Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozłącza sprężarkę klimatyzacji w A6 C5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z a6. Chodzi o to ze włączam klime na auto sprężarka się załącza jeden przewód zimny drugi ciepły po chwili sprężarka się wyłącza i oba przewody cieple. Po pewnym czasie (ok20-30) sytuacja się powtarza. Wentylator chodzi cały czas po włączeniu klimy. Dodatkowo mój vcds nie laczy się z Klimą reszta sterowników obsługiwana jest prawidłowo. Jakies pomysły ? Z góry dziękuję :)

Opublikowano

Wentylator chodzi ale czy schładza? Warto by było sprawdzić ciśnienia, a jeśli nie masz możliwości to chociaż temperaturę skraplacza i to czy zmienia się prędkość obrotowa wentylatora. Może skraplacz lub chłodnica są brudne?

Opublikowano

Ciśnienia sprawdzane były przez "fachowców" i niby twierdza ze jest OK,po podpieciu sprężarki na krótko wszystko jest ok klima chłodzi wentylator gdy jest gorąco włącza się na drugi bieg.

Opublikowano

Co do jeszcze rozłączania kompresora - tam jest chyba przecież sprzęgło zrywalne więc po czym stwierdzasz, że nie pracuje? Chyba, że to jakiś "swap" na wersję z sprzęgłem elektromagnetycznym (ale w/g ETKI z 1.9 TDI nie było).

Jeśli podałeś 12V na zaworek to raczej mógł tego nie przeżyć, bo jest sterowany sygnałem PWM.

Może to problem z samym sterownikiem ale ciężko coś powiedzieć kiedy się nie łączy.

Opublikowano

A nawet nie wiem czy tam jest sprzęgło zrywne czy magnetyczne :) przy wymianie rozrządu zobaczę co tam siedzi :) sprężarka dalej po spieciu na krótko działa takze nic jej nie jest :) na necie nie mogę znaleźć pinoutu klimatronika aby podpiąć diagnozę na krótko wiec będzie trzeba do jakiegoś elektryka się udać.

Opublikowano

Jak nie zapomnę sprawdzę w domu schemat. Jeśli bym do wieczora nie napisał to przypomnij mi się na PW ;)

 

Opublikowano

Dzieki i za takie dane :) ale sam widzisz ze typowego pinoutu klimatronika do c5 nie ma w sieci ;) dzieki jeszcze raz za fatygę :)

Opublikowano

Mam ten sam problem u siebie, prawdopodobnie winny jest zawor zalaczajacy obieg bo c5 nie ma sprzegla el- mag. W tym sezonie poradzilem sobie z tym tak, ze po prostu ciagle jezdze na wlaczonej klimie i nie dopuszczam do ruchu tego zaworka i poki co dziala.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ten zawór ciągle pracuje - w starych też był tyle, że mechaniczny. Reguluje on tak pojemność sprężarki aby ciśnienie LP było na tyle niskie aby schłodzić szybko powietrze ale za razem nie dopuszcza do zamarzania parownika. To ustrojstwo pracuje non-stop gdy klimatyzacja jest w trybie AUTO.

Co do jeszcze schematu diagnostyki:

- szyna CAN-high - pin 17 we wtyczce B "sterownika/ekranu" Climatronic

- szyna CAN-low - pin 18 we wtyczce B "sterownika/ekranu" Climatronic

Powyższe według załączonego schematu dla szyny CAN.

Opublikowano

Mozliwe natomiast ten sposob sie u mnie w tym roku sprawdzil. Jak sie wlaczy Econ to czasem ma probelm zaskoczyc ale po czasie wskakuje i chodzi caly czas, w zeszlym roku co chwile sie wylaczala.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czyli wychodzi ze wszystko biega po K-line a klimatronik po Can ? ze wszystkim się łącze (vcds lite 1.2) a z klimą nie bangla :) musze podjechać do kumpla ma tester po can moze się połączy :)

Opublikowano (edytowane)

Daj znac czy ogarneles problem, mam to samo, u mnie sie pomiary ciśnienia nie zgadzaja zamiast 5-6 mam 16 lub na odwrot slabo jarze holenderski, bylem w dwóch serwisach juz i nikt nie potrafi mi pomóc w jednym stwierdzili ze kompresor jest w słabej kondycji, ale przecież pracuje tylko go cos rozlacza, jak jade autostrada to klima działa praktycznie caly czas czasem tylko zapali sie econ, jak auto sie nagrzeje to tez zadziej rozlacza, na zimnym przewaznie nie dziala ale przejade kawałek to sie zalacza i wylacza.

Dodam ze wczoraj podczas jazdy na wyższych obrotach poczulem jakis smrod spalinizny z kratek podczas dzialania klimy

Edytowane przez Łukasz Pliszka
Opublikowano

Na innym forum wykopali mi z pod ziemi rozpis diagnostyczny do a6 :) wszystko komunikuje się po lini K :) Komunikacja z klimatronikiem odbywa się przewodem zielono-fioletowym kostka C pin 4 :) jutro będę walczył z tematem :)

Opublikowano

Czyli w polificie dołożyli tylko przewody do szyny CAN, a reszta pozostaje bez mian ;)

Opublikowano

Oczywiście że w a6 c5 nie ma diagnostyki po can , oj krecicie panowie

Dokładnie w polifcie klimatronik jest wpiety pod Can Powertrain i tak komunikuje się z ECU sterując wentylatorami itd.

Opublikowano

Ja tylko napisałem to co widziałem na schematach w ELSA. Tam nie opisu do czego służy komunikacja po CAN (albo słabo szukałem :D ).

Opublikowano

Ale ważne ze juz wiadomo co od czego :)

Opublikowano (edytowane)

Radek proponuje przejrzeć workshop ;) tam jest wszystko , akurat co do C5 to temat mam mocno rozgryziony :)

Edytowane przez Banan
Opublikowano

A tak btw to która to kostka C ? Mam nadzieje ze tylko jeden przewód będzie w tym kolorze :D w sobotę będę z tym walczył.

Opublikowano

są oznaczenia na klimatroniku ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...