speed1986 Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 Witajcie, mam osobliwy problem w moim Audi. Jakiś czas temu zapieczona linka ręcznego przyblokowała mi lewy zacisk tylnego hamulca, co spowodowało zapieczenie się tłoczka i zdarcie kloców hamulcowych. Po tym zdarzeniu wymieniłem, tarcze, klocki, linkę, zregenerowałem zacisk poprzez wymianę tłoczka i jego uszczelnienia. Przy wymianie przesmarowałem też prowadnice. Po wymianie wszystko było pięknie, ale po dłuższej trasie zauważyłem, że to lewe koło i tarcza jest trochę cieplejsza niż koło i tarcza prawa. Zdjąłem koło i zauważyłem, że linka ręcznego nie odbija do końca - zdjąłem ją z uchwytu przy zacisku i pojeździłem trochę. Pomimo tego tarcza grzała się również trochę bardziej niż prawa. Sprawdziłem tarcie klocka o tarczę bez hamowania (bicie tarczy) na obu tylnych kołach i koło lewe trochę więcej trze bez hamowania ale to nie jest wielka różnica. Pojechałem do mechanika u którego wymieniałem linkę - on obejrzał, założył spowrotem linkę i stwierdził, że jest ok i że to nie odbijanie linki do końca nie ma znaczenia przy hamowaniu. Nie wiem teraz co mam zrobić, ponieważ ta różnica w nagrzewaniu nie jest jakaś duża i to koło lewe jest i tak chłodniejsze po jeździe niż koła przednie. Do głowy przychodzą mi takie rozwiązania: a ) jestem przewrażliwiony po przegrzaniu zacisku spowodowanym zatartą linką ręcznego i się czepiam niepotrzebnie b )krzywa jest tarcza bądź piasta/łożysko (czy co tam innego odpowiedzialnego za bicie na tarczy) i to powoduje większe nagrzewanie tarczy i koła poprzez tarcie o klocki c ) wina ręcznego - linki bądź uszkodzonego/trochę zapieczonego mechanizmu w zacisku hamulcowym d ) wszystko po trochu e ) inne.... :/ Podpowiedzcie co mam zrobić, bo szykuje mi się dłuższy wyjazd i nie wiem czy mam coś z tym działać czy olać.
veron Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Możesz jeszcze dobrze wyczyścić z ewentualnej rdzy lub zanieczyszczeń powierzchnię jarzma po którym porusza się klocek hamulcowy. Jak wyczyścisz to przesmaruj te powierzchnie specjalnym smarem np. Bosch Superfit.
greg2505 Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 wymień prowadnice i po problemie ,zapewne jest krzywa,kilka przypadków już przerabiałem i teraz przy zmianie hebli od razu wymieniam prowadnice
speed1986 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2016 Możesz jeszcze dobrze wyczyścić z ewentualnej rdzy lub zanieczyszczeń powierzchnię jarzma po którym porusza się klocek hamulcowy. Jak wyczyścisz to przesmaruj te powierzchnie specjalnym smarem np. Bosch Superfit. Powierzchnia robocza jarzma przeczyszczona na lustro szczotą drucianą na wiertarce i posmarowana smarem Textar Cera Tec, więc chyba to mam zaliczone wymień prowadnice i po problemie ,zapewne jest krzywa,kilka przypadków już przerabiałem i teraz przy zmianie hebli od razu wymieniam prowadnice O tym nie pomyślałem. Czyli ta prawdopodobnie krzywa prowadnica powoduje, że hamulec bez hamowania ociera się o klocek bardziej i to powoduje nagrzewanie?
greg2505 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Opublikowano 1 Czerwca 2016 tak u mnie przy zamianie na 288 ,wogóle nie mogłem kołem kręcić,zmieniłem prowadnice i ok
speed1986 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2016 tak u mnie przy zamianie na 288 ,wogóle nie mogłem kołem kręcić,zmieniłem prowadnice i ok Dzięki z rady. Spróbuję tego rozwiązania. A kupujesz jakieś dobre prowadnice określonej firmy czy byle jaki zamiennik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się