Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dylemat 1.9 TDI vs LPG ? Co wybrać ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem młodym użytkownikiem mojej Audi A4 B6 1.9TDI w kombi i mam wobec niej dylemat czy problem, ponieważ jest to mój pierwszy samochód jaki mam( prawko zdałem w listopadzie 2015 ) posiadam ją od stycznia tego roku i auto spisuje się jak najlepiej tylko że mam 18 lat i jeszcze się uczę to ciężko jest z tankowaniem tego samochodu.

Nie jeżdżę dość brawurowo bo nie chce stracić szybko prawa jazdy.

Nie pytajcie dlaczego taki na pierwszy samochód, po prostu kwestia gustu.

Otóż, myślę czy nie rozważyć sprzedaży mojej Audi w dieselu na coś w gazie, ponieważ jednak chciałbym zaoszczędzić trochę grosza.. Wszyscy wiemy ile kosztuje obecnie gaz ( ok 1.60zł ) w porównaniu do cen diesela ( orlen ok. 4.30zl ).

Moje Audi pali średnio 7l na 100km i 70% to jazda po mieście reszta to trasa.

Wyczytałem opinie na forach na temat silnika 1.8 T w gazie i są pozytywne i każdy sobie chwali, że pali mu średnio 10 - 11l gazu.

Wiem że jest to forum poświęcone jedynej marce, ale jestem też zainteresowany inną marką jaką jest bmw serii 3 e46 w gazie, słyszałem od niektórych że poniżej 2.0 samochód nie jedzie , a jakie jest Wasze zdanie ?

Jest to mój 1 post więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ile km rocznie robisz?

Opublikowano

Zamiana 1.9TDI jak już masz dobry samochod na 1.8T w LPG w przypadku którego nie będziesz miał pewności czy się nie władowałeś na jakis shit jest kompletnie bezsensowna. Masz jeden z najlepszych silników jeśli chodzi o niezawodność/spalanie/osiągi zmiana go dla teoretycznego, powtarzam teoretycznego zaoszczędzenia tych paru zlotych jest bezsensowna. No chyba ze naprawdę cie z pieniędzmi ciśnie ale wtedy raczej zamieniaj na jakis maly samochodzik jak VW Polo etc.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zamiana 1.9TDI jak już masz dobry samochod na 1.8T w LPG w przypadku którego nie będziesz miał pewności czy się nie władowałeś na jakis shit jest kompletnie bezsensowna. Masz jeden z najlepszych silników jeśli chodzi o niezawodność/spalanie/osiągi zmiana go dla teoretycznego, powtarzam teoretycznego zaoszczędzenia tych paru zlotych jest bezsensowna. No chyba ze naprawdę cie z pieniędzmi ciśnie ale wtedy raczej zamieniaj na jakis maly samochodzik jak VW Polo etc.

popieram w 100%, w tym wypadku zmiana jest naprawdę bezsensowna

Opublikowano

Zamiana 1.9TDI jak już masz dobry samochod na 1.8T w LPG w przypadku którego nie będziesz miał pewności czy się nie władowałeś na jakis shit jest kompletnie bezsensowna. Masz jeden z najlepszych silników jeśli chodzi o niezawodność/spalanie/osiągi zmiana go dla teoretycznego, powtarzam teoretycznego zaoszczędzenia tych paru zlotych jest bezsensowna. No chyba ze naprawdę cie z pieniędzmi ciśnie ale wtedy raczej zamieniaj na jakis maly samochodzik jak VW Polo etc.

popieram w 100%, w tym wypadku zmiana jest naprawdę bezsensowna

Jestem tego samego zdania, jak chcesz zeby palilo mniej, zmien na mniejsze auto w innym wypadku nie ma to sensu zbytnio...

Opublikowano

Jestem świeży jak widać w motoryzacji, więc chciałem tylko zapytać na forum innych którzy mieli z motoryzacją więcej do czynienia niż ja.

Czyli oszczędność między tymi dwoma jest znikoma z tego co rozumiem po odpowiedziach.

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Wszystko zależy ile jeździsz różnica na 100km to ok 10zl. Robiąc 500km tygodniowo masz 50zl oszczędności miesięcznie 200zl. Policz zmianę auta musisz dołożyć bo na pewno nie kupisz auta w idealnym stanie. Jak robisz więcej km to warto przemyśleć zmianę jak mniej nie ma najmniejszego sensu zmieniać.

Opublikowano

Taka zamiana chyba nie ma większego sensu. Nowo zakupiony samochód zawsze wymaga wkładu początkowego, Swój już znasz i wiesz co masz. LPG wychodzi taniej, ale jednak zamiana i koszty z tym związane zjedzą tą różnice. Ponadto, kupić coś zadbanego w 1,8T z lpg to na prawdę wyczyn. Ci co mają dobre to trzymają a na rynek idą zajeżdżone. Poza tym chyba nie robisz wielkich przebiegów rocznych. Jeśli jeździsz poniżej 20 tysięcy km rocznie (w dodatku po mieście) to jazda dieslem traci sens. Zamień ten samochód na coś małego w LPG i wtedy na prawdę odczujesz różnicę. Skończysz szkołę, zaczniesz zarabiać to sobie kupisz znowu Audi.

Opublikowano

Po co Ci samochód jak nie stać Cię na paliwo? Podzielam zdanie kolegów wyżej, kupisz padnięte 1.8 T to dopiero nie będziesz miał za co remontować.

Opublikowano

Jak na to patrzę to przyznam, że jednak zostane przy swoim 1.9, a zamianę rozważe może za rok lub dwa zmienię na coś innego jak będę zarabiał.

Mam jeszcze jedno pytanie: chciałbym kiedyś zabrać się za modzenie samochodu tylko od czego miałbym zacząć? Podajcie parę modów na początek, dzięki.

Opublikowano

Chłopie masz dobre auto w tedei bez sensu go oddawać. Takich aut już nie ma. A kupisz jakiś ulep czy minę (jak pewna tutaj osoba.... :) ) i w ciągu roku 10.000 zł włożysz i dalej trzeba inwestować. Bez sensu. Pojeździj , naciesz się , a jak się znudzi to bierz B7 1.8 w quattro i ciesz się na nowo !

Opublikowano (edytowane)

Obliczając spalanie gazu dolicz sobie jeszcze trochę benzynki... mi pali nawet 1l/100km.

Edytowane przez MikelA4
Opublikowano

Skoro ktoś Ci kupił furę, to niech ma świadomość że nie pracujesz jeszcze i niech Ci ją też tankuje (albo przynajmniej zwraca VAT za 18 lat :D)

Co do tematu: zostań przy TDI. Może nowsze, może PD a raczej na pewno, ale bezobsługowo jeździsz - wlewasz DOBRE paliwo i nic Cie nie martwi - nawet czarniejszy bączek za Tobą :D

Opublikowano

Chyba że kierownice w turbo lub wałek rozrządu :decayed::kox:

Opublikowano

Już postanowione, że zostaje przy tdi.

Opublikowano

Jak masz ciezko to sprzedaj i kup lanosa.

Powaznie mowie, lanos to dobre auto, tanie jak barszcz w utrzymaniu, pali srednio 9-10l lpg, no i kupisz go za 1- 2kzl.

Opublikowano (edytowane)

Jak masz ciezko to sprzedaj i kup lanosa.

Powaznie mowie, lanos to dobre auto, tanie jak barszcz w utrzymaniu, pali srednio 9-10l lpg, no i kupisz go za 1- 2kzl.

dokładnie - i w przeciwieństwie do A4 można go łatwo znaleźc nawet w znośnym stanie (bywają jeszcze Laniacze od dziadków - 1wszych właścicieli, choć coraz mniej). A nawet jak coś się ostro wykrzaczy (mała szansa) to oddajesz na złom i kupujesz drugiego w cenie regeneracji turbo w Audi :)

Laniacz ma tylko jedną wadę - Pussy Magnet to raczej nie jest :D ale z drugiej strony - nastoletnie Audi też raczej nie :D (bez obrazy)

Edytowane przez sprat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...