Grzegorz76 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Witam, mam do wymiany pompę wspomagania. Orientuje się ktoś z kolegów czy da się to zrobić bez zdjęcia przodu? Dojdę od spodu? Pozdrawiam
pawelc Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Pewnie że da ... Do wymiany pompy nie trzeba zdejmować przodu :>
Grzegorz76 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Już zrobione, racja nie trzeba zdejmować przodu. Jutro coś o tym napiszę i wstawię foto bo dzisiaj już padam na pysk Pozdrawiam. Tak przy okazji, gdzie jest ta cholerna maglownica i jak się do niej dobrać?[br]Dopisany: 06 Grudzień 2008, 00:59_________________________________________________Więc tak, najpierw odkręciłem śruby od zderzaka w nadkolu od strony kierowcy. Potem wyjąłem 2 wloty powietrza w zderzaku, tam są dwie śruby wkręcane pionowo do góry. Trza je odkręcić. Wypiąłem zderzak przy nadkolu z zatrzasków(trza użyć nieco siły). Potem od przodu ciągnąć od strony kierowcy za zderzak używając nieco siły, powinien się dać zdjąć. Wcześniej jednak odłączyć przewód od światła przeciwmgielnego przez dziurę w zderzaku po wyjętym wlocie. Odkręcony zderzak lekko odgiąć od auta, położyć na szmacie. Zdjąć przewód od chłodnicy głównej(z prawej strony chłodnicy, siedzi na zawleczce, zawleczkę podwadzić śrubokrętem, trochę się nachlapie, przewód położyć tak, żeby nie leciało. Uchylić odkręcone chłodnice, położyć je w miarę stabilnej pozycji. Chłodnica klimy siedzi na 2 śrubach, na dole są wpusty. Chłodnica główna - zdjąć 2 plastikowe kołki, które zdjąć podwadzając śrubokrętem. Odkręcić wiskozę z wiatrakiem. Zdjąć plastikową osłonę pasków i rolek. Siedzi na 4rech imbusach( pod spodem są tuleje dystansowe - nie pogubić). Zdjąć plastikowe osłony rozrządu. Odkręcić 3 śruby mocujące pompę od przodu i jedną z tyłu. Z tą z tyłu jest problem, bo nie ma dojścia. Wejść pod samochód i znaleźć szparę przez którą włożyć grzechotkę z przedłużką, klucz 13 na przegubie. Odłączyć 2 przewody od pompy, wcześniej wyciągnąć płyn z pojemniczka. Podłożyć szmatę bo będzie się lało. Odkręcić ze starej pompy koło, przykręcić do nowej pompy. Nową pompę zalać płynem i zabezpieczyć zaślepkami. Przykręcić pompę, zdjąć zaślepki i podłączyć przewody olejowe. Znaleźć pod rolką prowadzącą po lewej stronie od pompy na dole wejście na imbus (nie pamiętam teraz, 14 albo 16). Wsadzić imbus i ciągnąć w górę naciągając w ten sposób napinacz. 2 osoba niech założy pasek na koło pompy i naciągnie pasek na półokrągłą rolkę prowadzącą. Jest półokrągła dla ułatwienia naciągnięcia na nią paska. Uwaga!! Upewnić się czy pasek siedzi prawidłowo, centrycznie. Przyjrzeć się temu bo na oko można nie zauważyć czy wszystkie rowki paska są tam gdzie trzeba. Sprawdzić centryczność paska na wszystkich rolkach. No i po robocie. Poskładać wszystko w kolejności odwrotnej. Upewnić się czy plastikowe (hmm jak to nazwać...)"wiatrołapy" na Intercoolerach siedzą prawidłowo na zatrzaskach. Tam jeszcze są takie gumy izolujące część chłodniczą od części Intercoolerów. Zamocować prawidłowo, na 2 wkrętach. To wszystko. Układ zalać nowym płynem, najlepiej oryginalnym z serwisu, to zapewni prawidłowe działanie naszej nowej pompki Cała operacja to, z przerwami na piwko, jakieś 6 godzin we 2 osoby w warunkach garażowych. Pozdrawiam
pawelc Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Tutaj coś znajdziesz na temat wymiany maglownicy No i jak się do niej dostać :> http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t23007.0.html;highlight=wymiana+maglownicy
Grzegorz76 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2008 Dzięki wielkie pawelc [br]Dopisany: 07 Grudzień 2008, 00:58_________________________________________________Czy pompa wspomagania jak większość części mechanicznych musi się dotrzeć? Bo zauważyłem, że cicho sobie tam jęczy. Dźwięk słyszalny tylko w kabinie.
otis8 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 czesc. czy poleciłby mi ktos jakis zakład w pomorskim gdzie zregenerowac maglownice? moze ktos mial do czynienia z ktorymś z tych zakładów.. to wszytsko co znalazłem w necie.. http://www.nagengast.eu/regprzekladni.html http://www.zawieszenia_regeneracja.republika.pl/kontakt.html http://automanix.pl/O-nas/ http://www.firmy.net/przekladnie/auto-nowak-service,SF7Z.html z góry wielkie dzieki za podpowiedz.. a moze nie regenerowac tylko kupic regenerowaną z gwarancją? juz zgupiałem....
pawelc Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 czesc. czy poleciłby mi ktos jakis zakład w pomorskim gdzie zregenerowac maglownice? moze ktos mial do czynienia z ktorymś z tych zakładów.. to wszytsko co znalazłem w necie.. http://www.nagengast.eu/regprzekladni.html http://www.zawieszenia_regeneracja.republika.pl/kontakt.html http://automanix.pl/O-nas/ http://www.firmy.net/przekladnie/auto-nowak-service,SF7Z.html z góry wielkie dzieki za podpowiedz.. a moze nie regenerowac tylko kupic regenerowaną z gwarancją? juz zgupiałem.... Na regeneracje też masz gwarancje
otis8 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 czesc. czy poleciłby mi ktos jakis zakład w pomorskim gdzie zregenerowac maglownice? moze ktos mial do czynienia z ktorymś z tych zakładów.. to wszytsko co znalazłem w necie.. http://www.nagengast.eu/regprzekladni.html http://www.zawieszenia_regeneracja.republika.pl/kontakt.html http://automanix.pl/O-nas/ http://www.firmy.net/przekladnie/auto-nowak-service,SF7Z.html z góry wielkie dzieki za podpowiedz.. a moze nie regenerowac tylko kupic regenerowaną z gwarancją? juz zgupiałem.... Na regeneracje też masz gwarancje no niby tak.. moja sztuka regenerowana z gwarancją na rok.. siadła po 1,5roku ;(
pawelc Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 czesc. czy poleciłby mi ktos jakis zakład w pomorskim gdzie zregenerowac maglownice? moze ktos mial do czynienia z ktorymś z tych zakładów.. to wszytsko co znalazłem w necie.. http://www.nagengast.eu/regprzekladni.html http://www.zawieszenia_regeneracja.republika.pl/kontakt.html http://automanix.pl/O-nas/ http://www.firmy.net/przekladnie/auto-nowak-service,SF7Z.html z góry wielkie dzieki za podpowiedz.. a moze nie regenerowac tylko kupic regenerowaną z gwarancją? juz zgupiałem.... Na regeneracje też masz gwarancje no niby tak.. moja sztuka regenerowana z gwarancją na rok.. siadła po 1,5roku ;( Troche szybko .. A na nową ile dostaniesz gwarancji?
raf379 Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 na szrotach pompa wspomagania kosztuje około 130zł(ja po upuście dałem 120); wczoraj wymieniałem i pięknie chodzi (zapewne wytrzyma dłużej niż większość nowych podróbek z allegro :> obyło się bez rozbierania przodu
wgrxxx Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 faktycznie w 1,9 TDi 90 KM pompa jest do wyjęcia bez zdejmowania przodu i trwa to kilkanaście minut (nie liczę spuszczania płynu z układu), kolega zaczynający wątek ma furkę z motorem, 2,5 a więc jest to inna konstrukcja i pewnie inaczej jak bez zdjęcia przodu by się nie obyło, ja swoją zregenerowałem, dzisiaj wykonałem usługę i w Warszawce kosztowało mnie to dwa i pół stówy, mam nadzieje że pochodzi, w tym przypadku jak pompa zacznie się j.....bać to może polecieć maglownica (dokładnie uszczelniacze)
otis8 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 kolejna sztuka kupionej regenerowanej maglownicy własnie zaczyna leciec... ;( ;( hałasuje..i prawie niema wspomagania na parkingowym manewrowaniu... masakra..chyba zostaje tylko kupowanie nowej..
Mariusz Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Ja wymieniałem u siebie pompę wspomagania w TDI 1Z bez zdejmowania przodu tylko trzeba się troszkę nagimnastykować.
Gość dzikidzidz Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Już zrobione, racja nie trzeba zdejmować przodu. Jutro coś o tym napiszę i wstawię foto bo dzisiaj już padam na pysk ] szacunek, że to zrobiłeś bez zdejmowania przodu,u mnie zdejmowali chłopaki cały, ale przynajmniej potwierdziło to wymianę całego rozrządu.
johnybravo Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 czy ktoś może napisac mi mniej wiecej co i jak trzeba odkręcić ? tak aby nie rozbierać całego przodu . co z kołami pasowymi?
A-rek Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 czy ktoś może napisac mi mniej wiecej co i jak trzeba odkręcić ? tak aby nie rozbierać całego przodu . co z kołami pasowymi? ja bym na twoim miejscu rozebral przod bo bedzie ci duzo latwiej i wygodniej wymienic pompe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się