maluch16290 Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Część Panowie, wyczytalem na forum że cykanie z pod pokrywy zaworów może być spowodowane panewka, czy ktoś w silniku ADR miał już coś takiego? Jak zdiagnozować co może cykac? Myślałem że to wtryski LPG h** strzela ale włączyłem gaz, a cykanie zostało..wie ktoś może coś? Dziękuje z góry )
bongod Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 A nie cyka taki zaworek po stronie pasażera? --------------------------------------------OOOO------------------------------------------
maluch16290 Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Opublikowano 9 Maja 2016 Słychać cały czas, teraz byłem zobaczyć , to na zimno cyka ciszej, jak był rozgrzany to głośniej gadał..nadstawialem ucho to najbardziej cykalo tam gdzie kolektor dolotowy łączy się z silnikiem, czyli wygladaloby na wtryskiwacze benzynowe?? Dodam że to takie szybkie cykanie, coś w stylu wtryskiwaczy gazowych..a o który napinacz chodzi?? Łańcucha czy paska?? Bo rozrząd do wymiany mam, czesci czekają juz, a na silniku mam oryginalne graty, 19 lat maja już
Gość Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) z zamknietymi oczami Ci powiem, że pompa oleju pada zmierz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku na jałowym to sie przekonasz przerobiłem wszystkie typowe usterki 1.8 wolnossacego jeszcze jest pare kandydatow m.in: - zapchany smok - uwalony napinacz lancucha rozrzadu - gówniany olej i filtr - hydrauliczne popychacze zaworów czyli tzw. szklanki ale czasem jedno jest nastepstwem drugiego, zaczni od pomiaru cisnienia oleju, jesli nok - winowacja znany (pompa albo zapchany smok - stawiam na to pierwsze) jesli ok - szukamy dalej, profilaktycznie i tak zalecam plukanka, miska w dół, czyszczenia smoka, wlanie motula xcess 5w40 i dopiero po tym jakiekolwiek pomiary przy okazji zrzucania miski warto sciagnac pokrywe od klawiatury i sprawdzic jak to tam wszystko wygląda, stan głowicy u góry będzie m.in odzwierciedlał syf znajdujacy sie na dole i w środku no i oczywiście wyczyścic to jeśli jednak uwazasz innaczej i wg Cb nie ma sensu pompowac kasy w stary nastoletni silnik i zalejesz go 10w40, czy 15w40, zeby sie uszczelnił i ciszej chodził to nie pomoge, druciarstwem sie nie zajmuje Edytowane 10 Maja 2016 przez uszolek
maluch16290 Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 witam, ogladalem filmik i to jest raczej to co u mnie tylko ja mam ciszej, ten dzwiek mam od okolo 4-5 dni, zauwazylem przy okazji ze pekla odma i smierdzi olejem..jutro ja wymienie, moze to miec zwiazek z tym? leje dobry olej , castrol magnatec 5w40, niedawno zmienialem uszelke pod klawiaturka i nie widzialem syfu, moze jakies minimalne w zakamarkach ale to naprawde mikroskopijne, wszytsko oblane pomaranczowym czystym niewypalonym olejem, ale pewnie dlatego ze w ciagu 1,5 roku dolewam juz trzeci litr ;/ cieknie gdzies ten olej bo na pokrywie jest olej z syfem, nie mam kanalu zeby od dolu spojzec skad to leci..ogolnie sam wszystko robie przy niej ale nie wiem jak zmierzyc cisnienie oleju, to penie w u jakiegos mechanika co? druciarstwo nie wchodzi w gre, moj ojciec pojechal po nia do wloch i kupil z przebiegiem 95 kkm, teraz po 6 latach ma 125 kkm, jest w bardzo dobrym stanie i zalezy mi zeby w takim zostalo co myslisz ze to ta pompa?? a jak wyglada wymiana?? dam rade bez kanalu?? dzieki za cenne informacje nie wiem jeszcze co to ten smok
Gość Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) do zmierzenia ciśnienia oleju wystarczy zwykły manometr 0-10 bar, trzeba sie wkrecic w podstawke filtra oleju, wypinajac wczesniej czujnik o ile dobrze pamietam to jest smok, element pompy oleju przez który zasysa i przy okazji "filtruje" się olej żeby do filmu olejowego odłamki czegokolwiek sie nie dostały i nie rysowały silnika może być zawalony syfem i dlatego pompa nie jest w stanie podać odpowiedniego ciśnienia, u mnie był czyściutki i drożny troszke sylikonu, skrawek slizgu napinacza, ale nie mialy one zbytnio wpływu na przepływ przez sitko, u mnie nalot 200 tys i był czysciutki wiec przy twoim zakladajac ze to realny nalot, tez jest czysty w moim silniku nowy ori napinacz, nowy lancuch, 5w40 motul, zrzucona miska + smok wyczyszczony, szklanki sprawne i jest terkotanie, nic innego jak pompa może byc uwalone, po prostu nie daje odpowiedniego cisnienia i w gornej magistrali szklanki pracuja "na sucho" i stad to terkotanie, jest jeszcze jedna opcja a mianowicie przytarte panewki i tam traci cisnienie, ale w zyciu nie widzialem w 1.8 przytartych panewek więc skupił bym się na pompie, mnie juz czeka ponowne zrzucanie miski, musze tylko kupić pompe i w tym miesiacu biore sie za to niby mozna sie pokusic i sprawdzic panewki bo to chwila roboty, ale skladanie tego na tych samych bez szlifowania wału itd to dla mnie druciarstwo więc ten trop bym odpuscil ALE przed tym wszystkim wymien odme i powiedz czy terkotanie zostało czy nie, technicznie Ci nie powiem czy to ma wpływ bo nie mam pojecia a wymyslac nie bede ale jak widziałes w watku, ktory Ci wyslalem u mnie pierwsze pytanie padło nt. odpowietrzenia skrzyni korbowej u mnie była done, więc do dzieła i zalecam zmiane oleju na 5w40 8100 xcess motul'a, widziałem co szajstrol zrobil z filtrem oleju w 2.0TDI w b7, bałbym się to zalewać Edytowane 10 Maja 2016 przez uszolek
maluch16290 Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 Ok ja jutro do południa ogarne ta odmę i dam znać w ogóle to chyba zmienie filtr i olej..a miske silikonem czy tam jakaś uszczelka jest?
Gość Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Filtr manna polecam, olej jak wyzej, co do miski ja kupilem uszczelke ale nie zalozylem, sylikon victora reinza robi robote a i przy sciaganiu miski byl sylikon bez uszczelki takze smialo Jeszcze tam przeoczylem twoje pytanie to dopowiem odnosnie zrzucania miski kanal obowiazkowo, dobre klucze, dwie osoby jak chcesz to sobie ulatwic i podnosnik do silnika Silnik trzeba podwiesic, lape jedna odkrecic, pasek i napinacz od wspomagania, odkrecic poduszki znowu wyciagnac z nich silnik, poodkrecac imbusy od miski, dwa ukryte w kole zamachowym po odkreceniu wszystkiego silnik na maxa w gore uwazac zeby wentylator nie pekl, druga osoba bierze lom podwaza sanki a ty targasz miske , mozna oczywiscie sanki poluzowac ale mi sie niee chcialo, dla niewprawionego kupa roboty
maluch16290 Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Opublikowano 11 Maja 2016 siema, zmienilem dzis odme i cyka caly czas, w ogole odma byla w 3 czesciach haha terkota ale ciuchutko i regularnie, nawet na rozgrzanym na maxa silniku, ale uslyszalem nowe trekotanie z walka rozrzadu ale tylko wlasnie na rozgrzanym motorze, wnioskuje ze z niego bo niedawno zdjalem gorna pokrywe paska i kolo mam na wierzku, przylozylem ucho i najbardziej z niego zalatywal dzwiek, chyba ze to rolka napinacza ale dzwiek dobiegal raczej z kola zebatego..co do zrzucania miski to racja, tak jak piszesz jest troche grzebania i kanal, moge miec problem zeby podwiesic motor..nie bylem u mechaniora na pomiar cisnienia oleju bo mialem dzien zalatany caly i jeszcze ta odma troche mnie z czasem zagonila, 2 razy zrzucalem kolektor bo mi wyskoczyla zawkeczka z z odmy i wypadlo tez kolano ;/ teraz jeszcze pytanie z innej bajki mam jedno, bo jak dzis wyciagalem weze podcisnienia z przepustnicy, to ten idacy do serva delikatnie mi sie ugial przyt servie zassalo lub wyplulo odrobinke powietrza, czy cos sie stalo w ten sposob czy tam sie wyrowna to cisnienie badz podcisnienie? bo mam wrazenie jakby cos zaczelo halasowac podczas hamowania, i to wlanie jaby z przodu slychac, zmienialem dzis klocki z tylu bo tez tarly juz ale to nie moze miec nic wspolnego chyba z tym...to sa uroki 19 letniego auta ;/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się