Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dym po chipie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem nowym forumowiczem a szczęśliwym posiadaczem audi a4 b7 2006 2.0tdi od kilku dni.

kupowałem auto którego kolega posiada też a4 b7 2007r. 2.0TDI 140km

Podczas jazdy próbnej było o wiele lepsze przyspieszenie w zwiazku z czym od razu zainteresowalismy sie moca, okazało się, że własciciel podciągnał sobie moc auta do 170km - martwiącym przeze mnie było to, że przy dodaniu dużej ilości gazu i szybkiego startu troszke przydymi i to pierwsze pytanie czy to normalne? a teraz zaobserwowałem, że auto bierze mi troche oleju i tym zacząłem sie martwić. Co doradzicie mi w tej kwesti co robić??

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jak dymi na czarno to norma w tdi diesel musi dymic choć dobry Soft zrobiony to dymil nie będzie ale nie każdemu się chce bawić w dobry soft :). Olej może brać turbo np jakiś wyciek lub kondycją silnika uszczelniacze itd to jak wróżenie z fusów sprawdź wycieki i zobacz ile tego oleju bierze na 1000km? Nie dymi na niebiesko ?

Opublikowano

każdy silnik turbo pod butem dymi, diesel ma hejt bo spaliny po prostu widać. Jeśli dym jest tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu i nie jest to chmura burzowa to nie masz się czym martwić. Co do oleju.. najpierw zalej coś dobrego, potem się martw.

Opublikowano

a prócz softu - DPF też wycięty ?

Opublikowano

Tak dpf wycięty aczkolwiek jak jedzie to tez delikatnie dymi na niebiesko jak nie jest rozgrzany to wtedy ale jeśli już rozgrzany i dostanie gazu to puści chmurkę i później jak dalej się przeciągnie juz jej nie ma. Stawiam na uszczelkę pod glowica. Myślicie że wywalić chipa na orginalna wersje czy też po zrobieniu uszczelek zostawić tak jak jest ?

Opublikowano

najpierw zrób logi, bardziej bym obstawiał turbo.

Opublikowano

Ile tego oleju bierze?

Opublikowano (edytowane)

Niebieski dym nie wróży nic dobrego. Dodać do tego ubytki oleju - to może świadczyć o tym że olej przedostaje się do komory spalania.

Edytowane przez julo23
Opublikowano

Niebieski dym nie wróży nic dobrego. Dodać do tego ubytki oleju - to może świadczyć o tym że olej przedostaje się do komory spalania.

Wobecnie tego wstępnie rozmawiałem z mechanikiem i wygląda na uszczelke pod glowica z racji takiej ze wyrzuca siwy dym jak się rozgrzewa. Ostatecznie stawiał by na turbine.. ?

Tz nie uszcżelki pod glowica tylko uszczelniacze zaworów

Opublikowano (edytowane)

to się zdecyduj... uszczelniacze zaworowe nie będą przyczyną szarego / białego dymu, uszczelka pod głowicą tak.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

to się zdecyduj... uszczelniacze zaworowe nie będą przyczyną szarego / białego dymu, uszczelka pod głowicą tak.

Wygląda to w ten sposób ze odpalam auto na zimnym silniku i od razu jest duży wyrzut szarego dymu. Później jak jak juz się dogrzewa to do tej temp 90stopni cały czas delikatnie leci sżary dym. Jak dodam gazu po rozgrzaniu wtedy wyrzuci czarna chmurkę dymu po czym jak obroty silnika opadną wtedy dalej wraca delikatne dy mienie szare. Gdy podjeżdża do domu i samochód zostawiam pod blokiem po około pół godziny schodze bo musze jechać i przy odpaleniu znów szary dym i smród spalin.. I dalej powtórka jak wyżej. .

Opublikowano

Predzej problem z zaworami.

Niedomykaja sie lub cos w tym stylu.

Opublikowano

A oringi pompowtryskiwaczy sprawdzałeś/wymieniałeś?

Opublikowano

Nie bardzo mam aż takie pojęcie żeby sprawdzić to dlatego że nie wiem jak..

Opublikowano

ten szary dym jest "normalny" czy ostry, gryzący w nos / gardło ? taki jakby lekki kwasek.

Zrób kompletne logi (zwłaszcza paliwa), etaty wróżek wszystkie wolne.

Opublikowano

Bardziej nie gryźć tylko szary i smród od spalin

Opublikowano

Szary dym to "czopka". Jedź do dobrego mechanika, niech zrobi test płynu chlodzacego na obecność spalin. Koszt około 100zł a wiesz wszystko :)

Opublikowano

Witam

Wczoraj późnym wieczorem odebrałem auto od mechanika.

Podczas badania całego silnika na jaw wyszło, że prawdopodobnie brał olej z uwagi na to, że w głowicy na wałku rozrządu utarta była pierwsza krzywka, oraz wszystkie tulejki powgniatane. (całość została wymieniona na nowy) do tego doszła nieszczelność pomiędzy pierścieniami (0.50 bodajże) cała głowica od nowa zaplanowana nowa uszczelka pod głowica, wszystkie filtry. Dodam, że Turbina pobierała troche tego oleju i wyrzucała po uszczelnieniu silnika nie widać aby wydobywał się już czarna chmura dymu. Problem na czym teraz cały czas myślę to to, czemu cały czas dymi lżej lub bardziej aczkolwiek jest to szary dym.. smród spalin. dodam, że mam wyciętego DPF

Teraz moje pytanie czy problem z tym dymieniem może leżeć w zabrudzonym EGR? czy też czytałem o tym, że na układzie wydechowym zebrało się sporo sadzy od tego wszystkiego i teraz to długotrwały proces.. czy próbować wymienić układ wydechowy? bądź dalej szukać przyczyny w silniku?

Druga sprawa czy jak usunę mape z silnika czy to zmieni coś? usuwać chipa?

Ile mniej więcej muszę cały czas delikatnie jeździć zanim pierścienie się dotrą?

Opublikowano

Ile to auto ma najechane ze musiałeś pierścienie robić? Pewnie powyżej 500tyś :huh:

Opublikowano

265 na jednym pierscieniu była niesczelność wiec wymieniłem od razu wszystkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...