Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

BRD czarny dymek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

gdzie szukac przyczyny czarnego dymku przy przyspieszaniu ? Oleju dolewam na jakies 15k km 300-500ml. Jak przegonie autko to jest spokoj,ale na chwile. Przy odpalaniu tez czarnym dymkiem walnie.

Obroty w normie, nic nie trzesie, nie faluje, wtryski w normie. Potrafi szarpnac przy odpiszczaniu i doawaniu gazu, ale spodradycznie, wiec podejrzewam czesciowo EGR, ale moze nie tylko on?

Oraz co dziwne, przy ruchu na biegu wstecznym mozna zaobserwowac tego dymu stosunkowo duzo...

Edytowane przez Gentleman
Opublikowano (edytowane)

wstaw blaszke przy EGRze i testuj...jeśli masz Dpf to blaszka by musiała być z otworem fi 8mm...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Jak mu dymi na czarno to cegiełki już na pewno na pokładzie nie ma :naughty:

Na początek na próbę bym zaślepił całkiem EGR i zobaczył czy dymi :hi:

Opublikowano

DPFa dawno nie ma to fakt. Sprawdze w najblizszym czasie EGR i dam znac ;)

Opublikowano

Jak u Ciebie wygląda rozwiązanie probemu? U siebie mam od niedana podobny objaw, w aucie brak DPF-u i przy przśpieszaniu lubi sie mu odbić na siwo.

Opublikowano

Ja mam przy pierwszej przygazówce, później spokój. Chyba DPF? 200k nalatane

Opublikowano

EGR do wymiany

Opublikowano

EGR do wymiany

Dziękuję za info.

Opublikowano

najpierw go zaślep i trochę pojeźdź. później wymieniaj.

Opublikowano

najpierw go zaślep i trochę pojeźdź. później wymieniaj.

Wpierw muszę wpaść do ECU Projekt, sprawdzą mi czy trzeba korektę programu. Obstawiam że tak bo mam silnik 170km i turbo od 140km z tego co mi sprzedawca auta powiedział. Pewnie za dużo leje paliwa na niskich obrotach. Egr postaram się wyczyścić na dobry początek.

Opublikowano

Nie mialem mozliwosci jeszcze sie za temat zabrac, a teraz znajomy jest niedyspozycyjny, w zwiazku z tym, jest jakas osoba we Wroclawiu ktora podejala by sie tematu sprawdzenia/ zaslepienia EGRa?

Opublikowano

najpierw go zaślep i trochę pojeźdź. później wymieniaj.

Wpierw muszę wpaść do ECU Projekt, sprawdzą mi czy trzeba korektę programu. Obstawiam że tak bo mam silnik 170km i turbo od 140km z tego co mi sprzedawca auta powiedział. Pewnie za dużo leje paliwa na niskich obrotach. Egr postaram się wyczyścić na dobry początek.

paliwa leje tyle ile nadmucha powietrza, chyba ze ktos juz grzebal w sofcie...

Opublikowano

najpierw go zaślep i trochę pojeźdź. później wymieniaj.

Wpierw muszę wpaść do ECU Projekt, sprawdzą mi czy trzeba korektę programu. Obstawiam że tak bo mam silnik 170km i turbo od 140km z tego co mi sprzedawca auta powiedział. Pewnie za dużo leje paliwa na niskich obrotach. Egr postaram się wyczyścić na dobry początek.

paliwa leje tyle ile nadmucha powietrza, chyba ze ktos juz grzebal w sofcie...

Możliwe, właśnie zacznę od wymiany filtra paliwa, oleju, filtra oleju, płynu wspomagania bo trochę słychać serwo.

Po tym porobię logi statyczne i dynamiczne i będę myślał dalej. Jak coś to się kupi i EGR i przepływkę i turbo i będzie gudi. Czekam za płynami z alledrogo i zabieram się za autko

Opublikowano

Hmm....

A nie lepiej zamiast wymiany egr podjechać do tunera i wyłączyć programowo obsługę egr w ECU?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...