Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a6 c5 2.4 quattro logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, trafiło do mnie A6 C5 2.4 quattro w LPG, auto dośc zaniedbane. Było sporo problemów z elektryką ale to szybko udało sie ogarnąć. Silnik dość mocno wibruje na jałowym a do tego skrzynia tiptronic przeciąga biegi a po wsadzeniu D trzeba dac troche gazu i po szarpnięciu dopiero jedzie.

Wyciągnąłem przepustnice, przeczyściłem i po adaptacji nie wywala błędu. Odma była wyczyszczona i wsadzona spowrotem (wydaje sie być szczelna), wsadziłem nowy ezektor, poprawiłem podciśnienie, wsadziłem nowe świece, klient na nowe przewody się nie zgodził. Niestety wibracje nie ustąpiły.

Logi jakie zrobiłem na szybko.

Dynamicznie

2, 90, 93 http://vaglog.pl/log_267653.html

2, 32, 33 http://vaglog.pl/log_267654.html

Pierwszy raz robiłem logi w tym silniku i do tego w automacie.

Co do skrzyni czy walnięty czujnik hamulca (od tempomatu) moze mieć coś wspólnego z szarpanie skrzyni przy ruszaniu ???

Opublikowano

Przepływka pokazuje bzdury - jakby auto miało 200 km?

Nastawnik na banku od kierowcy niedomaga.

Automat może głupieć przez niesprawności silnika.

Opublikowano

Wiec spróbować wymienić przepływkę ?? Co mozna zrobić z nastawnikiem ????

Opublikowano

No możnaby podmienić i zobaczyć. Wskazanie przy 2.4 powinno być max 135-140

A napinacz - kontrola po zdjęciu pokryw i do wymiany może....

Opublikowano

Z tego co pamietam na silniku cały czas powraca błąd bank 2 mieszanka bogata.

Powiedz jeszcze czy czujnik hamulca moze miec coś wspólnego z szarpaniem przy ruszaniu ??

Opublikowano (edytowane)

Tego nie wiem ale raczej bym powiedział że to wina silnika , co do za bogatej mieszanki - zmierzyłbym ciśnienie na listwie wtryskowej - jak po wyłączeniu ciśnienie spadnie szybko to wytargałbym wtryski i sprawdził czy któryś nie leje paliwem

Aha auto ma tylko pb?

Tak przeglądam log i po konsultacjach jeszcze - log jest chaotyczny i trzeba skontrolować ustawienie rozrządu , nastawniki raczej ok. Musiałbyś zrobić sam log 090+093 dynamicznie bez skakania po obrotach. Tak samo przeplywke.

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Silnik ma LPG, ogólnie samochód to szrot i gość chce go podreperować zeby sprzedać. Na liczniku 280 środek mocno wytarty więc obstawiam ok 400 tysi. Auto ma niby 160 koni a jedzie gorzej niz mój AVF.

Opublikowano

Ehhh to szkoda zachodu , lpg trzebaby zakręcić , pojeździć na pb jak korekty wtedy , może wtryski gazowe ( pewno valteki :) ) już kaput na banku 2 itd...

aha c5 w quattro w 2.4 demonem nie będzie ;) jest że 150 kg cięższy niż mój. Aha kod silnika APS?

Opublikowano

Szczerze mówiąc nie znalazłem nigdzie wlepki więc kod nie znany. Auto juz oddałem ale ma do mnie jeszcze trafić na drobne naprawy i chce sie poradzić co mozna jeszcze zaproponować właścicielowi.

Opublikowano

wg numeru sterownika ECU - APS lub APZ - w porównaniu do innych 2.4 nie mają SAI

Opublikowano (edytowane)

SAI nie ma napewno szczerze mówiąc nie pomyślałem o sterowniku :facepalm: w dowodzie 120kw.

Powiedz jeszcze w której grupie BS sprawdza sie siłownik od małego obiegu kolektora i jak fachowo sie to nazywa ??

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Zacznij od przepływki, sprawdz jakie ma numery i czy to nie przypadkiem nie jest jakiś byle jaki zamiennik włożony.

Opublikowano

Test zaworu od zmiennej długości kolektora jest w outputtests , a podgląd pracy w 095

Opublikowano

Może banalne pytanie ale sprawdza się to na odpalonym ???

Co jeszcze można sprawdzić w tym silniku ??

Opublikowano

Test na wyłączonym silniku , a podgląd w 095 chyba dynamcznie log

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...