Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T by Czarek


Mad_Maxs

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie się podłączyłeś pod ciśnienie oleju w komorze silnika do zegara ,że się tak zapytam ?

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2019 o 16:03, Maxero napisał:

Gdzie się podłączyłeś pod ciśnienie oleju w komorze silnika do zegara ,że się tak zapytam ?

W miejsce oryginalnego czujnika w podstawie filtra, wpadł trójnik, a w niego ori czujnik + ten na zegar

Ale trzeba przyznać, że ten zegar ma spory błąd pomiarowy... Czasami pokazuje 0.5 bara, czasami 0.8 bara na zimnym.. w sumie nie wiem od czego to zależy. Już myślałem że to coś z nową pompą, ale jak zrobiliśmy pomiar miernikiem zegarowym to wyszło książkowe, więc traktuję go z lekkim przymróżeniem oka

Tak to wygląda:

P_20180822_184421.jpg

P_20180822_184429.jpg

P_20180822_184445.jpg

Edytowane przez Mad_Maxs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, rozebrałem osłony kolumny i popiskiwanie dobiega ewidentnie z podstawy kierownicy, a nie z magla jak sugerowały różne znalezione w internecie tematy.

Pytanie do Was, gdzie tam dać smaru, ewentualnie co przeczyścić?? Podobne popiskiwanie pojawiło mi się w Toledo 2 po wymianie jednej z manetek, ale nie zdążyłem go zdiagnozować, gdyż auto się sprzedało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz jaki trójnik zastosowałeś. Ja będę chciał temperaturę oleju sobie podebrać do zegara.

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Maxero napisał:

A pamiętasz jaki trójnik zastosowałeś. Ja będę chciał temperaturę oleju sobie podebrać do zegara.

Dokładnie ten:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/adapter-czujnika-cis-temperatury-oleju-y-m10x1-0-i7314239753.html

Ale pamiętaj, żeby dopasować adapter do czujników jakie masz zamiar użyć, bo tu masz dwa różnewejścia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w końcu wymieniłem to:

deR4kUGV_t.jpg

na to:

yVc9LcPA_t.jpg

 

Nie wyszło do końca tak jak bym chciał, ale jak na pierwsze lakierowanie, tak mocno zniszczonego elementu (kupiłem za grosze, ale do malowania) to i tak jestem zadowolony. Moją blendę którą zdjąłem z auta, oczyszczę i na spokojnie zrobię (może nawet w kolorze nadwozia :D )

Poszła też kropla oleju w kolumnę kierownicy, bo popiskiwała, zobaczymy czy pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mad_Maxs gratuluję zapału!

Przeglądam Twoje wpisy i psuje mi smak tylko jedna kwestia - po co ten Rapid?

Przy prawdziwym samochodzie, jakim jest B5, to papierowe origami!

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rapid to dopiero dwumiesięczne maleństwo i jest służbowo prywatny. Miałem sobie go wziąć w kredycie na siebie, ale firma zrobiła to za mnie i tak śmigam. Na prawdę przyjemne autko, z najmocniejszym w ofercie 1.0 TSI i 110 KM przyzwoicie się zbiera. Nowego Audi raczej sobie nie kupię, a Rapid to ciekawy kompromis ;) daje to poczucie pewności, że zawsze dojedziesz do celu, a i mając jedno prywatne, zamiast dwóch, mogę skupić swoją uwagę na B5, aby zrobić wreszcie to, na co nie było czasu/funduszy. Audi na codzień jeździ moja luba i powiedziała że go nie odda ;)

Dzisiaj zakupiłem listwę progową strony kierowcy, bo moja jest uszkodzona z tyłu i lada moment odpadnie. Czym przykleić nową listwę?? Używacie jakiejś konkretnej taśmy?? czy taka zwykła piankowa do luster?

KW1ubQXf_t.jpg Mj4ol8Hw_t.jpg 451LoWPV_t.jpg

Mam też już nową końcówkę drążka na stronę lewą oraz olej Febi do wspomagania, bo mimo dolania ponad pół litra podczas wymiany węża, nadal robi się bursztynowy po chwili pracy. 

Jako nowy olej wybrałem FEBI: sxs3XUEZ_t.jpg

Tak wyglądał olej spuszczony z układu, rozcieńczony przez płukanie:8OiLTbQb_t.jpg

Tak wygląda teraz olej w układzie:8mItHYkm_t.jpg

A tu dla porównania czysty olej z bańki:4AcjQkhF_t.jpg

 

A to najlepszy dowód, że kręcenie w miejscu, to bardzo słaby pomysł ? następnym razem muszę pod opony wrzucić jakiś karton, żeby nie tarły o kostkę

97vjshwu_t.jpg

 

Chciałbym zdemontować przednią dokładkę zderzaka, w celu naprostowania jej spodu. Podpowie ktoś jak ją zdemontować?

Edytowane przez Mad_Maxs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2018 o 23:53, Mukade93 napisał:

 

 

wah.jpg

 

skad ja to znam ze w zime nic a w lato nie dalo sie w aucie wysiedziec :D

Witam ja w sumie od tygodnia mam moje a4 i tez wlasnie strasznie mi skrzypi nawet na rownej drodze. Co moze to powodowac? Wiem od poprzedniego wlasciciela ze jeden z wachaczy gornych jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te skrzypienie w moim przypadku bylo ciezko zdiagnozowac, ja jak napisalem to mi skrzypialo po zimie na nierownosciach bo wahacz z tulei wyskakiwal, u ciebie to tez moze byc wahacz a moze cos innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jacentyy91 napisał:

Witam ja w sumie od tygodnia mam moje a4 i tez wlasnie strasznie mi skrzypi nawet na rownej drodze. Co moze to powodowac? Wiem od poprzedniego wlasciciela ze jeden z wachaczy gornych jest do wymiany.

Jeżeli skrzypi Ci na zewnątrz, to na 90% wahacz, jak w środku to masz problem jak ja :) najlepiej jak ktoś ci pomoże kręcąc delikatnie kierownicą, a Ty nasłuc**j skąd to skrzypienie dobiega. Jak już zidentyfikujesz, to strzykawka z oliwą i wbijasz żeby przebić gumę wybranego wahacza. Jak ucichnie, to wiesz już na pewno że to ten. 

Ja jestem na 100% pewny że skrzypienie występuje pomiędzy krzyżakiem kolumny a kierownicą - zdemontowałem osłony i ewidentnie stamtąd dochodzi to popiskiwanie. Demontowałem kierwonicę i dałem od góry trochę oleju na łożyska w kolumnie, ale efektu raczej żadnego to nie przyniosło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czym usuwacie resztki taśmy dwustronnej z nakładek progowych?? Na temperaturę jest ona odporniejsza niż materiał na którym jest naklejona, benzyny ekstrakcyjne, czy inna znana mi cchhemia też nie robią na tym wrażenia.
Podpowiedzcie coś, bo drapanie po kilka mm zajmie mi kilka dni ?

ymlswsH8_t.jpg

Edytowane przez Mad_Maxs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, po wymianie listwy, zauważyłem że mam lekko opadnięte drzwi kierowcy. Objawia się to wyczuwalnym obcieraniem o nakładkę progową i jak się dobrze przyjrzeć, to widać zaraz po otwarciu, jak siadają lekko w dół. Co ciekawe, jak spróbuję nimi poruszać góra-dół, to nie czuć żeby na którymś zawiasie był luz. Co radzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie obwisły z czasem. Wyreguluj na zawiasach. Nie masz problemu z zamykaniem? Z reguły tylne drzwi idealnie się zamykają po lekkim pchnięciu, dobrze wyregulowane przednie drzwi powinny domykać się tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba delikatnie mocniej pociągnąć żeby się zatrzasnęły, właśnie przez to że na koniec lekko do góry idą. Na którym zawiasie regulować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale akurat śruby są tutaj wymienione w treści, ale nie pokazane na zdjęciach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...