Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ADR 1.8 Bp+LPG przegrzewa się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy Koledzy,

Jednostka wollnossąca 1,8 ADR (125KM) rok 98, A4, B5 zasilanie Pb+LPG. Auto przegrzewa się, niewiele ale temp. na blacie dochodzi do 100-105 stopni Celsjusza.

1. Wymieniony termostat Vernet 87C temp. otwarcia, zrobiłem to drugi raz bo wcześniej wsadziłem Wahler też na 87C. Oryginał był na 87C i było ok.

2. Wisko sprawne, wymienione na nowe na zimnym można lekko zatrzymać ale jak przekroczy 60C już nie tak łatwo bo ciśnienie oleju robi swoje i wisko kręci jak "dzikie"

3. Układ odpowietrzony (zbiornik wyrównawczy w górze, a wąż od nagrzewnicy zdjęty. Brak powietrza w układzie

4. Sama nagrzewnica wcześniej przeczyszczona - woda przepływa swobodnie bez najmniejszych oporów (odkamieniacz, kwasek cytrynowy płyn do płukania chłodnic, cały układ był przeczyszczony i nagrzewnica jeszcze osobno też. Robiłem też bypass nagrzewnicy - jest to samo.

5. Pompa wody nowa, sprawna - cyrkulacja wody jest

6. Czujnik temp. na wszelki wypadek wymieniony WS2605 by Vernet - odczyty na VAG takie same jak na starym 87-102C na oby - na ECU + Instruments porkywają się +/- 1-1,5C.

7. Brak wycieków, króćce dobre nie ubywa wody ze zbiornika, nie kopci, brak jakichkolwiek innych oznak, płyn czysty a wynik pomiaru spalin w zbiorniku negatywny póki co.

8. LPG sprawdzony (mapy) wszystko OK. na Bp przegrzewa się tak samo jak na LPG.

Np. jadę 60km i przez 40 nic się nie dzieje a potem nagle temp skacze do 105 i tak trzyma przez chwilę powoli schodząc ponownie do 90. Jeśli włączę nagrzewnicę na max żeby zbić temp również zbija - w oczach ;)

Jakieś konstruktywne sugestie?

Dziękuję. PS: Wiem, że temat poruszany milion razy, przeczytałem już chyba wszystkie wątki na ten temat i zrobiłem wszystko co mogłem.

Opublikowano

Tak już jest w ADR, ja mam to samo tylko ja mam termostat Wahlera, otwiera się przy 93 stopniach , jak przejadę w upał z 20 km zgaszę silnik i odpalę za 5 min to temp na 100 stopniach, ale jadę to opada, nic się z autem nie dzieje, jak dla mnie normalny objaw, termostat się otwiera i temp wyższa :)

Opublikowano

Tak już jest w ADR

Nie zgodzę się, dlatego drążę temat. Mam ten samochód w domu od 2004 roku i nigdy czegoś takiego nie było. Temperaturę czy -30 czy +35 trzymał 90C +/- ewentualna grubość wskazówki przy skrajnych temperaturach zimno/ciepło ale nie wchodził nigdy w pobliże kreski 100C (pierwsza kreska za 90C).

Dziś sprawdzałem po raz kolejny spaliny w układzie chłodzenia - wynik negatywny. Zauważyłem jednak spore ciśnienie jak się zagrzał po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego, wyrzuciło trochę płynu przy jego odkręceniu -> będę wyjmował kolejny raz nową pompę.

Nie wierzyłem w to ale moje podejrzenia kieruję właśnie tutaj - moja teoria teraz jest taka że woda nie ma takiego obiegu jak powinna mieć być może odpadła któraś z łopatek nowej pompy??? i woda gotuje się od dołu a para wodna zaczyna wypierać do góry i stąd wyrzut wody przez korek po jego odkręceniu.

Pytanie do Was czy możliwe jest, że mam wynik negatywny z testera uszczelki głowicy a przedmuchy są do układu chłodzenia? (Chcę kategorycznie wykluczyć uszczelkę głowicy, co prawda przebieg duży bo przeszło 600kk ale nie sugerował bym się przebiegiem, auto chodzi malina ogólnie).

Opublikowano

Jak wynik negatywny to plyn sie dostaje do silnika i wychodzi na to, ze uszczelka jest do roboty, ja tez mialem negatywny wynik w golfie 4 i plyn mi wciagalo do silnika po przejechaniu 5 km i zbiornik pusty ;P. Roznie z ta temp jest bo ja w czasie jazdy nie mialem wiecej niz 93 stopnie. A przy pompie masz cos mokre czy nic nie widac?

Opublikowano

Jak wynik negatywny to plyn sie dostaje do silnika i wychodzi na to, ze uszczelka jest do roboty, ja tez mialem negatywny wynik w golfie 4 i plyn mi wciagalo do silnika po przejechaniu 5 km i zbiornik pusty ;P. Roznie z ta temp jest bo ja w czasie jazdy nie mialem wiecej niz 93 stopnie. A przy pompie masz cos mokre czy nic nie widac?

Przez wynik negatywny mam na myśli, że w 10 próbach, które już wykonałem żaden wynik nie zabarwił odczynnika co oznacza brak spalin w układzie chłodzenia.

Płynu nie ubywa (na dystansie około 15k). Wokoło silnika sucho w przy pompie również. Jak nie ubywa płynu to nie może być mokro :-) Zauważyłem, że jak włączam klimę i silnik jest mocniej obciążony (mocniej obciążony jest też napęd paska PK) to zaczyna się szybciej grzać. Będę to sprawdzał ale być może pasek zaczyna się "ślizgać" - ciekawe czy to możliwe bo nic na to nie wskazuje.

Opublikowano

Teraz już wszystko rozumiem, zmyliłeś mnie tym, że wynik negatywny napisałeś :D

Hmm, nie mam pojęcia co Ci doradzić, u mnie jest tak jak Ci napisałem w pierwszym moim poście, płyn też jest, wszystko działa, autko jeździ bez zarzutu także nawet nie szukam jak mi kilka stopni temp skoczy po odpaleniu :P

Ostatnio byłem nad morzem, przejechałem w 2 strony 1700 km cały czas autostradą 150km/h na spokojnie i nic się z temp nie działo, także nie zaśmiecam sobie głowy :)

Opublikowano

Miałem tak samo w korku temperatura dochodzila do 105 110 sprawdzalem vagiem.

Wymienilem visco i dalej to samo okazalo sie ze nie dziala wentylator elektryczny ,gdzies doczytalem ze przy temperaturze okolo 95 powinien sie dołączyc i pomoc visco schlodzic silnik .

Bardzo posto go sprawdzic ,włączajac klimę powinien wystartowac ,chyba mialem problem ze szczotkami w srodku wyjalem obstukalem przedmuchalem i zaczal dzialac .Teraz juz problemu nie mam korek czy klima silnik trzyma 90 do 95 max

Opublikowano

Albo przegapiłem, albo nie piszesz nic o chłodnicy? Sprawdzona, czyszczona? Jeżeli byłaby zamulona...sam wiesz.

I zgadzam się, że ADR tak nie ma. Mam pierwszego ale brat ma kilka lat Passka B5, a miałem też inne Audi(i mam), jeżeli wskaźnik nie padał to temperatura książkowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...