. Kopci strasznie ale tylko na zimnym, jednak wydaje mi się że za dużo. Dziś postaram się o jakieś zdjęcia/filmik. Czy przez wtrysk może ciągnąć olej? Tak jak pisałem wyżej, jak tylko odśnieżą drogi, zrobię logi, zobaczę korekcje.
Cristoforo Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 jak nie ma Kata i EGR to kopcić będzie ja śmigam na motulu, który jest olejem bardzo zadkim i trochę go łyka więc i też trochę zakopci i to jest normalne te typy tak mają
arczi900819 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 mi bardziej chodzi o to że jak wtryski są padnięte to (nie wiem jak to ująć) "wlewają" paliwo a nie wtryskują. Przez to też może kopcić ale to już trzeba by pogadać z kimś kto to rozkminia bo ze mnie żaden mechanik.
Bodzio998 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam kolegów ,to że rano po całonocnym postoju i przy temp.poniżej +5 puszcz niebieskiego bąka to za to zjawisko są winne świece żarowe zapewne któraś jest padnięta i ON jest źle spalany.Proponuje wymienić świece
ERW0 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 to zjawiska normalne wszystko zależy od kondycji silnika (stan cylindrów,wtrysków,itd) podczas porannego odpalania dawka rozruchowa jest duża że przez chwile obroty są powyżej 1000obr (okres zimowy) i po chwili spada i w tym momenicie dawki na poszczególnych cylindrach sterownik stara sie wyrównywać na ile mu stan silnika pozwala. Dlatego przez jakiś czas mogą się takie rzeczy dziać jak chwilowe kulanie i kopcić na niebiesko. oczywiście takie rzeczy nie mogą trwać powyżej 30s.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się