Skocz do zawartości
IGNOROWANY

22.1 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji(F118)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy pomoże ktoś rozrgryźć temat tego błedu - 22.1 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji(F118)?

O co chodzi, co on powoduje?

Opublikowano

Zwykle spowodowany niskim cisnieniem czynnika w ukladzie klimatyzacji, nie koniecznie jest to blad uszkodzonego czujnika.

Opublikowano (edytowane)

Pokaż jeszcze błędy z klimatronika, ale z vagcom czy vcds.

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa.


Możesz jeszcze przeczytać co napisałem w drugim poście tego tematu: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/358544-klimatyzacja-slabo-chlodzi-wentylator-startuje-i-po-15-s-staje/

masz tam opisany F118 to chociaż będziesz wiedział z czym to się je.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Właśnie to jest błąd z climatronica i jeszcze mam błąd 4.1, ale to podobno jakiś zwykły czujnik... Możliwe, że to czynnik, ale czy przy małej ilości czynnika klima słabo chłodzi? Słabo to znaczy, że po wciśnięciu śnieżynki (przycisku od klimy) nie ma dużej różnicy niż na zwykłym nawiewie bez załączonej klimy.

Opublikowano (edytowane)

Tak, wiem z czego to jest błąd. Napisałem:

Pokaż jeszcze błędy z klimatronika, ale z vagcom czy vcds.


04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa.


Czytałeś to co napisałem w podanym linku? Bo chyba nie.

=======================================

Niskie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2
Poniżej 1.2 bar => Obwód otwarty => kompresor wyłączony
Powyżej 1.8 bar => Obwód zamknięty => kompresor włączony

Wysokie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2
Poniżej 14.5 bar => Obwód zamknięty => kompresor włączony
Powyżej 30 bar => Obwód otwarty => kompresor wyłączony
-----------------------------------------------------------------------------
Wysokie ciśnienie - czujnik - piny 3 i 4
Przy 12.7 bar => Obwód otwarty => wentylator wyłączony
Przy 16.8 bar => Obwód zamknięty => wentylator włączony
=======================================

Widzę, że czytanie ze zrozumieniem przysparza problemów to napiszę.

Masz błąd 22.1 wyczytany z kodów w klimatroniku, ale możesz podłączyć kabel diagnostyczny i odczytać błędy przez program diagnostyczny, które mogą i powinny powiedzieć dużo więcej.

22.1 (F118) A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open. Compressor remains off until switch closes.
22.3 A/C Refrigerant High Pressure Switch, sporadic open
22.5 A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120X open. Compressor re-engagement circuit, VAG 1551 Scan Tool function

Jeśli 22.1 oznacza obwód otwarty to w tym moim opisie masz napisane kiedy obwód jest otwarty. A jest otwarty w dwóch przypadkach:

Nisk. ciś. - czujnik F118 - piny 1 i 2 - Poniżej 1.2 bar => kompresor wyłączony

Wys. ciś. - czujnik F118 - piny 1 i 2 - Powyżej 30 bar => kompresor wyłączony

Wys. ciś. - czujnik F118 - piny 3 i 4 - Przy 12.7 bar => wentylator wyłączony


Jeśli masz mało czynniki czyt. poniżej 1.2bar to możesz sobie wciskać śnieżynkę, ale kompresor nie ruszy, więc nie chłodzi.

Sprawdź jeszcze czy po naciśnięciu śnieżynki kompresor w ogóle załącza się.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Właśnie czytałem i mniej więcej czaje, ale nie wiem jak rozróżnić załączającą się sprężarkę. Ogólnie po wciśnięciu śnieżynki słychać jakby coś się przestawiało i inaczej zaczyna dmuchać, inaczej niż na nawiewie.

Opublikowano

Nauka języka silnika.

To coś oznaczone na zielono to pasek i kręci się ZAWSZE jak silnik jest odpalony. Tak, ZAWSZE.

To coś oznaczone na żółto to kółko, które napędzane jest przez ten w/w pasek, więc i ono kręci się zawsze. Tak ZAWSZE.

To coś oznaczone na czerwono to inne kółko. To kółko napędza sprężarkę która robi pfffffff i leci zima z kratek.

To "czerwone" kółko kręci się TYLKO i WYŁĄCZNIE w momencie naciśnięcia śnieżynki. Żółte i czerwone kółko sprzęga sprzęgło magnetyczne, ale to nie jest tutaj ważna informacja.

1) Otwierasz maskę

2) Lokalizujesz sprężarkę

3) Odpalasz silnik i włączasz nawiew, ale bez śnieżynki.

3) Bierzesz latarkę i sprawdzasz czy to czerwone kółko się kręci, jak nie to dobrze bo przecież śnieżynka jest wyłączona.

4) Dalej na odpalonym silniku włączasz śnieżynkę i lecisz z latarką sprawdzić czy się czerwone kółko kręci. Jeśli tak to dobrze i sprężarka kręci, jak nie to nie dziw, że nie chłodzi. Inna sprawa to taka, że może się sprężarka kręcić przez chwilę, ale z powodów, które wypisałem w zasadzie działania czujnika F118 sprężarka się po chwili wyłącza.

26815457312_d1394cb670.jpgklima4dummies

Opublikowano

Czyli łopatologicznie jak sprężarka w ogóle się załączy to jest kaput. Jeżeli jest brak czynnika lub inne to powinna się załączyć i wyłączyć si?

Opublikowano (edytowane)
Załamujesz mnie. To, że się nie załącza to nie znaczy, że jest kaput.
Masz przecież błąd 22.1, więc chodzi o czujnik F118 i pisałem w jakich wypadkach jest rozłączony/otwarty obwód.
22.1 (F118) A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open. Compressor remains off until switch closes.
czyli
Błąd 22.1 -> patrz czujnik F118 -> Obwód wysokiego ciśnienia otwarty. Sprężarka będzie wyłączona do czasu zamknięcia zaworu.
Wys. ciś. - czujnik F118 - obwód otwarty na pinach 1 i 2 - Powyżej 30 bar => efekt kompresor wyłączony
Wys. ciś. - czujnik F118 - obwód otwarty na pinach 3 i 4 - Przy 12.7 bar => efekt wentylator wyłączony
Bierzesz miernik/multimeter i sprawdzasz które piny czujnika pozostają otwarte.
Jeśli 1 i 2 to masz za wysokie ciśnienie, jeśli 3 i 4 to masz 12,7bara, ale to musisz sprawdzić czy kompresor rusza. Bo też może wentylator być padnięty albo sam czujnik już nie abla.

Możesz też ręcznie zwierać piny 1z2 i sprawdzić czy kompresor ruszy lub piny 3z4 i czy wentylator ruszy.

Tylko nie zwieraj tych wychodzących z zaworka/czujnika a te co są we wtyczce.

Szczegółowo opisałem to w drugim poście w tym linku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/358544-klimatyzacja-slabo-chlodzi-wentylator-startuje-i-po-15-s-staje/

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Dobra mniej więcej czaje. To przy okazji tematu wentylatora. Oczytałem się dużo na temat, który to właśnie jest ten wentylator. Jedni piszą, że to ten po lewej stronie obok wiskozy stojąc na wprost auta od przodu, drudzy, że to jeest ten sam wentylator co pod deska rozdzielczą. Zapewne będzie to wentylator obok wiskozy, racja? U mnie on w ogóle się nie uruchamia

Opublikowano

Wentylatorów to masz 3.

1) od chłodzenia silnika, to ten z wisko napędzany paskiem

2) to ten od wentylacji, dmuchawy, to ten za schowkiem pasażera

3) od klimy, czyli ten po lewej obok tego z wisko i to właśnie ten potrafi się rozsypać a dokładnie szczotki.

Opublikowano

Czeka mnie wizyta w warsztacie i sprawdzanie oraz przypuszczalnie wymiana wentylatora.

Opublikowano

Jak wentylator klimy sie nie kreci to na postoju rosnie cisnienie w ukladzie i sterownik rozlacza zeby nie rozsadzilo czego i wywala wtedy blad wysokiego cisnienia wiec wedlug mnie to wentylator zdechl:)

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie prognozuj co zdechło bo póki nie sprawdzi to się nie dowie. Napisałem ci jak i co sprawdzić, więc weź d*pę w troki, kawałek kabelka i sprawdź czy działa wentylator i sprężarka. Jeśli działają to masz padnięty czujnik, ale też nie koniecznie. Najważniejszego nie wiemy, jakie masz ciśnienie w układzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...