Jagu Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Witam, planuję rozebrać swój silniczek 1.8 125km ADR i zobaczyć na stan pierścieni itp. i tutaj mam mały problem, ponieważ nie mogę namierzyć poszczególnych momentów dokręcania śrub miski olejowej, panewek korbowodowych czy też głowicy, pokrywy zaworowej oraz świec.Poratuje ktoś?
Speedcam Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Jeżeli chodzi o głowice to w komplecie z nową będziesz miał w jakiej kolejności dokręcać (od środkowych na zewnątrz) oraz siłe dokręcania. w większości mechaników, którzy nie mają klucza dynamometrycznego to jest dokręcenie z wyczuciem, później przerwa na papierosa i poprawiamy Jeżeli chodzi o pokrywę zaworów świece i miskę olejową to należy dokręcić z wyczuciem. Chyba że ktoś nie ma czucia w rękach i drze na siłę to wiadomo, że pourywa. Po ściągnięciu głowicy warto zakupić nowe śruby do głowicy. 1
jakub04 Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 silnik 1,8 ADR/ głowica- pierwsze przejście 40 Nm, drugie przejście 60 Nm, trzecie- dokręcasz zwykłym kluczem w kolejności dokręcania o 90 stopni jednym ciągłym ruchem ,czwarte-o 90 stopni jednym ciągłym ruchem,/ pokrywa zaworów-10Nm,pokrywa łożyska wału rozrządu-10Nm,pompa oleju-śruby długie-20 Nm, śruby krótkie-10 Nm. Miska olejowa-10 Nm,,korek spustowy oleju-30Nm,świece zapłonowe-30 Nm /Panewki korbowodu- 60 Nm+ 90 st. Sruby do głowicy stosujemy nowe/jak również uszczelkę/ i wkręcamy oczywiście na zimnym silniku zachowując w każdym etapie przykręcania kolejność od 1 do 10. Jeżeli będziesz to robił po raz pierwszy to bez dobrego klucza dynamometrycznego do przykręcania głowicy nie podchodź/ Na wyczucie to można pokręcić palcem w bucie!!! Jeżeli miałbyś jeszcze jakieś pytania to pisz .Pozdrawiam.
Jagu Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Opublikowano 4 Maja 2016 Miałem już przypadek dokręcając na wyczucie, a mianowicie po przejechaniu kilku setek km 'wydmuchało' świecę z głowicy, dlatego teraz wszystko chcę zrobić tak jak ma być.Dzięki jakub04 za rozpiskę aktualnie czekam na głowicę aż wróci z dotarcia zaworów i wymiany uszczelniaczy. Na weekend wszystko powinienem poskładać.
>adamo< Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Dołączę się do tematu. Mam 1.8 APT i ostatnio urwalem śrubę wałka rozrządu przykręcając koło zębate po wymianie uszczelniacza. Klucz nastawiłem na 100 Nm (zgodnie z treścią "Sam naprawiam"). Niestety śruba długo się dokręcała jakby koło wchodziło na stożek (a stożka tam nie ma- śruba się rozciągała) i w końcu się urwała. Śruba oryginalna i nowa. Pytanie czy książka ma błąd, czy teraz takie śruby robią... Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Dołączę się do tematu. Mam 1.8 APT i ostatnio urwalem śrubę wałka rozrządu przykręcając koło zębate po wymianie uszczelniacza. Klucz nastawiłem na 100 Nm (zgodnie z treścią "Sam naprawiam"). Niestety śruba długo się dokręcała jakby koło wchodziło na stożek (a stożka tam nie ma- śruba się rozciągała) i w końcu się urwała. Śruba oryginalna i nowa. Pytanie czy książka ma błąd, czy teraz takie śruby robią... Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Może ktoś sprawdzić z jakim momentem powinienem to koło dokręcić? Bardzo mi zależy, bo musiałem wkręcić starą śrubę i zrobiłem to na "czuja". Z góry dzięki. Nikt nie pomoże? Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
jakub04 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Śrubę koła wałka wydechowego rozrządu przykręcamy momentem 85 Nm !!!
>adamo< Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Byłem w serwisie - śrubę koła zębatego wałka wydechowego rozrządu w APT dokręca się momentem 65 Nm. W książce "Sam naprawiam" jest błąd! Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się