Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wahacza , jeden czy dwa ?


sebul

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wybity sworzen wahacza gornego lewego przedniego, ten od strony maski ....i teraz czy wymienic tylko jego, czy drugi wahacz tez ? Jutro dzwonic bede i sie umawiac na wymiane, wybieram Meyle HD, tylko teraz mysle czy tylko uszkodzony czy drugi tez ? I po wymianie obowiazkowo zbieznosc ? Geometria ?

btw. czy 70-90 zl za wymiane to ok cena ?

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymieniać 1 jak za niedługo może 2 paść i zaś stracisz czas na naprawę, umawianie się i być może będziesz bez auta przez chwilę

A tak za jednym razem zrobisz oba i będzie spokój...

Edytowane przez miecio7934
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro ten jest dobry, i pewnie ori to nie wytrzyma dluzej ? :) Wychodzilem z przekonania ze skoro dziala to nie ruszam :) Przez co nie wiem co robic, bo jedni mowia wymieniac ten co padl a inni zeby jeszcze drugi :P Ale jakby isc tym tropem to najlepiej cale zrobic od razu :P

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prz demontażu uszkodzonego warto wyjąc też ten drugi, obejrzeć gumę i sworzeń czy nie ma luzów. Jeżeli będzie dobry to nie ma co go wymieniać, zwłaszcza jeżeli jest oryginalny, części o jakości pierwszego montażu nigdzie nie dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wymieniać sprawnego wahacza. U mnie kiedyś zaczął jeden stukać i tak jeździłem bo myślałem że zaraz drugi poleci. Poleciał, ale jakiś rok później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa z tymi wahaczami. Ja miałem górne dwa do wymiany jeden z lewej i jeden z prawej. Z racji, że trzeba wyciągać całą zwrotnicę, to i koszt będzie większy, to od razu wymieniłem komplet. Dół natomiast wymieniałem pojedynczo, bo tu akurat nie ma różnicy w cenie. Wyszło tak, że po roku od diagnozy pierwszego wahacza miałem już wymienione wszystkie. A nie robi jakichś kosmicznych przebiegów, więc pewnie przy silniejszej eksploatacji szybciej bym musiał wymienić.

Wydaje mi sie, że teraz to wymieniłbym od razu komplet góra i dół :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa z tymi wahaczami. Ja miałem górne dwa do wymiany jeden z lewej i jeden z prawej. Z racji, że trzeba wyciągać całą zwrotnicę, to i koszt będzie większy, to od razu wymieniłem komplet. Dół natomiast wymieniałem pojedynczo, bo tu akurat nie ma różnicy w cenie. Wyszło tak, że po roku od diagnozy pierwszego wahacza miałem już wymienione wszystkie. A nie robi jakichś kosmicznych przebiegów, więc pewnie przy silniejszej eksploatacji szybciej bym musiał wymienić.

Wydaje mi sie, że teraz to wymieniłbym od razu komplet góra i dół :wink:

I wywalił wszystkie dobre wahacze bo jeden zaczął pukać?

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dogadalem sie z gosciem, ze ma obadac ten drugi, jak bedzie cos z nim troche nie tak to mi wymieni bo koszt wymiany bedzie nie duzo wyzszy....choc pewnie do piatku jeszcze mu dam znac zeby wymienil obydwa i bede miec spokoj, a stare sobe wezme i poogladam :P A co ze zbieznoscia lub geometria ? Bo mowil mi ze nie trzeba nic robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno jeśli górne sie wymienia to nie trzeba ustawiać, a jeśli dolne to tak ale nie wiem jak jest na prawdę bo jeden mówi tak a drugi tak. Na pewno sprawdzić wypadałoby czy nie jest przestawione coś po wymianie.

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam podjechac na stacje diagnostyczna i wjechac na ta mate sprawdzjaca zbieznosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wszystkich i spokój na dłuższy okres :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wszystkich i spokój na dłuższy okres :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Masz racje, padl mi jeden, to wymienie cale zawieszenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wszystkich i spokój na dłuższy okres :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Masz racje, padl mi jeden, to wymienie cale zawieszenie :)

Dobry wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione, co najlepsze to jeden to jeszcze ORI, LMO CCCO a drugi MS GERMANY ....omg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ze ORI wytrzymal 290 000 km :) Bo raczej wierze w moj przebieg :P Zobaczymy jak sie meyle spisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ze ORI wytrzymal 290 000 km :) Bo raczej wierze w moj przebieg :P Zobaczymy jak sie meyle spisze :)

Oryginalne wahacze są bardzo mocne. W dolnych bananach przy przebiegu 250 tys zmieniałem tylko tuleje bo się rozpadły ze starości, a sworznie nadal ciasno siedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega mocne, bo ten jeden z gorych co mial wywalony to MS, a LEM jeszcze pewnie jakis czas by dal rade :) A tak ludzie psioczą na wielowahacz ze to drogie, ze to sie psuje i wogole :) A ja dopiero po 100 000 km od kupna dwa wymienilem :)


i mam pytanko, bo sprawdzalem sobie te wahacze i zauwazylem takie cos :

1zfodno.jpg

czy ten "smar" jest ok ? nic sie dziac nie bedzie ? czy jechac do mechana ze takie cos mam i ma robic na nowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...