Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Piszczenie paska wielorowkowego


Wujek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mi pasek pipiskuje ale na wolnych obrotach i cztając wasze wypowiedzi to już nie wiem co mam robić ..... chyba jetsem rozdarty wewnetrznie ........ jakieś propozycje ?? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hornet mi też popiskiwał na wolnych obrotach. Jak kupiłem A4 to o pasek zaczepiał połamany pas przedni , pasek delikatnie sie wytarł na brzegu, zrobilem na nim 13 000 km i zaczął popiskiwać na wolnych obrotach. Koszt wymiany samego paska to ok. 50 zł bez rozbierania przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wymieniłem paski, miałem tak że przy uruchamianiu czasem pisnął i denerwowało mnie to :evil: I okazało się że był już w takim stanie że pożal się boże :twisted: Na szczęście udało się w porę zażegnać nieuchronną awarię, mogło z tego być trochę biedy :wink: Za oba paski zapłaciłem coś ok 60 zł a wymienialiśmy razem z kolegą, bez rozbierania przodu udało się całkiem sprawnie to zrobić :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle to wiem (odnośnie mechanika) mam tylko pytanie jakie te paski kupić ? Możecie polecic jakies konkretne typy ??? (firma, model etc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z paskami to nie ma problemu, mogę nawet Ci podać ceny jakie mam w katalogu:

BOSH - paski tej firmy są nieciekawe i nie polecam

CONTITECH - dobre paski, niezła jakość - do klimy 28,37, agregat - 46,75

GOODYEAR - też całkiem niezłe ale wydaje mi się tak wzrokowo że jednak contitech ciut lepiej wykonane - do agregatu - 53,81 do klimy 24,21

Ceny są cenami brutto, a ja dla siebie biorę po hurtowych to różnica w cenie jest znaczna, ale te podane są cenami średnimi sklepowymi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

To może ja poproszę po cenach hurtowych hehehe z założeniem sobie jakoś poradzę.. pisaliście odnośnie mechaników dorabiających po godzinach ..szukam takiego w Wawe :):a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz: 337zł

stary tyle dać za napinacz, firmowy zamiennk połwę tanszy i ani trochę gorszy, narzuty w serwisach są niebotyczne, a wymianę pasków u dobrego speca, lub nawet serwisanta z ASO zrobisz za połowę ceny, bo z reguły po godzinach sobie dorabiają w domu wiem bo ja u takich swoją niunię robię i mam profesjonalnie i taniej wszystko zrobione :twisted:

Jak cenowo wygladaja zamienniki ??

I jakiej firmuchy szykac w razie tzw WU ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wieloklinowy piszczy to go wymieniac. nigdy nie wiadomo skad to piszczenie. lepiej wymieniac niz ma peknac i jego strzepki poleca w oslone rozrzadu

nalezy dobrze sie przyjrzec napinaczowi, czy nie zatarte lozysko rolki, oraz lozysko wiska, ktore znajduje sie w uchwycie alternatora po wyjeciu napedu wiska, napinaczowi paska kompresora klimy.

paski albo z ASO albo tylko CONTI lub Gates. zadnych innych badziewi.

wymiana paskow wieloloklinowych jest mozliwa bez demontazu przodu.

bezwzglednie wymieniac przy wymianie rozrzadu.[br]Dopisany: 09 Styczeń 2009, 21:18_________________________________________________

Dołączam sie do pytania.Ja kupilem A4 z 2004 roku i tez mi pasek piszczy.Czy wystarczy go napiac?

napinacz jest automatyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pasek piszczał tylko 2 razy i za każdym razem to była wiana napinacza. Pierwszy raz jak mi zaczął piszczeć tylko na wolnych obrotach i tylko jak był zimny, to popiszczał przez jakiś 3 tygodnie i pękł, a przy okazji wkręcił się w wiatrak i doszczętnie go połamał no a wiatrak uszkodził wisco. Gdybym się zainteresował wcześniej dlaczego pasek piszczy wymienił bym tylko pasek i napinacz , tak doszło jeszcze wisco i wiatrak. Nie pamiętam już ile mnie to kosztował ale dość dużo :wallbash:

Niestety po 7 latach pasek znów zaczął piszczeć ( napinacz znowu padł bo rolka napinacza była lekko przegięta), ale tym razem nie czekałem tylko odrazu kupiłem napinacz i pasek i wymieniłem. Był to jakieś 3 miesiące wstecz. Napinacz (ori) kosztował 235zł ( http://www.allegro.pl/item524425767_napinacz_vw_audi_tdi_prawdziwy_oryginal_od_ss.html ) + pasek Gates 39zł.

Do wymiany nie trzeba całego przodu rozbierać tylko potrzebne 2 osoby bo 2 ręce mogą nie wystarczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"paski albo z ASO albo tylko CONTI lub Gates. zadnych innych badziewi. "

Zamontowałem kiedyś Conti do napędu kompresora kimy w B5, piszczał praktycznie od początku, mimo podciągania napinacza, jak wymieniłem na Gates-a jest O.K.

I jeszcze ciekawostka, Conti był made in Romania :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniałem rozrząd po 50tys km noi nie zmieniałem jeszcze reszty pasków. Wymieniłem to:

Pasek rozrządu - Contitech (zębaty CT 945)

Napinacz paska rozrządu - SKF VKM11014

Rolka prowadząca - SKF VKM 21012

Pompa wody - HEPU P542

Mógłby ktos napisać co prócz paska od klimy i wielorowkowego mam zamówić? żeby spać spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby spać spokojnie to przydało by się jeszcze sprawdzić w jakim stanie jest napinacz paska wielorowkowego i ewentualnie też go zamówić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie części wytypowałem

pasek klimatyzacji Continental 4PK855

pasek wieloklinowy Continental 5PK1592

rolka paska klimatyzacji Ruville 55464

rolka paska wieloklinowego Ruville 55462

Co myslicie o tym?? Czegos jeszcze brakuje do uzupełnienia wymiany pełnego rozrzadu

to juz wymieniłem

Pasek rozrządu - Contitech (zębaty CT 945)

Napinacz paska rozrządu - SKF VKM11014

Rolka prowadząca - SKF VKM 21012

Pompa wody - HEPU P542

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze niestety i mi piszczy pasek od kilku dni, ale tylko wtedy jak jest zimny, jak się nagrzeje piszczenie znika.Nie wiem skąd to piszczenie bo trudno zlokalizować dokładnie aczkolwiek wydaje mi się że jest to w okolicy alternatora, trochę nie wiem co mam robić bo paski są prawie nowe max 3 miesiące mają:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też piszczy tyle że przejechał juz 50tys km noi teraz zamierzam wymienić wszystko :gwizdanie: Piszczy tylko jak jest zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój mechanik stwierdził że przydało by się wymienić kółko na alternatorze ( nie wiem jak się to fachowo nazywa), ale coś mi mówi że to raczej nie to ??? co o tym sądzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...