Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wałków rozrządu + co jeszcze warto wymienić przy okazji?


lukone

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

zastanawiam się co warto wymienić przy okazji wymiany wałków rozrządu?

To co przychodzi mi do głowy:

--------------------------------------

- rozrząd (+ termostat)

- podkładki pod wtryski (numer 3 + 23 na tym obrazku

260130750.png

- odma

- uszczelki wtrysków w pokrywach zaworów

coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany wałków rozrządu oraz samego rozrządu nie trzeba ruszać wtrysków ---> wymiana podkładek pod wtryski zatem zbyteczna.

Polecam wymianę uszczelek pokryw rozrządu + podkładek miedzianych od przelewów wtrysków.

Odnośnie uszczelek wtrysków w pokrywach zaworów - mnie nie udało się ich zdobyć - w ASO tylko kompletne pokrywy (koszt obydwu coś ponad 400 zł) a gdzieś na allegro 6 uszczelek nie wiadomego pochodzenia widziałem za 120 zł. Zatem poszedłem w czarny silikon Dirko.

Jeśli uda Ci się znaleźć te uszczelki to daj znać na prywatnym.

Odnośnie odmy: Zdecydowanie warto tam zajrzeć, wymienić lub wyczyścić ten filtr. Ja zdaje się że wyminiłem na nowy choć stary nie był wcale zapchany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany wałków rozrządu oraz samego rozrządu nie trzeba ruszać wtrysków ---> wymiana podkładek pod wtryski zatem zbyteczna.

Polecam wymianę uszczelek pokryw rozrządu + podkładek miedzianych od przelewów wtrysków.

Odnośnie uszczelek wtrysków w pokrywach zaworów - mnie nie udało się ich zdobyć - w ASO tylko kompletne pokrywy (koszt obydwu coś ponad 400 zł) a gdzieś na allegro 6 uszczelek nie wiadomego pochodzenia widziałem za 120 zł. Zatem poszedłem w czarny silikon Dirko.

Jeśli uda Ci się znaleźć te uszczelki to daj znać na prywatnym.

Odnośnie odmy: Zdecydowanie warto tam zajrzeć, wymienić lub wyczyścić ten filtr. Ja zdaje się że wyminiłem na nowy choć stary nie był wcale zapchany.

o których podkładkach miedzianych mówisz? który to będzie numer na obrazku?

odośnie uszczelek wtrysków w pokrywach zaworów to jedna z przykładowych aukcji na allegro: 6295119318

odma - tak zdecydowanie do wymiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obrazka to podkładka nr 9. Jak nie wymienisz na nowe jest duża szansa przecieku przy przelewie.

Na każdy wtryski idą 2 sztuki czyli 12 podkładek potrzeba.

Co do uszczelek wtrysków przy pokrywach to podobne coś widziałem ale było za 120 zł. Wydając 2.5k PLN na rozrząd, dźwigienki oraz popychacze darowałem sobie.

Właśnie odnośnie hydrauliki - u mnie połowa popychaczy i większość dźwigienek była wywalona - przelot nie oryginalny raczej - 280k km

Polecam Ci wymianę jak zdejmujesz wałki. Naprawdę warto. Nadmieniam że poszedłem w INĘ. Wydaje mi się żę w BFC masz jeszcze pastylki ale popatrz w ETCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany wałków rozrządu oraz samego rozrządu nie trzeba ruszać wtrysków ---> wymiana podkładek pod wtryski zatem zbyteczna.

Polecam wymianę uszczelek pokryw rozrządu + podkładek miedzianych od przelewów wtrysków.

Odnośnie uszczelek wtrysków w pokrywach zaworów - mnie nie udało się ich zdobyć - w ASO tylko kompletne pokrywy (koszt obydwu coś ponad 400 zł) a gdzieś na allegro 6 uszczelek nie wiadomego pochodzenia widziałem za 120 zł. Zatem poszedłem w czarny silikon Dirko.

Jeśli uda Ci się znaleźć te uszczelki to daj znać na prywatnym.

Odnośnie odmy: Zdecydowanie warto tam zajrzeć, wymienić lub wyczyścić ten filtr. Ja zdaje się że wyminiłem na nowy choć stary nie był wcale zapchany.

odnosnie uszczelek : http://allegro.pl/uszczelka-wtrysku-pokrywa-zaworow-vw-2-5-v6-tdi-i6295119318.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy kojarzycie ile muszę kupić litrów płynu do chłodnicy G12 przy tej wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem w książce "Sam Naprawiam A4 B6/B7"

i74bjk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg książki 2 litry starego płynu pozostało mi w bloku silnika gdy go wymieniałem - całkiem sporo. Ciekawa sprawa bo zlewałem płyn dwoma kranikami - z bloku oraz przy gumowym wężu przy chłodnicy.

Sam będziesz widział u siebie ile wejdzie ale wątpię żeby dało się nalać 9l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 litrów to jest taka realna ilość, mocno się starając przy opróżnianiu może wejdzie 8 litrów. Odmy nie trzeba wymieniać, jest plastikowa i nie ma żadnej siatki ze szmaty jak w prehistorycznych AFB czy AKN, ale jeżeli kogoś bardzo swędzą palce to można zajrzeć i ew. wyczyścić chociaż na 99% nie będzie tam zanieczyszczeń. Warto sprawdzić uszczelnienie dekla czołowego, po zdjęciu paska jest dobry dostęp, a te silniki często ciekną z tego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już prawie komplet :)

Audi_rozrzad.jpg

Edytowane przez lukone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to wygląda:) Choć widzę tylko szklanki, zgaduję że dźwigienki też wymieniasz?

Moje pytanie - czy przy okazji wymiany wałków wymieniasz też simeringi? Ja chyba bym wymienił bo koszt znikomy w zasadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w komplecie mam:
24 DŹWIGIENKI
24 POPYCHACZE
24 PESTKI

+ uszczelki również kupione:

uszczelki.png

Edytowane przez lukone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do pokrywy uszczelki od gościa z Zabrza czy Gliwic - było dwóch sprzedawców i ten ma je lepszej jakości, dałem wtedy 150zl (4misiace temu) zrobiłem 13tys i nic nie cieknie także chyba są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy kupiłeś wałki? Bo słyszałem, że niektóre potrafia się wytrzeć po 15tys km

Ja zmieniałem wałki jakoś rok temu i zrobiłem na niech ok. 35tys km, do dzis wszystko jest OK. Kupiłem wałki KOLBENSCHMIEDT,zmieniłem od razu cały rozrząd z pompą wody, termostatem. Zagladałem do odmy,ale byla czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozesz wysłać filmik jak ci chodzi na tych wałkach jestem ciekaw jak pracuje silnik na nowych wałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy kupiłeś wałki? Bo słyszałem, że niektóre potrafia się wytrzeć po 15tys km

Ja zmieniałem wałki jakoś rok temu i zrobiłem na niech ok. 35tys km, do dzis wszystko jest OK. Kupiłem wałki KOLBENSCHMIEDT,zmieniłem od razu cały rozrząd z pompą wody, termostatem. Zagladałem do odmy,ale byla czysta.

wałki KOLBENSCHMIEDT + również cały nowy rozrząd INA łącznie z pompą wody, termostatem i nowymi uszczelkami wtryskiwaczy w pokrywach zaworów (zdjęcie co dokładnie wymieniłem kilka postów wyżej)

A mozesz wysłać filmik jak ci chodzi na tych wałkach jestem ciekaw jak pracuje silnik na nowych wałkach.

jasne! :) mam nagraną pracę silnika przed wymianą jak i po wymianie - wrzucę na youtube i podeśle link :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki czekam bo jestem strasznie ciekaw jak to chodzi. I jaki przebieg ma auto mniej wiecej wiesz bo licznikowe to pewnie nie pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jak sie wyrobie swój filmik wrzóce jak pracuje po przebiego 308tys bez wymiany wałków


A to mój na ori wałkach jeszcze nie wymienianych wogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...