Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Telepanie podczas wyłączania / gaszenia silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

krótko - jak mogę zdiagnozowac przyczynę telepki. Auto zaczeło trząść mocno przy wyłączaniu silnika od jakiś 2 tygodni. Myślałem początkowo że to moze wina termostatu, który od czasu pojawienia sie niższych temperatur nie tzrymał temp. silnika - wymieniłem termostat, przez tydzień jeździłem żeby sprawdzić czy się coś poprawi ale to nie jest to. Silnik mocno telepie podaczas wyłączania.

Miesiąc temu wymieniony był dwumas i sprzęglo. Nic nie telepało - najmniejszego bujania nie bylo czuć.

Na VAGU żadnych błędów - silnik pracuje równo, obroty wolne na rozgrzanym silniku 882.

Jedyne nienaturalne objawy to wibrujący wydech ( plecionka wygląda jak nowa ) i rzężenie z katalizatora. Na wyłączonym silniku, stukając w tłumik z puszki kata słychać metaliczne brzęczenie :thumbdown:

jakieś pomysły ? :notworthy:

Opublikowano

może poduszka silnika :mysli:

Opublikowano

poduszki wyszłyby na VAGu

przepustnica chyba też .... ?? niewiem - możliwe żeby przepustnica zrypała się z dnia na dzień ?

Opublikowano

moze problem z klapa gaszaca. VAG wykaze tylko uszkodzenie zaworu sterujacgego i to tylko elektryczne.

zdarzaja sie zawieszenia tych zaworkow. podobnie moze byc uszkodzony silownik podcisnieniowy sterujacy klapa lub rurka.

niech ktos zgasi silnik a ty w tym czasie sprawdz czy maly czarny silowniczek z boku EGR wciaga trzpien.

Opublikowano

i znowu wszystko wskazuje na przetarty wężyk podciśnienia idący od siłownika sterującego klapą gaszącą.

Opublikowano

moze problem z klapa gaszaca. VAG wykaze tylko uszkodzenie zaworu sterujacgego i to tylko elektryczne.

zdarzaja sie zawieszenia tych zaworkow. podobnie moze byc uszkodzony silownik podcisnieniowy sterujacy klapa lub rurka.

niech ktos zgasi silnik a ty w tym czasie sprawdz czy maly czarny silowniczek z boku EGR wciaga trzpien.

i to jest jakiś konkret - jutro spot więc sprawdzimy

thnx

Opublikowano

poduszki wyszłyby na VAGu

Moje były uszkodzone(jednej prawie nie było), a nic na VAG'u się nie pojawiało, więc nie byłbym taki pewny.

Opublikowano

poduszki wyszłyby na VAGu

Moje były uszkodzone(jednej prawie nie było), a nic na VAG'u się nie pojawiało, więc nie byłbym taki pewny.

blad poduszki nie zawsze pojawia sie przy ich uszkodzeniu. i podobnie blad poduszki nie zawsze swiadczy o ich uszkodzeniu

Opublikowano

no ale popękane nie są - oglądałem je od góry i spodu :cool1:

Opublikowano

sprawdz klape .... gaszaca ... :naughty:

Opublikowano

sprawdz klape .... gaszaca ... :naughty:

tak ale to dopiero na spocie, wieczorem .. sam nie dam rady

Opublikowano
tak ale to dopiero na spocie, wieczorem .. sam nie dam rady

to przygotuj sobie przynajmniej kawałek jakiegoś wężyka o identycznej średnicy jak oryginalny, który idzie od siłownika klapy do elektrozaworu aby na wszelki wypadek wymienić na spocie i sprawdzić czy usterka zniknie bo pod przeplotem na oryginalnym wężyku nie będzie widać jego pęknięć;

sprawdzić działanie klapy można i nie jest to żadna filozofia - wystarczy, że ktoś usiądzie za kierownicą i będzie zapalał i gasił silnik a Ty w tym czasie przyglądaj się czy ramię idące od siłownika podcisnieniowego jest wciąganie w stronę siłownika podczas gaszenia i sprawdź też czy gumowa membrana siłownika nie ma widocznych pęknięć - przecież to nie jest trudne - opis masz na zdjęciu poniżej, mam nadzieję, że wiesz gdzie przy silniku jest montowana obudowa zawierająca zawór EGR i klapę gaszącą - na wlocie kolektora ssącego :

d442e126401ce7a3m.jpg

Opublikowano

przecież to nie jest trudne

nie mówiłem że to trudne tylko że samemu ciężko zgasić silnik i dobiec do siłownika w tym samym momencie :>

dziękuję za szczegółowy opis - mimo wszystko rozjasnił mi przebieg całej operacji :notworthy:[br]Dopisany: 02 Grudzień 2008, 12:52_________________________________________________no więc : sprawdziłem wczoraj - dzwignia się cofa podczas gaszenia silnika ( Łukaszr właściwie zerkał pod maske )

ale : pomajstrowałem przy tym kabelku i silnik nadaj się buja ale nie szarpie. Miękko się zatrzymuje choć kołysze jeszcze trochę.

Wymienie ten kabelek i zobaczymy.

Przy okazji czyszczenie przepustnicy może zrobię ( to chyba jest łatwo zdemontować domowym sposobem - z tego co widziałem w opisach przepustnica jest osobnym elementem )

Opublikowano

i co :) juz poradziłes sobie z tym problemem :P

Opublikowano

Piotruś ... konkret pls. bo ja tu próbuję coś wyjasnić ... czy sobie poradziłem przeczytasz stronę wczesniej EOT

Opublikowano

no bo ja juz z Toba nie moge :P

widocznie tak ma byc :)

rozkręć ta klape wyczyść :) i zobacz czy będzi elepiej :)

przepraszam :P cie najmocniej nie denerwuj sie na mnie :) [br]Dopisany: 03 Grudzień 2008, 10:09_________________________________________________Diesel nie ma przepustnicy :P

Opublikowano

no to k.... klapa gasząca - zwał jak zwał wiadomo o co chodzi

no bo ja juz z Toba nie moge :P

widocznie tak ma byc :)

rozkręć ta klape wyczyść :) i zobacz czy będzi elepiej :)

ręce mnie opadły .......... :gwizdanie:

Opublikowano

no to k.... klapa gasząca - zwał jak zwał wiadomo o co chodzi

no bo ja juz z Toba nie moge :P

widocznie tak ma byc :)

rozkręć ta klape wyczyść :) i zobacz czy będzi elepiej :)

ręce mnie opadły .......... :gwizdanie:

dobra juz sie nie odzywam :P ciekawe kiedy dojdziesz do wniosku ze jednak tak musi byc :)

ale życze ci wszystkie dobrego ;P zeby Ci sie udało potem zaczniemy walczyc z moim :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...