>adamo< Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Witam, Zabieram się za wymianę kompletnego rozrządu w 1.8 APT. Będę robił to po raz pierwszy w silniku z tłumikiem drgań/napinaczem hydraulicznym (nie znam właściwej nazwy) i nie mogę nigdzie znaleźć wiadomości na temat procedury prawidłowego napięcia paska rozrządu. Mógłby ktoś taką procedurę przytoczyć? Z góry dzięki. Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Speedcam Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 (edytowane) w tym napinaczu hydraulicznym będzie taka blokada, zakładasz wszystko jak normalnie, po ustawieniu rolki napinacza na odpowiedni znak. wyciągasz tą zawleczkę i jest gites. Edytowane 30 Kwietnia 2016 przez Speedcam
>adamo< Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Nie widziałem żadnych znaków na rolce. Zazwyczaj jest tam jakaś strzałka, którą trzeba ustawić na wcięcie. W rolce od tego rozrządu jest tylko blacha która pracuje z powyższym elementem. Możesz bardziej objaśnić ustawienie rolki napinacza?
Speedcam Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 http://www.cartel.biz.pl/pliki/TB_015_E13_VAG_1_8.pdf
>adamo< Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Mam to nawet wydrukowane ;-) Nie wyjaśnia to jednak mojej niewiedzy :-( Nie wiem do jakiego stopnia napinać pasek rolką? Rolkę zapewne blokuję dużą śrubą a do czego służy ta mniejsza? Gdzieś czytałem o podkładaniu blaszek pomiędzy tłok tłumika drgań a blaszkę rolki napinającej. W dieslach 8 mm a w benzynach 4 mm te blaszki miały mieć. Po ustawieniu się je wyjmowało.... Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Nikt nie wymieniał samodzielnie rozrządu w benzynowym 1.8? Proszę o info krok po kroku jak naciąga się pasek zębaty ewentualnie w jakim położeniu dokręcić rolkę napinającą. Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Horneth Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Zakładasz pasek i cały rozrząd. Wkładasz klucz do napinacza i obracasz rolkę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara wyciągasz zawleczke i obracasz rolkę zgodnie z ruchem zegara wkładając wiertło 6mm między kowadełko rolki a obudowę napinacza hydraulicznego , dokręcasz. Obracasz wałem dwa razy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i sprawdzasz luz między kowadełkiem a hydraulikiem powinno być 8-10mm
>adamo< Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Opublikowano 1 Maja 2016 Dzięki za konkretną odpowiedź. Te wymiary podałeś dla silników benzynowych? Jakie są dla silników diesla? (podobno są inne...)
>adamo< Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Opublikowano 1 Maja 2016 A nie 6 mm jak pisał Horneth? Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Horneth Opublikowano 1 Maja 2016 Opublikowano 1 Maja 2016 4mm z tego co pamiętam jest w dieslu. 6mm jest na 100% w 1.8T ostatnio składałem klientowi głowice. Nie ma mnie teraz w domu bo bym Ci sprawdził na Elsie
jakub04 Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 W silniku 1,8 APT z kompensatorem luzu hydraulicznym ustawiasz tylko koło rozrządu oraz wału korbowego na znaki , zakładasz pasek rozrządu, wyciągasz zawleczkę z kompensatora którego iglica dociska do rolki napinacza paska i koniec roboty!!!. Tej mniejszej śrubki na napinaczu lepiej nie ruszaj!!!
>adamo< Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Opublikowano 2 Maja 2016 Dzięki za odpowiedź. Właśnie dobrałem się do rozrządu i rzeczywiście pasek napina tylko to "coś o wielu nazwach" ;-) a rolka sama w sobie jest luźna Dzięki. Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się