Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Szarpanie przy hamowaniu w Multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak zwykle pytanie jaki przebieg i skrzynia z trybem "s" czy bez

skrzynia bez trybu''s'' przebieg około 120 tyś

podlacz skrzynie pod vaga i tak jak pisal kolega wymien olej jesli byl wymieniany wiecej niz 60 tys km temu ALE musisz sie liczyc z tym ze wyrzucisz 600 zl a i tak poprawy moze nie byc

Bardzo mozliwe ze masz przytkane filtry wewnetrzny lub zewnetrzny albo jeden i drugi

Opublikowano

zrobilem dzisiaj zalecana adaptacje skrzyni,nic nie dalo .szarpanie przy ruszaniu jest dalej.

Moze to problem ze auto chodzi na gas?Zasilanie gasu jest na 1 cewce.

Moze koledzy jakies wnioski.Po adaptacji,auto nie wchodzilo na obroty jakies 5 min,musialem to rozjezdzic.Cos nie tak.

Opublikowano

to juz nie podlega dyskusji ze to wina gazu. pierw wez sie za regulacje gazu i wymien filtr gazu, jak to nic nie da to wtedy kombinuj, w sumie najlepszym testem bedzie przelaczenie auta na benzyne i tak sprawdz. mysle ze tu nie ma winy skrzyni, predzej, swiece, gaz, itd. pierw posprawdzaj to.

Opublikowano

dzięki za odpowiedzi :)

wie może ktoś gdzie w woj. pomorskim wymieniająolej w tej skrzyni (jaki warsztat byście polecili)

z jakiej części Pomorza jesteś ???
Opublikowano

czy w b6 były multi z 7 lamelami ?? bo planuje zakup A4 b6 1.9 tdi multi z 2004 i niestety licze sie z poniesieniem kosztow ewentualnej naprawy, ale chce kupic jaknajlepszy model tej skrzyni...dodam ze a4 b7 nie wchodzi w gre

Opublikowano

Od 2001 do 2003 wychodziły multi z PRND a od 2003 do 2004 z PRNDS. Różniły się sterownikami, natomiast wszystkie miały fabrycznie 6 lamelek. Siódma tarczka dokładana była tylko jeżeli skrzynia była naprawiana - jeżeli była to naprawa serwisowa niektóre otrzymywały siódmą tarczkę w ramach naprawy gwarancyjnej. Ale nie zawsze, ponieważ często ASO po prostu wymieniało uszkodzony element i to wszystko. Najczęściej terczki były dokładane na wyrażne życzenie właściciela jako opcja na własny koszt podczas jej naprawy. A w związku z tym, że duża część tych skrzyń ma przejechane tyle, że są już po naprawie a ich właściciele zdecydowali się na modernizacje to i wiele z nich ma już 7 lamelek. Po czym poznać ? Jest kilka sposobów, ale najlepszy jaki znam: wcisnąć gaz do dechy - w 6-ci lamelkowych (a zarazem inne oprogramowanie, które pracuje tylko i wyłącznie przy tych multitronikach) obroty wskoczą na 4 tys. obrotów i tak zostanie; w 7-mio lamelkowych (nowy software) obroty brzy kickdownie wejdą w okolice 3000-3200 obr./min a potem spokojnie dojdą do 4 tys. Można poznać też po wersji oprogramowania i można odczytać wtedy kiedy nastąpiła wymiana - będzie nowsza niż data produkcji auta :wink4: W przypadku tylko naprawy skrzyni bez dołożenia lameli wersja oprogramowania pozostanie stara, tzn. będzie aktualizowana, ale w ramach "starego" programu.

Dla pocieszenia - ostatnie multitroniki (z funkcją S) są najmniej awaryjne :wink4:

Po za tym najczęściej padają w 2.5 TDI bo te osiągały graniczny dla ich wytrzymałości Nm. Twój wybór ma ich zdaje się 285 Nm, a więc z zapasem. Pamiętaj, że przy wyborze multitronika zapomnij o chipowaniu TDI :confused4:

Opublikowano

Pawe1972 wielkie dzięki :notworthy: za naprawdę użytecznego posta... wszystkie mnie interesujące rzeczy zawarłeś w nim :) . Boję się tego multi, ale jestem gotowy na konsekwencje jego zakupu oraz eksploatację. Najbardziej to żałuję tego chipa ;( bo nie ma to jak tdi z około 390 nm przy spalaniu rzędu 8 l :naughty:

Opublikowano

Tak tylko dla informacji.

We Włoszech, na początku 2005 r. została przeprowadzona akcja serwisowa właśnie w celu dołożenia 7 tarczki.

Wiadomośc od kierownika ASO w Veronie.

Opublikowano

To chyba mam ta 7 tarczkę :naughty:

O ile Twoja niuńka jest z oficjalnej, włoskiej sieci sprzedaży. Pamiętaj, że we Włoszech jest bardzo duży import samochodów :gwizdanie:
Opublikowano

Panowie,

jaką ja mam skrzynie biegów :) multi czy tip ?

w specyfikacji wynika, że tiptronic, natomiast po waszych postach twierdzę, że multi..

z Vaga taka informacja:

Tuesday,05,May,2009,01:26:03:06644

VCDS Version: Release 805.3

Address 02: Auto Trans

Control Module Part Number: 4B1 910 155 A

Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 50954

proszę o pomoc :)

Opublikowano

Panowie,

jaką ja mam skrzynie biegów :) multi czy tip ?

w specyfikacji wynika, że tiptronic, natomiast po waszych postach twierdzę, że multi..

z Vaga taka informacja:

Tuesday,05,May,2009,01:26:03:06644

VCDS Version: Release 805.3

Address 02: Auto Trans

Control Module Part Number: 4B1 910 155 A

Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 50954

proszę o pomoc :)

MichałPe jak nie ufasz szukajce :tongue4: to wystarczy, że przełączysz na tryb Tip i: jak wyświetli się biegów 6 to multi :wink4:

Opublikowano

Panowie,

jaką ja mam skrzynie biegów :) multi czy tip ?

w specyfikacji wynika, że tiptronic, natomiast po waszych postach twierdzę, że multi..

z Vaga taka informacja:

Tuesday,05,May,2009,01:26:03:06644

VCDS Version: Release 805.3

Address 02: Auto Trans

Control Module Part Number: 4B1 910 155 A

Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 50954

proszę o pomoc :)

MichałPe jak nie ufasz szukajce :tongue4: to wystarczy, że przełączysz na tryb Tip i: jak wyświetli się biegów 6 to multi :wink4:

w trybie tip mam 6. i też tak sądziłem, ale każde źródło inaczej podaje :) a dlaczego w specyfikacji fabrycznej mam napisane tip :) ??

Opublikowano

Panowie,

jaką ja mam skrzynie biegów :) multi czy tip ?

w specyfikacji wynika, że tiptronic, natomiast po waszych postach twierdzę, że multi..

z Vaga taka informacja:

Tuesday,05,May,2009,01:26:03:06644

VCDS Version: Release 805.3

Address 02: Auto Trans

Control Module Part Number: 4B1 910 155 A

Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 50954

proszę o pomoc :)

MichałPe jak nie ufasz szukajce :tongue4: to wystarczy, że przełączysz na tryb Tip i: jak wyświetli się biegów 6 to multi :wink4:

w trybie tip mam 6. i też tak sądziłem, ale każde źródło inaczej podaje :) a dlaczego w specyfikacji fabrycznej mam napisane tip :) ??

Każdy tak ma i to wprowadza w błąd. Nie mniej każdy multitronik ma funkcję Tiptronik, czyli możliwość ręcznego wyboru programu (w przeciwieństwie do Tiptronika nie można zmienić rzeczywistego biegu bo takich multi nie posiada). Natomiast jak nie wiesz nadal czy masz 6 czy 7 tarczek (lamelek) i nie Szukałeś :wink4: to po prostu wbij pedał gazu w podłogę i obroty wskoczą do: 4 tys. - masz 6 lamelek; do około 3/3.200 obr./min i spokojnie dojdą do 4 tys. - masz 7 lamelek. Tylko nie katuj skrzyni na zimnym oleju - ta skrzynia też wymaga gry wstępnej (jak płeć przeciwna) :wink4:

Opublikowano

to ciekawe bo moja skrzynia wchodzi na jakies 3,3 tys i dochodzi potem do 4 tys czyli mam 7 lamelek tyle ze w histori serwisowej auta nie ma o tym mowy aby byla robiona jakas modyfikacja,za wyjatekiem wpisu"wymiana walka napedowego"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...