Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wyciek paliwa po wymianie filtra paliwa


rafalinsky1906

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Mam problem z cieknącym paliwem po wymianie filtra paliwa (audi a4 b5 afn 100km). Czuć troche paliwem, ale ze wzgledu na to, że nie mam osłony dolnej silnika to robią się też dwie kropki na ziemi od kapania (jak się stanie przodem do auta to na przodzie silnika po lewej stonie przy rolkach od paska klimy i takich dwóch metalowych rurek, które są na samym dole zamontowane rownolegle do zderzaka (nie wiem od czego są ale to na nie głównie ta cała ropa spływa a po nich kapie na ziemie).

Problem pojawił się po wymianie filtra (bosch). Wymieniałem już kilka razy filtr i zawsze wlewam troche ropy do nowego filtra. Tym razem zrobilem tak jak zawsze ale audi mialo wielki problem, jak nigdy przedtem zeby odpalić. Męczyłem go troche, zeby odpalil ale dopiero po wielu próbach zaskoczył. Zostawiłem go na wolnych obrotach, żeby układ się odpowietrzył i potem już było ok. Dodam, że auto od kopa pali na zimnym i ciepłym silniku.

Pytanie: Czym mogłem coś przekombinować? Rozszczelniłem pompe wtryskową? Dodam, że na filtrze u samej góry widze, ze zbiera się troszke ropki? Filtr powinien mieć jakieś uszczelki? Bo nie wpamietam jak miałem ostatnio i czy wogule kiedykolwiek wymienialem te uszczelki.

Zrobilem juz 1500 km na tym filtrze i zanotowalem spalanie wyzsze o 0,3l na setke. Niby nie duzo, ale problem wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek ON. ma zły wpływ na węże ,kable , środowisko , itp.... Powinieneś jak najszybciej zlokalizować wyciek i go usunąć

Każdy filtr do AFN ma dwie uszczelki jedna mała w okół gwintu a druga po obwodzie .filtra ..Trudno nie zauważyć :-))))

Uszczelki te powinno sie przesmarować olejem przed zakręceniem by sie dobrze ułozyły a nie podwijały sie ...(po tym nie ma problemu z odkręcaniem )

Filtr po zakręceniu powinien być zalany do pełna ON. by sie nie zapowietrzył układ ...(śrubka M6 na dekielku filtra ) służy do tego

Proponuję odkręcić filtr raz jeszcze i po oglądać uszczelki w jakim są stanie no chyba ze wyciek masz gdzieś indziej ....ale to już Ty musisz go zlokalizować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filtrem zrób to co napisał Oliver, a od siebie dodam że pod śrubką M6 musi być miedziana podkładka.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chłopaki.

Filtr wykręciłem jeszcze raz, jeśli chodzi o uszczelki to są z nim zintegorwane. Chyba nie ma żadnych dodatkowych w pudełku?Dołączam zdjecie mojego filtra. http://www.tinypic.pl/rglbuhnv6y4p

Ogólnie po ponownym mocniejszym dokręceniu filtra, problem zbierajacej sie ropy na filtrze znikł. Ale niestety odkreciłem pokrywe silnika i niestety... pompa w ropie :/

Looknijcie -> http://www.tinypic.pl/oqvidhyruwhy

Szukam troche na ten temat i widze, że za regeneracje (czyli wymiane dwóch-łatwo dostępnych uszczelek) i ustawienie dawki, spece krzyczą sobie od ok. 300zł do nawet 650zł. A w Krakowie pewnie jeszcze wiecej. Widząc takie ceny, postaram się to samemu zrobić, uszczelki raczej sam sobie wymienię, ale doradził by ktoś jak sprawnie ustawić tą dawke. Mam dostęp do vaga i tylko potrzebuje paru dobrych rad:

-na co uważać, przy dokręcaniu?

-jaka ma być dawka przy 90stopniach silnika? Na youtubie goscie opisywali, ze im mniejsza tym wiecej paliwa daje, czyli w jakim zakresie powinna być trzymajac auto na wolnych obrotach bez gazu, od 3-5mg/R?

-jakiś sposób na odkręcenie tej dziwnej śrubki na nastawniku?

Ewentualnie, czy może cieknąć z innego miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...