Furio Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 Witam ponownie. Na wstępie od razu zaznaczę, ze czytałem posty o zmianie fury na 1.8T ale nie o to chodzi w moim pytaniu. Chciałem się zapytać czy są jakieś w miarę nie drogie sposoby na lekkie ale odczuwalne podniesienie mocy (najbardziej zalezy mi na przyspieszeniu i dynamice, a nie na prędkości) w Audi z silnikiem 1.8 BEZ T????? Nie chce z niej robic rakiety bo i tak mi się nieżle smiga na 100 oktanówce ale może jest jakiś patent na wyciągnięcie z tego silnika czegoś więcej???Od razu mówie, ze nie oczekuje odpowiedzi typu: kup 1.8 t, wstaw turbinę albo wogule zamien to kombi na TT :-) Czy np. zmiana filtra powietrza na stożkowy coś da?? Dodam jescze poraz kolejny , ze nie znam sie na mechanice wię proszę się niesmiać gdyby np. takiego filtra wogule nie dało sie w niej zamontować :-)... pozdrawiam
Wihajster Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 mozesz bez problemu nawet nic z silnikiem nie robiąc.Wystarczy ze powyciagasz z autka wszystko co zbedne odchudzisz go o jakies 100kg i juz bedzie sie lepiej zbierał :razz: :mrgreen: :wink:a na marginesie trza bylo 1,8 t kupic :razz:
boom_mike Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: No ja tez bym kupil 1.8T odrazu, a nie bawil sie w tuningi :razz:
heluś Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 piotr1602 ale ty jestes chlopak sie pyta jak tyu moc podniesc nie wlicajac zamiany na 1.8t a ty walkujesz temat ze zmienic na 1.8T
Wihajster Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 piotr1602 ale ty jestes chlopak sie pyta jak tyu moc podniesc nie wlicajac zamiany na 1.8t a ty walkujesz temat ze zmienic na 1.8T no co pozartowac juz nie wolno :razz: :mrgreen:
heluś Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 spoko jasne ze mozna, przynajmniej fajny klimat na forum jest
Traviz Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 Furio, z tego silnika to tak naprawdę killera nie zrobisz, ale można trochę na początek podłubać np. robiąc profesjonalny przelotowy wydech, dolot + filtr Wszystko zależy jakim kosztem i co chcesz osiągnąć. Lista modyfikacji jest długa, ale i kosztowna Przykładowo: - przelotowy wydech + dedykowany dolot + filtr stożkowy - sportowe wałki rozrządu - modyfikacja głowicy (obróbka kanałów, powiększanie zaworów) - wyczynowy kolektor ssący + wydechowy - modyfikacja elektroniki Nie wiem jak tam wygląda sprawa chiptuningu - musiałbyś zapytać najlepiej na streetracing forum, ale tam pewnie usłyszysz, żebyś zmienił auto na 1.8T :mrgreen: Sam musisz zdecydować, popytać co ile kosztuje i zastanowić się co chcesz osiągnąć
Pikuś Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 Ja powiem ze to raczej szkoda kasy. Ale mozesz caly wydech zrobic przelotowy. Wypolerowac kolektory. Kanaly dolotowe i wydechowe w glowicy. Zmienic walki rozrzadu. O filtrze juz wspomniales. Splanowac glowice ile sie tylko da. Wgrac nowy soft i cos tam odczujesz. Pewnie jeszcze cos sie da zrobic. Teraz sobie policz ile to wszystko bedzie kosztowalo a napewno sobie odpuscisz. Ostatnio bylona TVN Turbo o podnoszeniu mocy w wolnossacym silniku opla. Samo zrobienie softu zajelo im 10 godzin. Powodzenia w przerobkach.
Traviz Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 Moim zdaniem najrozsądniejszym wyborem będzie jakaś dobra elektronika, co prawda wzrost mocy będzie niewielki bo rzędu 10KM i 15Nm, ale jeśli tylko o to chodzi to ok Ceny zaczynają się od 1000zł zależnie od firmy.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 ostatnio też myślę o porobieniu czegoś ze swoim silnikiem, jak narazie zbieram fundusze. Możecie mi na początku wyjaśnić co znaczy przelotowy wydech? dedykowany dolot to pewnie chodzi o to, że jakiś spec projektuje mi układ dolotowy konkretnie pod mój silnik, tak? Co do chiptuningu to dowiadywałem się u mastersa, w odopwiedzi napisali mi, że przy silniku wolnossącym to nie ma sensu (osiągnięcie przyrostu o około 8 koni byłoby sukcesem) a koszt wynosiłby około 2000 zł. Pozdrawiam
Traviz Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 Kaziu_Wichura, czyli tak jak pisałem Przelotowy wydech zazwyczaj oznacza wydech o zwiększonej (odpowiednio dobranej) średnicy, gdzie nie napotyka żadnych przeszkód typu katalizator itp. Spaliny powinny być wydalane z odpowiednią prędkością oraz nie powinny napotykać przeszkód. Oczywiście sztuka w odpowiednim wyliczeniu bo to, że ktoś wyspawa tylko rurkę może mieć nawet negatywny skutek. Kolektor dolotowy musi zapewniać jak najmniejsze opory powietrza (często poleruje się kanały) stąd jego odpowiedni kształt oraz średnica kanałów. Ważne jest również odizolowanie dolotu (np. power rohr) od źródeł ciepła - zimne powietrze jest bardziej bogate w tlen Jednym słowem jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy wiele samemu nie zwojujesz :neutral:
Furio Opublikowano 10 Maja 2006 Autor Opublikowano 10 Maja 2006 dzieki za odpowiedzi. Tak jak pisałem nie chce jakiegos sportowego przyrostu. Wystarczy mi 10 -15 koni więcej. Rozumiem, ze 1.8 T to jest to na co powinienem zamienic auto ale sprawa wyglada tak, ze kupiłem je w niemczech w bardzo dobrym stanie od bardzo dobrych znajomych moich rodziców. Auto nigdy nie było walnięte, a jak cos sie psuło to w ASO wymieniałi całą część. Wcześniej długo szukałem samochodu w Polsce i nie tylko ,i za każdym razem coś było nie tak. Najczęściej były mocno bite lub składane z kilku innych...Dlatego też nie bardzo chce mi się szukać innego auta w tak dobrym stanie. Początkowo namierzalem sie na honde prelude lub coś podobnego więć troche brak mi dynamiki w "gigantycznym" kombi. Dodam możę jeszce , ze teraz to już wogule nie zamienie Audi na nic innego bo sie zakochałem :-) pozdrawiam
Peter Opublikowano 10 Maja 2006 Opublikowano 10 Maja 2006 Tak jak Traviz mowi, wydech musi byc odpowiednio wyliczony bo cisnienie musi byc odpowiednie w calym ukladzie. Jak bedzie za niskie to silnik bedzie slabszy na nizszych obrotach. Chyba nie ma tuningowych dedykowanych wydechow do ADR :?:
Viking Opublikowano 14 Maja 2006 Opublikowano 14 Maja 2006 Wszyscy chwalicie silnik 1,8T a ja oczywiście nie wątpie w jego zalety. Może by ktoś napisał jakie autko ma osiągi na tym silniku, ile pali i czy można go jeszcze podkręcić???
spanky Opublikowano 14 Maja 2006 Opublikowano 14 Maja 2006 jak dla mnie to szkoda 1000-2000 zł na soft ktory ma dac przysros rzedu 10 KM ..... kup cos innego np ladne fele,moze zmien lampy albo pojedz na wakacje ...... :twisted:
Hugo Opublikowano 14 Maja 2006 Opublikowano 14 Maja 2006 Wszyscy chwalicie silnik 1,8T a ja oczywiście nie wątpie w jego zalety. Może by ktoś napisał jakie autko ma osiągi na tym silniku, ile pali i czy można go jeszcze podkręcić??? Do setki 8,3s.Spalanie miałem w trasie przy jeździe do 140 8,5l.W mieście jak sie ciśnęło i stało w korkach to prawie 15l.Silnik najbardziej popularny w tuningu.Da się go super kręcić.Bullitt w A4 wykręcił go na ponad 450KM , oczywiście odpowiednio go wzmacniając.300KM nie robi na tym silniku większego wrażenia.Super wynalazek to 1.8T :twisted:
Sprinter Opublikowano 14 Maja 2006 Opublikowano 14 Maja 2006 Ten soft dający +10KM to jakieś baaaaaaaaardzo optymistyczne podejście, w rzeczywistości nie da więcej niż 7-8KM, a najczęściej z 5-7... Powiem tak, masz to 1.8, jest ładne i nie bite, więc się nim ciesz takim jakie jest. Miałeś wybór i wybrałeś, a z silnikiem wolnossącym bez wywalenia kilku tysięcy złotych nie zrobisz NIC ! Pojedź sobie na hamownię i oceń czy trzyma serię, jeśli nie, to ją przywróć i tak zostaw. To tyle.
Viking Opublikowano 15 Maja 2006 Opublikowano 15 Maja 2006 Wszyscy chwalicie silnik 1,8T a ja oczywiście nie wątpie w jego zalety. Może by ktoś napisał jakie autko ma osiągi na tym silniku, ile pali i czy można go jeszcze podkręcić??? Do setki 8,3s.Spalanie miałem w trasie przy jeździe do 140 8,5l.W mieście jak sie ciśnęło i stało w korkach to prawie 15l.Silnik najbardziej popularny w tuningu.Da się go super kręcić.Bullitt w A4 wykręcił go na ponad 450KM , oczywiście odpowiednio go wzmacniając.300KM nie robi na tym silniku większego wrażenia.Super wynalazek to 1.8T :twisted: Ale mi gula zrobiłeś teraz........następnego kupię 1,8T lub 2,5TDi. A który z nich byłby tańszy w eksploatacji??? Chodzi mi o naprawy i wymiany pasków itp....
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 15 Maja 2006 Opublikowano 15 Maja 2006 przyznam się, że błędem było kupno 1.8 bez T. Żałuję tego teraz, następny będzie na pewno jakiś silnik z turbiną.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się